Regendekens: wat doe ik verkeerd?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:08

Rambo, Rhino en Amigo zijn erg goede waterdichte dekens, die blijven langere tijd waterdicht en kunnen ook grotere hoeveelheden water hebben.
Weatherbeeta dekens zijn over het algemeen ook goed!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:09

Of het regent erin door verkeerde maat/ruimte voor óf je paard zweet eronder, ik zweet ook wel eens als ik een regenjas draag ;)

Wil je je deken testen, leg hem dan over een emmer of bak met de bovenkant naar boven, trek hem er niet strak over maar creëer een soort dalletje en giet daar een bekertje water over. Ligt er de volgende dag water in de emmer ipv op de deken, dan is je deken inderdaad niet helemaal waterdicht, maar als het goed is ligt al het water nog op de deken

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:42

ademt de deken wel?

ik heb ooit een deken gehad [ ook 60 euro] maar deze ademde niet waardoor de deken vochtig werd en na een paar uur had ik een zeiknat paard onder de deken
waterdicht was hij zeker wel!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:17

bailey94 schreef:
Hier ook horseware
En nog nooit problemen gehad met scheuren of waterdichtheid

Hier alleen maar problemen met horsewear. Als ik mazzel heb 1 seizoen waterdicht. Lekken allemaal bovenop het kruis door, ook met de watertest van Talida.
Laatste deken was helemaal drama, na 1 uur uit de verpakking zo lek als een mandje en de verkoper deed er niets mee. pasvorm is voor mijn beide paarden ook niet helemaal fijn.

De gevoerde dekens heb ik minder problemen mee. Wat mij goed bevalt is de Tiger lite van Pagony, daar loopt mijn paard nu 3 jaar droog onder.
Het vreemde is dat mijn pony minder last heeft van doorlekken bij de dekens. Hij doet ook rustig 5 jaar met een goedkope waterdichte deken.

Nienke_aman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:50

Ik heb zelf nu een Rhino, en die heeft een flinke tijd dienst gedaan. ;) eerst had ik ook altijd andere dekens, maar de een na de ander niet waterdicht.

kiki1983

Re: Regendekens: wat doe ik verkeerd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:36

Ik heb ze van BR en Bucas en die zijn al jaren waterdicht ook bij de hele zware buien,

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:56

Mijn weatherbeeta is na 5 sizoenen nog steeds waterdicht.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:49

Ik heb ook allerlei soorten dekens gehad en in ons geval waren de HH dekens altijd het snelste stuk..of stuk gemaakt door andere paarden door spelen, of opeens uit t niets lek??
Vroeger hadden wij bij ons winkeltje alleen maar HH of BR en dan werd het automatisch de goekope HH..elk seizoen sleten we er 2, duur geintje..de BR al net zo.
Tot internetshoppen kwam :P nog veel andere merken geprobeerd en de QHP en de Eppeljeck komen bij onze paarden het beste uit de test en de Amigo.
De Epplejeck gaat nu al 2 jaar mee (ik zeg, al, omdat het met de HH niet zo was) de QHP gaat nu 3 jaar mee.. weliswaar allemaal 0 grams.

Vroegah hadden we de weatherbeeta en die ging uit het assortiment hier..maar die hebben we 8 jaar gehad!! Topkwaliteit.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:53

Ik heb vorig jaar voor een paar tientjes een EJ 100-grams deken gekocht. Voldoet echt super. Steeds helemaal droog eronder en ook nog eens sterk genoeg voor mijn sloper. Afgezien van een mini winkelhaakje nog steeds helemaal heel.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:55

Ts
ik deel je ervaring.
Ook een bucas regent door.
Zweet is het niet ze zweten dan op flank en schouder.
Met regendeken te vaak een natte rug en bovenkant kont gehad.
In regenen is het ook niet dat is hoogstens bij de nek en ook niet op de kont en rug.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:55

Pagony heb ik nooit geprobeerd maar die garandeert wel 2 jaar 100% waterdichtheid.

Daarnaast ook nog twee Nika's gehad. Die zijn wat zweeteriger maar lekt je deken binnen een paar maanden dan ruilen ze hem zo om. Het is alleen jammer dat de pasvorm voor mijn paarden niet denderend is. Deken heeft een hele wijde hals, maar dat is wel weer super voor de rondborstigen natuurlijk. :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:02

Refagreni schreef:
Pagony heb ik nooit geprobeerd maar die garandeert wel 2 jaar 100% waterdichtheid.

Daarnaast ook nog twee Nika's gehad. Die zijn wat zweeteriger maar lekt je deken binnen een paar maanden dan ruilen ze hem zo om. Het is alleen jammer dat de pasvorm voor mijn paarden niet denderend is. Deken heeft een hele wijde hals, maar dat is wel weer super voor de rondborstigen natuurlijk. :)

Als je de deken met halve hals neemt is dit een stuk minder. Bij mijn smallere paarden zitten deze dekens echt super, net als de pagony tiger lite en de ongevoerde horsewear bij mijn paard. Pony had al weer afgebroken haar op zijn schouder.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:12

Aranel schreef:
Nann__ schreef:
Ik weet niet om wat voor deken het gaat? Niet elke regendeken is geschikt om 24/7 buiten te staan en hele heftige regenbuien tegen te houden heb ik mij laten vertellen.

3 verschillende merken.. Idd geen Bucas of echt A merken, maar voor 60 euro verwacht ik toch wel waterdichtheid :=

Voor 50 euro heb ik mijn Amigo deken gekocht en het is echt een superdeken!
Ik had wel wat korting aangezien het de laatste uit het assortiment was (precies goede maat *\o/* ), die heb ik dan ook meteen gekocht.
Het is echt een fijne deken en iedereen die ik erover hoor vindt dat ook.
Er zijn nu Btw vrije dagen bij Epplejeck (tot morgen koopzondag) en dan kost hij 64 euro.
Gewoon af en toe een de aanbiedingen in de gaten houden en dan kun je ook voor een leuke prijs een goede deken kopen ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 20:47

Ik heb vandaag de Amigo gekocht bij EJ :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:28

Regendekens met gladde voering, kan zijn dat ze het er onder warm hebben en dus zweten. Dan krijg je een nat paard eronder vandaan.
Daarom heb ik altijd een regendeken met fleecevoering, dit jaar van HH, nog nooit zeiknat paard uit de wei gehaald. Pasvorm is wat minder..gaat snel scheef liggen -O-

Winterdekens van Nika, nog geen problemen mee gehad. Deken met hals vast perfect, en ook daar ook nog geen lekke dekens van getroffen.

Ik wou eerst de Amigo hero lite, alleen zit geen fleecevoering in. Dat vind ik persoonlijk errug prettig!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:48

Horseware en Avalanche zijn zeer goed uit de Cavallo test gekomen.
Bucas ook, maar die liggen altijd scheef bij mij.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:52

amigo al jaren. mijn paard heeft vier jaar met ze winter deken gedaan. staat in de winter ook gewoon de hele dag in het land..dit jaar moet ik nieuwe kopen.ongevoerde regendekens zijn ook heel fijn van amigo.voor mij geen ander merk meer.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:41

ik vind fleece gevoerd verschrikkelijk :j

het plakt aan je paard vast en als je de deken afdoet knettert het en is paard gelijk spastisch aan het doen
voor mij geen fleece gevoerde dekens meer :n

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:56

mirgino schreef:
ik vind fleece gevoerd verschrikkelijk :j

het plakt aan je paard vast en als je de deken afdoet knettert het en is paard gelijk spastisch aan het doen
voor mij geen fleece gevoerde dekens meer :n

Dat heb ik nog nooit meegemaakt!? Apart.
Wel met vliegendekens, dat het knettert en ik daarna ook statisch naast mn paard sta :+

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:01

kan aan mij liggen hoor, bij bepaald weer heb ik het ook met paard poetsen dat het statisch word en de vonken wegspringen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:06

Je verwart waterdichtheid met waterbestendigheid....een klein kortdurend buitje kan matig tot licht waterbestendige deken aan...Zitten er naden dan lekken ze zeker daar ook.

Ik spuit mijn dekens in met een dikke laag wsterdichtheid voor tenten en op de naden extra....ook voel ik altijd of hij nog droog is eronder....