En kan ook wel wat ervaringen en tips gebruiken

Ik heb alleen geen bos in de buurt..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SplashIsLief schreef:Yessy schreef:Als de bak van goede kwaliteit is en een netjes onderhouden wordt, kun je er als het goed is 360+ dagen per jaar in rijden
Toen ik verplaatste van stal met 2 binnenbakken naar stal met alleen een (geweldige!) buitenbak, was ik ook bang voor slecht weer. Maar het leuke van Nederland is dat het vaak wel somber weer is, maar dat het zelden meer dan een halve dag regent. Zelfs met dat vreselijke herfstweer heb je vaak wel dat het een paar uurtjes droog is (en is dat niet vandaag, dan wel morgen).
Dat is wel afhankelijk van sneeuw (denk ik). Onze bak wordt super onder houden en ik heb ook met vorst kunnen rijden. Hij werd iets harder met -10, maar doordat hij vlak was kon je prima rijden.
Alleen aan sneeuw is weinig te doen met een buitenbak.
Mijn ervaring is: gewoon zadelen en gaan met die banaan. In de stromende stortregen doe je zowel jezelf als je paard geen plezier waarschijnlijk, maar als het maar wat regent heb je altijd rainlegs of van die speciale regenjassen van bv. kingsland.