Weer klaag en vraag topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

branki

Re: Weer klaag en vraag topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:03

Ik had het nog niet gezegd of er kwam me toch een hoosbui. Het ging zo hard dat ik de heren op moest halen, ze wilden niet tegen de regen in. Daarna maar droge kleren aangetrokken.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:25

Wij hebben alleen een buitenbak en ik probeer gewoon om de dag te rijden ongeacht het weer. Oke onweer en vorst dan houd het op.... De bak blijft bij ons goed te rijden, als het heel erg hard regent is hij snel weer droog. Ik hoop wel dat het nog een beetje zomer word :D De weilanden zijn kleigrong dus bij de in en uit gangen lekker blubber, gelukkig is hier heel veel weide en blijven de paardjes het hele jaar overdag buiten. Maar rubberlaarzen zijn op het moment zeker geen overbodige luxe :o . Hier vandaag redelijk droog geweest gelukkig.......

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:27

de zon is verstoppertje met ons aan het spelen.
zon je hebt gewonnen! kom nu maar tevoorschein :+

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:57

Ik heb zo'n hekel aan regen dat ik er nog niet over peins om te gaan rijden. Het gevolg is wel dat ik er de laatste tijd niet of nauwelijks op heb gezeten. Als het droog is ben ik weer van de partij. Ik ben een echte mooi weer ruiter :D

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 18:03

jankeke is dat da niet zielig voor je paard? of loopt hij/zij op het land? Ik verplicht m'n eigen om te rijden ;)

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:10

Ik heb helemaal niets te klagen. :-)

Het gras groeit enorm snel en hoog, plassen en blubber kennen we niet, dazen zijn er ook nauwelijks vanwege de regen en de wind, en niet kunnen rijden dat vinden we helemaal niet erg want er zijn nog veel meer leuke dingen die je met je paard kunt doen. En als die ook niet kunnen, dan kun je altijd nog gewoon genieten van de kudde paarden die zich lekker in de wei lopen te vermaken.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:17

Nou waar zal ik eens beginnen...

- Het regent hier aan een stuk door, nu al meer dan een week. Er is nog geen hele droge dag voorgekomen bij ons. En dat noemt men dan zomer...
- al mn vriendinnen gaan lekker op vakantie...
- mijn vakantie werk waar ik flink zou gaan verdienen heeft me nog niet eens een kwart van het aantal uren ingeroosterd waarvoor ik mij heb opgegeven... Dit betekend dat ik een stuk minder verdien, maar nergens heen kan want ik moet telkens maar 2 of 3 uurtjes werken op een dag... Maar ook minder geld heb om mn studie te kunnen betalen.
- Paarden kan ik weinig mee doen, rijden sowieso al niet meer (te oud), maar poetsen en doen is nu ook niet echt een succes aangezien ze 24/7 buiten staan en ze dus die vacht wel nodig hebben met deze regen...

Al met al echt een topzomervakantie...

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:25

Jankeke schreef:
Ik heb zo'n hekel aan regen dat ik er nog niet over peins om te gaan rijden. Het gevolg is wel dat ik er de laatste tijd niet of nauwelijks op heb gezeten. Als het droog is ben ik weer van de partij. Ik ben een echte mooi weer ruiter :D

Haha same here. :o
Baal er van dat ik afgelopen week niet gereden heb, had dinsdag wel les.
Heb hem wel aan de bijzet gedaan en hij loopt 24/7 buiten dus pony krijgt genoeg beweging.

Heb echt een bloedhekel aan dit weer, lekkere zomer hoor...
En gisteren werd mijn pony gek van de dazen dus maar een deken omgegooid zodat hij niet straks onder de bulten zit. :(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 00:50

Bah bah heb ook echt helemaal gehad met die regen. Ik doe ook niets met de regen ga mezelf niet door en door nat laten regenen. Moet er niet aandenken dus helaas doe ik dan niets en daar baal ik van. Maar de paarden staan altijd buiten en vindt het niets om ze nat aan het werk te zetten. Je kan niet fatsoenlijk poetsen.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 17:56

Vandaag is het nog redelijk droog, maar alles ligt nog steeds vies en nat ;(
Deze morgen wat gedressuurd in de binnenbak en beentjes en staart gewassen, voetjes proper geschrobt en ingevet. Dan nog wat in de kantine zitten kletsen, waar het vuur aan stond (stel je voor het is JULI!!)

Nu zit ik thuis in de zetel geploft alsof het herfstvakantie is...
Ik zou het toch aangenamer vinden moest ik nu op een terrasje kunnen zitten in de zon en warmte ;(

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:02

hier de hele dag goed weer geweest, droog en niet koud. Bak is ook goed te rijden, liggen geen plassen. Lekker paardje d' r staart gewassen en gepoetst, heerlijk!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:40

Hier gelukkig vandaag super mooi weer gehad, was gewoon lekker weer!
Helaas is de weide veel te nat om de paardjes erop te laten. Tja kan wel zolang ze maar rustig zijn, maar die van ons mogen nog wel eens lekker rennen (uit hun plaat gaan).
Dus staan ze in de paddock.
Nu het wel steeds dag en nacht regende zijn ze weer voor de nacht weer naar binnen gegaan.
Maar wat mij betreft mag het weer een stuk droger worden (al gaat het gras nu als een raket). Kunnen de paardjes weer overdag de wei op en 'snachts weer in de paddock. De reden dat ze terug gaan naar de paddock is omdat hun de enigste zijn die buiten blijven. En dan hebben we ze liever in de paddock op het erf dan achter in het land.

Zelfs de buitenbak is bij ons nu wat soppig geworden. Maar er is nog wel in te rijden hoor. Al was deze van de winter met -20 beter te rijden haha

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:38

wilde vanmiddag naar paardlief, maar stel het maar even uit. Vanavond is het misschien droger...

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:38

Ik mis de zon... ;(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:40

Vanmorgen scheen de zon volop, drie x raden... toen moest ik werken...
Nu regent het constant, 3x raden... ik ben vrij vanmiddag...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:59

je zult maar vakantie hebben nu (ik dus) en in Nederland blijven.....!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:00

max66 schreef:

Hier nog iemand die dus niet op vakantie gaat...
Al meerdere jaren niet, maar ik heb nog nooit zo'n drang naar zon, zee, strand en warmte gehad als dit jaar... -O-

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:06

hoorde vanochtend op de radio dat we volgende week een hitte golf zouden krijgen. Als ik nu naar buiten kijk twijfel ik er ernstig aan. Heb eigenlijk wel een beetje medelijden met al die toeristen die denken lekker met de sleurhut naar zeeland te gaan. :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:22

Ja natuurlijk krijgen we volgende week een hittegolf...
een hittegolf in woede omdat het weer zo slecht is :')

Ik moet eerst maar eens zien en dan geloven hoor met die hittegolf :D

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:59

Mijn paarden balen niet van het weer. Heb niet echt het idee dat ze het erg vinden. Lopen gewoon heel de dag buiten op de wei. En de jongste zelfs 24 uur.

Ik baal wel ontzettend van dit weer. Omdat ik dus niet kan rijden. De bak is een groot zwembad en naar buiten durf ik nu ook niet zo goed. Door dat paardlief al weken niet gereden is en ik naast de snelweg sta.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:13

Anoli schreef:
max66 schreef:

Hier nog iemand die dus niet op vakantie gaat...
Al meerdere jaren niet, maar ik heb nog nooit zo'n drang naar zon, zee, strand en warmte gehad als dit jaar... -O-

Ik heb sinds een maand een eigen paard en had gehoopt er veel mee aan de slag te kunnen, maar met dit weer..... Voorgaande jaren zaten we op een camping in een huisje, echt altijd slecht weer gehad! Dan maar liever thuis hoor!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:50

Ik twijfel heel erg of ik mijn paard een deken op moet doen.
Haalde ze vanmiddag van de wei. Ze stond te trillen. Heb der wat meusli gegeven. En toen weer terug op de wei gezet. Kon toen geen deken opdoen want ze was nat. En op stal laten staan kon ook niet. Want dan breekt ze alles af als ze alleen op stal moet staan.
Nu twijfel ik of ik morgen vroeg toch maar langs stal moet gaan om der een regendeken op te doen.
Wat denken jullie?

Neleh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:06

Ik heb de afgelopen weken ook vaker in de regen gereden dan in de zon... we hebben ook niet eens een buitenbak aan huis, ik moet altijd een kwartier met paard te voet over de weg voor we aan de piste zijn. Alle buurtbewoners verklaren ons voor gek!
Maar gisteren mijn eerste L1 proefje met haar gewonnen met 193 punten (ook in de regen). Dat maakt voor mij alles goed!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:16

Bah,ben net zo nat geregend ;( Gelukkig zit ik nu gedouchd binnen,maar baal wel even het begon net weer wat droger te worden na vrijdag..Hoop niet dat het zo nat wordals vorig jaar -O-

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:00

het enige dat ik rot vervelend vind aan die regen is dat mijn paarden dan niet op het land kunnen
(en oké omdat je er nat van word xD)