Vliegen weg met Boviclips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:58

Mabotje schreef:
Even stipje. Ben ook erg benieuwd. Denk dat Peerke beter maar wat voorraad in kan slaan dan :D

Dinsdag of woensdag komen er nieuwe binnen :j

gitje65

Re: Vliegen weg met Boviclips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:10

Ik zou graag weten of het ook gebruikt kan worden bij drachtige en zogende merries? Oftewel is het ongezond?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:12

gitje65 schreef:
Ik zou graag weten of het ook gebruikt kan worden bij drachtige en zogende merries? Oftewel is het ongezond?

Een dragend rund mag het ook gewoon,
De wachttijd voor slachtdieren is 0 dagen, dus ik verwacht niet dat het effect heeft binnen in het lichaam.

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:17

Wij gebruiken ze ook. Bij 2 oude merries die hadden erg veel last van de vliegen. Aan beide kanten van het halster 1tje bevestigd. En het werkt prima! Overigens kan ik ze alleen maar krijgen per 10 in een doosje.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:19

mika11 schreef:
Misschien helpt het ook wel, als je met een buitenrit vantevoren met zo'n clip het paard inwrijft.
Maar dat hangt er vanaf hoe lang het duurt voordat het spul werkt?

Nee, die dingen moeten 24/7 aan het paard zitten om te werken. Is bij de koeien net zo.

Hoe goed het werkt weet ik niet zeker, 1 seizoen gebruikt (1x staart, 1x manen), maar daarnaast nog meer maatregelen ivm seme. Ik heb ze toen via mijn DA gehaald.

Wuppi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:19

Ik heb het ooit geprobeerd aan het halster maar hielp helaas niet...

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:24

odilia1 schreef:
Wij gebruiken ze ook. Bij 2 oude merries die hadden erg veel last van de vliegen. Aan beide kanten van het halster 1tje bevestigd. En het werkt prima! Overigens kan ik ze alleen maar krijgen per 10 in een doosje.

Ze zitten normaal ook per 10 in een doosje.
Aangezien de meeste mensen maar 1 of 2 paarden hebben, heb ik besloten ze per stuk te verkopen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:25

Wuppi schreef:

Had die clip dan wel contact met de huid of zat het halster er tussen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:29

Peerke, als jij die dingen verkoopt, zou je de nodige informatie dan gewoon even bij je leverancier na kunnen gaan? Er staan best belangrijke vragen bij die niet goed beantwoord worden. Over drachtige dieren lijkt me nogal belangrijk (een koe is geen paard) en ik zou toch eigenlijk wel de exacte werking willen weten, voordat ik mijn paarden volhang.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:40

Het product is nooit onderzocht voor paarden, dus hier zal de leverancier ook geen informatie over geven,
Zoals al meerdere keren is aangegeven, zijn er wel dierenartsen die het adviseren bij paarden.

Even uit de databank gevist :

Diergeneesmiddel : NL10159
Gebruik : VRIJ
Werkzame stof : Permethrin
Wachttermijn Melk : 0 dagen
Wachttermijn Slacht : 0 dagen
Bijzonderheden dracht : -

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:41

Genoeg om er niets mee te doen dus. Jammer.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:42

GamblersCup schreef:
Peerke, als jij die dingen verkoopt, zou je de nodige informatie dan gewoon even bij je leverancier na kunnen gaan? Er staan best belangrijke vragen bij die niet goed beantwoord worden. Over drachtige dieren lijkt me nogal belangrijk (een koe is geen paard) en ik zou toch eigenlijk wel de exacte werking willen weten, voordat ik mijn paarden volhang.

De mens drinkt de melk van de koe dus ik denk dat het goed is onderzocht of het schadelijk is ook gezien de wachttijd met slachten 0 dagen is. En dat je paard geen schade ondervind als je er een clipje aan hangt. Je weet toch ook niet zeker of anti dazen spray veilig is met zogende of drachtige merries?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:43

Op wiki staat ook niks over paarden.

Alleen jonge katjes. :+

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:44

GamblersCup schreef:
Genoeg om er niets mee te doen dus. Jammer.

Ja... als het op een koe werkt en geen schade toebrengt aan kalf of aan de melk werkt het op een paard toch ook zonder dat het schade toe brengt....

Er worden zo vaak middelen gebruikt die wellicht niet perse daarvoor zijn gemaakt... We hebben het over vliegenclipjes niet over een of ander experimenteel medicijn...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:45

Nee, het is potentieel kankerverwekkend in hoge doseringen.

Althans, ik ga ervanuit dat Gamblerscup daarover valt.

Net als sommige voedingsbestanddelen in Royal Canin voer.
En zo zijn er nog wel enkele voorbeelden.

Roken is ook kankerverwekkend.
Ik rook overigens, en ook in het bijzijn van mijn beesten, dus over potentiele kankerverwekkende stoffen maak ik me niet zo druk. :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:47

Dood gaan we allemaal.. Het zijn zulke kleine hoeveelheden daarvoor leeft een beest al te kort..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:51

Chaos schreef:
Nee, het is potentieel kankerverwekkend in hoge doseringen.

Althans, ik ga ervanuit dat Gamblerscup daarover valt.

Net als sommige voedingsbestanddelen in Royal Canin voer.
En zo zijn er nog wel enkele voorbeelden.

Roken is ook kankerverwekkend.
Ik rook overigens, en ook in het bijzijn van mijn beesten, dus over potentiele kankerverwekkende stoffen maak ik me niet zo druk. :)

Oh... ja.. mobiel bellen ook! Maar in welke doseringen? Is het dan schadelijk als je ongeveer 4 maanden van het jaar één clipje gebruikt? En is het ook schadelijk als het via de huis verspreid wordt?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:51

Nee, ik maak me geen zorgen om de "hoge" dosering, ik vind het te weinig informatie om uit te gaan proberen. Er is al zoveel troep op de markt en ik heb geen zin in mijn dieren met deze dingen te decoreren als ik niet meer info krijg. Ik zou erg graag willen weten hoe het werkt (op paarden dus, dat schijnt niet door het schuren over de rug te werken) en zelfs dat weet iemand die het verkoopt niet. Er wordt al genoeg geld uitgegeven aan rotzooi, ik hou het op mijn oude "middelen" totdat iemand met wat nuttige info komt.

Met een drachtige merrie zou ik trouwens ook niet zomaar alles uitproberen, zolang je niets weet. Dan kan het wel veilig zijn voor koeien, maar een koe is geen paard. Ik zou het in dat geval 100% zeker willen weten. Maar dat is ieder voor zich.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:52

Voor mensen is het niet schadelijk. Honden ook niet. Muizen wel. Jonge katjes ook maar dat heeft te maken met bepaalde intolerantie van de lever. Over paarden kan ik werkelijk niets vinden.

Maar aangezien het veelal gebruikt word voor koeien, schapen en geiten, voorzie ik met paarden geen problemen.
Al zou ik met een drachtige of lacterende merrie het idd niet doen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:54

GamblersCup schreef:
Nee, ik maak me geen zorgen om de "hoge" dosering, ik vind het te weinig informatie om uit te gaan proberen. Er is al zoveel troep op de markt en ik heb geen zin in mijn dieren met deze dingen te decoreren als ik niet meer info krijg. Ik zou erg graag willen weten hoe het werkt (op paarden dus, dat schijnt niet door het schuren over de rug te werken) en zelfs dat weet iemand die het verkoopt niet. Er wordt al genoeg geld uitgegeven aan rotzooi, ik hou het op mijn oude "middelen" totdat iemand met wat nuttige info komt.

Met een drachtige merrie zou ik trouwens ook niet zomaar alles uitproberen, zolang je niets weet. Dan kan het wel veilig zijn voor koeien, maar een koe is geen paard. Ik zou het in dat geval 100% zeker willen weten. Maar dat is ieder voor zich.

Nee, maar bij de Welkoop wordt genoeg verkocht waarvan niemand precies weet hoe het werkt en wat het is. Ik houd het maar op een Sweet Itch Rambo deken, tot nu toe is ze zonder spray en clipjes overal vanaf.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:55

Dat bedoel ik ;) Hier ook vliegendekens :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:56

Gamblerscup ik kan ook niet vinden HOE het werkt. Ik weet dus ook niet op welke wijze het schadelijk is voor muizen, met inname? Of insmeren?? No idea. Daarin heb je wel gelijk, raar dat niemand dat precies weet? :P

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 00:05

Het rund is een product voor menselijke consumptie, en vaak zijn ze daar nog voorzichtiger mee dan bij gezelschapsdieren. Dus voor dragende merries zou ik mij niet zoveel zorgen maken.

Misschien dat ik deze week nog een dierenarts tref, dan zal ik eens informeren wat die er over weten.

Wuppi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 00:06

tamary schreef:
Wuppi schreef:

Had die clip dan wel contact met de huid of zat het halster er tussen?

Zaten aan zijringen van halster dus zaten wel tegen het het hoofd aan.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 00:08

Wanneer was ooit? Is er niet iets veranderd in de tussentijd?