morgen 12 graden en regen wel of geen deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quintolover

Re: morgen 12 graden en regen wel of geen deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:11

Hier gaan er geen dekens op meer. Van de week met de regen hebben ze het onwijs koud gehad, liepen onwijs te trillen, getwijfeld ze naar binnen te halen, maar ze moeten er ook een keer aan wennen.
2 mini's hebben nog aardig vacht, maar ook hun hadden het koud. Kon de schuilstal niet openen, omdat ze daarin gaan staan, en het veulen gaat daar dan ook in en het hokje kunnen ze makkelijk in staan maar de in en uitgang is te smal, en zodra het veulen bij de mini's komt word mams boos dus dat is niet fijn in het hokje. Nu staat mijn hengst op het grote land, de mini's op een ander landje zonder schuilstal, en mijn merrie met veulen hebben nu een landje met schuilstal dus ben benieuwd hoe het nu gaat. Mijn hengst heeft zich al 2 x vastgehangen in het hek met zijn deken dus geen dekens meer voor mij

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:30

Onze shet stond vanmorgen ook te rillen, arm dier... maar wij hebben nog geen dekens.
Ik heb wat extra ruwvoer gegeven.
Ik moet ook zeggen dat ze vanmorgen vóór het voeren stond te rillen, dus denk ook dat ze gewoon behoefte had aan weer wat eten!
Ga zo nog even controleren...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:33

Ze gaan maar holle , wij vinden 12 graden koud maar zijn vinden t een stuk fijner dan die 30 van vorige week. En die bui, t is 1 grote bui en niet dagen lang nat droog nat droog. Regent het twee weken aan 1 stuk met geen kans om op te drogen. Dan zet ik ze een nachtje binnen of gooi een dek op. Met 1 of 2 dagen regen ga ik niet met dekens slepen

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:33

mijn lease pony heb ik vanochtend een dun regendekentje op gedaan, hij heeft het nogal snel koud namelijk.. ( Hij staat telkens te trillen zonder deken )

Deb100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:38

Mijn pony heeft vandaag ook een 0 grams regendeken op het land op. Hij had vorig weekend koorts en last van zijn longen dus ik neem nu geen risico. Als hij vanavond weer op stal staat, gaat de deken af. Ik vind het nu niet zo'n prettig idee dat hij nat in de wind zou staan. Ik denk dat als hij vorig weekend niet ziek zou zijn geweest ik hem zonder deken buiten had gezet.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:45

Mijn tinker staat gewoon 24/7 buiten zonder jas.. Gaat prima moeten ze ook maar aan wennen. Mijn haflinger & veulen. Moeders heeft van de winter wel onder dek gestaan maar gaat nu ook gewoon zonder jas naar buiten. Staat ook wel eens te rillen maar dan gaat ze maar bewegen ipv voor het hek zielig staan doen. Krijgen niets van een beetje regen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:00

Kenyada schreef:
als paarden rillen is dat toch geen teken dat ze het koud hebben? of heb ik dit nu helemaal verkeerd...

Jawel.. Maar proberen zich op deze manier weer warm te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:12

Mijn appaloosa staat 24/7 buiten zonder schuilmogelijkheid maar ga ik geen deken op doen hoor nu, in de winter als het echt vriest wel. Ga zo even kijken bij dr en als ze echt staat te trillen en ze in elkaar gedoken staat zet ik haar even op stal maar ze kan wel wat hebben hoor, tinker waarmee ze staat heeft nog nooit een deken opgehad...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:46

Hier hebben beide dames een regendeken op. Donderdagavond stonden ze zonder en na ruim een uur harde regen hadden ze het beide koud, stonden te trillen, bolle rug en staart strak tussen de achterbenen. Dus dan maar lekker een deken op.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:07

Ja inderdaad ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:10

Nee hoor. Fjordenmans zijn hals is paar dagen terug geschoren en hij voelde nog lekker warm aan. Je maakt hem niet blij met een deken op het moment.. :n

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:29

Alles stond dik tevreden bloot buiten.
Mijn 5-jarige lag zelfs languit te maffen (incl. bijbehorende snurkgeluiden) was not amused toen ik hem kwam wekken.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 18:02

Ik baal er ook van,dat ik mijn oudje geen regendeken heb opgedaan,stond vanmorgen te rillen maar was al helemaal nat dus kon geen regendeken meer opdoen helaas,stond wel in de schuilstal te bibberen,wou niet eens naar het gras toe dus dan weet je het wel,als hij weer droog is doe ik de regendeken uiteraard wel weer op...vind dit ook sneu

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:55

Ik ben ook wel iemand van 'af is af' en 'ze moeten tegen een stootje kunnen' maar toen ik deze ochtend 2 trillende paarden aantrof kon ik het niet over mn hart krijgen ze niet even een handje te helpen. Zelfs de mijne met haar dikke vetlaag en zelfs die van m'n vriendin die het in de winter nooit koud heeft gehad. Nu hebben ze al de hele dag hun dekentje op en het trillen is over. Maar het is hier dan ook maar 6 graden, inclusief regen en een fikse wind, snap wel dat ze het koud hadden!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:58

Een 0 grams regendeken kan geen kwaad met veel regen en maar 12 graden. Dat doen wij hier ook, maar als ze dan binnen komen gaat het dek wel af.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:59

hier gaan ze gewoon bloot naar buiten, misschien dat ze een uurtje later naar buiten gaan zodat ze eerst nog hun hooi op kunnen eten, maar daarna is het echt buitenspeel-tijd hoor :j

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:40

Tooske schreef:
Kenyada schreef:
als paarden rillen is dat toch geen teken dat ze het koud hebben? of heb ik dit nu helemaal verkeerd...

Jawel.. Maar proberen zich op deze manier weer warm te krijgen.

Het is inderdaad om het warm te krijgen, je kan ze helpen door wat extra ruwvoer te geven,kijk eens bij de site van paard natuurlijk onder het kopje "heeft mijn paard het koud"

http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:43

ik ben normaal ook geen flauwe met de paardjes en dekens.
maar ook mijn opa'tje stond vanmorgen te trillen als een rietje, dus ook die heb ik een handje
geholpen met warm worden door een deken op te doen. En ze wat extra gras bij te geven.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:46

Nero staat sinds vanmiddag ook weer even met een regendekentje.
Vanwege zijn blessure staat ie op een klein postzegeltje dus kan ook niet rondlopen om zichzelf warm te houden. Dus dan maar zo...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 21:07

ik heb vanavond ook beide de ongevoerde regendekens weer opgedaan,ze hadden het erg koud stonden te rillen....en exstra gras en kuil bijgegeven!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:10

paarden op stal krijgen 0 gram regen dekens op met deze temperatuur en regen dekens.
zoals afgelopen zaterdag begon de zon lekker te schijnen dan gaan de dekens lekker af.
De paarden staan ook buitenaf en vlakbij een strand waait het ook wat meer.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:07

paard was zo nat geregend tot op de huid, ze stond gewoon te shaken van de kou (gister laten drogen en ongevoerde deken op gedaan). vandaag zelfs de 100 grams op ze stond zo erg weer te shaken :n

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:14

Hier ook een regendeken op hoor :) Anders staat ze te rillen als een rietje.
Lijkt me niet echt prettig

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:16

Iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar mijn paard heeft sinds gisteren weer een regendeken op.

Het is een sportpaard en heeft weinig vacht omdat hij geschoren is, dus opmerkingen als "daar moet ie tegen kunnen" gaan alleen op als je hem zomer en winter zonder deken laat staan en de natuur alles laat regelen.

Als je de natuur een handje helpt door te scheren, moet je ook helpen door een deken op te doen als het kouder en/of natter wordt vind ik. :j

Ik vraag me alleen af hoe mensen dat doen die niet scheren, maar wel trainen in de winter? Dan ben je klaar en is je paard nat van het zweet. Hoe krijg je hem dan droog? Beetje off topic misschien?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:19

Mijn paarden staan hete hele jaar door buiten, 18 graden vorst en sneeuw maakt ze niks uit maar in de zomer de hele dag regen en wind bij een graadje of 9 zorgde toch wel voor rillende paarden, dus ze hebben bij mij allemaal een dun regendekentje opgekregen.