Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thea_Ste schreef:http://www.sportbizz.nl/library/1262977356_res1.jpg
Met een vos bereik je niks![]()
groeten,
een vos eigenaar![]()
TS, je paardje word wel weer zwart hoor deze winter, en of hij wel of niet wint op wedstrijd hangt vooral van jouw ruiter af! begrijp wel dat het je 'dwars' zit dat je paardje verkleurt, ik zie zelf ook graag zwarte paarden
vieniemuis schreef:Ja zoals ik zei, ik ben zelf ook gaan kijken naar een vos, een afstammeling van Gribaldi, had echt prachtige gangen, gewoon jammer dat hij niet goed gereden was... En omdat ik van mezelf wist dat ik dat er niet perfect kon uitrijden, welja ...
En in Belgie of in nederland? Want die niveau's verschillen wel een beetje bij ons :p ..
996981 schreef:vieniemuis schreef:Ja zoals ik zei, ik ben zelf ook gaan kijken naar een vos, een afstammeling van Gribaldi, had echt prachtige gangen, gewoon jammer dat hij niet goed gereden was... En omdat ik van mezelf wist dat ik dat er niet perfect kon uitrijden, welja ...
En in Belgie of in nederland? Want die niveau's verschillen wel een beetje bij ons :p ..
Nederland
vieniemuis schreef:K weet niet met wat dat precies overeenkomt bij ons in België, maar de mijne is nu net 6 en liep vorig jaar met zijn eigenaar ( een meisje van 11, maar een brok talent! ) ook de M1 denk ik. Wat houd die proef precies in, want ik ben het nu niet 100% zeker of het de M1 was ... Het kon ook de proef voor 5jarige geweest zijn ...
Javayo schreef:mijn zwartbruine is ook zwart in de winter en donkerbruin in de zomer, ach ik vind zijn bruine kleurtje ook wel mooi hoorHij blijft wel donkerder op zijn hoofd en zijn benen.
lekker laten gebeuren, en je er niet aan storen. als hij niet zou gaan scoren op wedstrijden ligt dat niet aan zijn kleur
goed paard heeft geen kleurwelke kleur heeft parzival ook alweer?
berdien85 schreef:Hmm waarom is mijn reactie blanco en kan ik die niet opvullen?
Ik had dit geplaatst...
Oke, let niet op mij..![]()
Maar zo zag hij er in augustus uit.
[ Afbeelding ]
Bruine fries
twinducklin schreef:Zweet zorgt inderdaad voor een lichtere kleur van de vacht, en het ene paard kleurt nu eenmaal sneller bruin als de ander, de een zweet nu eenmaal ook sneller als de ander.
Dingen die er tegen helpen, shampoo voor zwarte paarden, wel maar minimaal
Een deken met UV-wering, zwarte paarden in de zon hebben het trouwens minder warm met zo'n deken als zonder, heb hem vaker gebruikt tegen de vliegen omdat mijn paard er helemaal gek van werd.
Niet nat in de wei zetten, ook niet als je ze afgespoten hebt want zweet zit er toch nog wel iets, na het wassen met shampoo kan het vaak wel.
Mijn merrie is nu nog zwart ondanks dat ze 24/7 buiten staat, en de afgelopen dagen dus ook in de zon. Er zijn ook jaren geweest dat ze wel sneller bruin werd, geen idee waar het precies allemaal aan ligt. Het is inderdaad minder mooi maar trekt in de winter wel weer bij. Scheren of niet maakt echt helemaal niks uit, het is de zon die voor de kleursverandering zorgt niet de eerdere haren. En het blijft hetzelfde paard, een kleurtje zorgt echt niet voor winstpunten. Ik zelf vind alleen altijd zonde als manen en/of staart verkleuren, dit moet er namelijk weer uitgroeien en is dus niet 1,2,3 weg, maar nog altijd geen reden om een paard binnen te houden vind ik.
ELpatcho schreef:Een zonnewerende vliegendeken houdt je paard prachtig zwart. Hier ook een zwart paard die heel mooi blijft met een vliegendeken, en verkleurd zonder deken.
twinducklin schreef:Heel verhaal getypt en weg..
Ik heb zelf een bucas fly off, hier bleef mijn paard heerlijk koel onder, en zwart. Nadeel vind ik dat het even duurt voordat hij droog is na een regenbui waardoor bij wat koelere temperaturen ze het koud kunnen krijgen door de natte deken.
Over bruine friezen, bij mij op stal staan zo'n 25 friezen van veulen tot volwassen paard en ook die kleuren gewoon bruin hoor, de een een klein beetje de andere is bijna helemaal vos aan het eind van de zomer