Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lotus83 schreef:momenteel hebben wij al last van een soort grote zwarte muggen met een lange angel eronder...
voorheen nooit gezien en nu opeens..., het lijkt wel een soort van plaag....
vieze beesten en paarden reageren er heel heftig op
zal wel weinig het bos in gaan zijn..Blabla1980 schreef:Lotus83 schreef:momenteel hebben wij al last van een soort grote zwarte muggen met een lange angel eronder...
voorheen nooit gezien en nu opeens..., het lijkt wel een soort van plaag....
vieze beesten en paarden reageren er heel heftig op
ja die hebben wij nu ook, zijn echt zwermen met van die beesten. Maar t zijn vliegen volgens mij, geen muggen want ze steken niet
Maar wel heel vies.
Gisteravond t bos in geweest en er zijn wel al veel muggen, mijn paardje weg echt gek en toen ik afstapte zat zijn hele buik onder de muggen. Dat beloofd wat voor de zomerzal wel weinig het bos in gaan zijn..
Die spray eens proberen of dat werkt. Een vliegendeken is geen optie voor het weiland of in de stal omdat hij die met alle macht af probeerd te krijgen.
maaikiemike schreef:Knoflookolie werkt beter dan snippers ivm opname. Kan je zo kopen bij de boerenbond/welkoop. Ook gebruik ik een stick voor het hoofd. Kan niet op de naam komen, kleine stick van €10, maar werkt goed. Tevens vliegendek en hoofdnetje. Sta naast het bos (20 meter) en veel boeren in de buurt, dus vliegen. Dit gaat vaak redelijk, in hoogtij ga ik het bos niet in.
maaikiemike schreef:Knoflookolie werkt beter dan snippers ivm opname. Kan je zo kopen bij de boerenbond/welkoop. Ook gebruik ik een stick voor het hoofd. Kan niet op de naam komen, kleine stick van €10, maar werkt goed. Tevens vliegendek en hoofdnetje. Sta naast het bos (20 meter) en veel boeren in de buurt, dus vliegen. Dit gaat vaak redelijk, in hoogtij ga ik het bos niet in.
Lotus83 schreef:maaikiemike schreef:Knoflookolie werkt beter dan snippers ivm opname. Kan je zo kopen bij de boerenbond/welkoop. Ook gebruik ik een stick voor het hoofd. Kan niet op de naam komen, kleine stick van €10, maar werkt goed. Tevens vliegendek en hoofdnetje. Sta naast het bos (20 meter) en veel boeren in de buurt, dus vliegen. Dit gaat vaak redelijk, in hoogtij ga ik het bos niet in.
Best gek..., ik ga juist graag het bos in..., veel minder last als in de bak.....
Ramzi schreef:Iets anders, namen zo'n zwarte bal met een kap erover.
http://h-trap-dazenval.nl/uploadimage/M ... 24_710.jpg
Vorig jaar GEEN vliegenspray, GEEN vliegenkappen en GEEN vliegendekens. En we wonen 1 km van het bos af. Een investering maar echt ideaal!!
Op wedstrijd natuurlijk wel spray
, dus dit jaar blijft hij gewoon zonder staan, ga niet weer 80 euro weggooien. Odeale schreef:Ramzi schreef:Iets anders, namen zo'n zwarte bal met een kap erover.
http://h-trap-dazenval.nl/uploadimage/M ... 24_710.jpg
Vorig jaar GEEN vliegenspray, GEEN vliegenkappen en GEEN vliegendekens. En we wonen 1 km van het bos af. Een investering maar echt ideaal!!
Op wedstrijd natuurlijk wel spray
Mee eens![]()
Maar heb de val zelf gemaakt.