kwaliteitsverschil graasmaskers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:45

[***] schreef:
Heb een greenguard kunnen lenen van een stalgenoot, maar mijn paard reageert behoorlijk gestresst. Hij gaat de hele tijd heen en weer lopen en met zijn voorbeen tegen het masker aan slaan. Het is een beetje off topic, maar zijn er meer mensen met deze ervaring? Ging het later beter? Ik heb het nu 3 dgn een paar uurtjes per dag geprobeerd, maar hij is nat van het zweet als ik weer bij hem kom om het masker af te halen.

Mijn pony had dat ook, die wilde eerst ook niks. Uiteindelijk ben ik hem eerst eind van de dag op gaan doen, zodat de ergste trek over was. Hij at dan ook meteen helemaal niet meer. Toen hij rustig stond ben ik gras door de gleuven gaan stoppen en hem steeds meer naar de grond gaan lokken. Toen hij zo gestresst was, was dat geen optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:03

gr_roos schreef:
[***] schreef:
Heb een greenguard kunnen lenen van een stalgenoot, maar mijn paard reageert behoorlijk gestresst. Hij gaat de hele tijd heen en weer lopen en met zijn voorbeen tegen het masker aan slaan. Het is een beetje off topic, maar zijn er meer mensen met deze ervaring? Ging het later beter? Ik heb het nu 3 dgn een paar uurtjes per dag geprobeerd, maar hij is nat van het zweet als ik weer bij hem kom om het masker af te halen.

Mijn pony had dat ook, die wilde eerst ook niks. Uiteindelijk ben ik hem eerst eind van de dag op gaan doen, zodat de ergste trek over was. Hij at dan ook meteen helemaal niet meer. Toen hij rustig stond ben ik gras door de gleuven gaan stoppen en hem steeds meer naar de grond gaan lokken. Toen hij zo gestresst was, was dat geen optie.

Bedankt voor je reactie. Dit ga ik ook eens proberen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:07

Hier ook alleen maar goede ervaringen met de Green Guard, onze fries loopt er het tweede jaar mee, de hele dag, geen enkel probleem. Geen plekjes, geen scheve tanden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:13

hier ook de greengaerd voor het 3de seizoen,wilde eerst zo"n ander ding proberen,maar daar werd deze veelvraat gestresst van en wilde de wei uit !!!! met de greengaerd op de wei gezeten,gras erdoor geprikt in de graashouding en....opgelost!
inderdaad wel de 1ste dagen lippen wat stuk,maar daar komt eelt op en dan geen probleem meer
pony wacht nu eerst op de greengaerd en dan.....jippie de wei op *\o/*

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:04

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 06:13

Dat is precies het model wat de greenguard eerst had..Deze kon mijn paard van haar neus krijgen en als dat niet lukte kon ze hem zo opzij schuiven dat ze ernaast kon eten..Vreselijke ondingen waren dat..Het nieuwe model is veel en veel fijner..

siskeh

Re: kwaliteitsverschil graasmaskers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 13:08

De ponymaat(greenguard) die ik heb is nog wel vergelijkbaar van vorm, maar bevalt erg goed

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:25

Is die ook met rechte achterkant of is die ook gebogen?De pony maat is net wat anders en lijkt hier wel op..Ik kende een paardje die het model op de foto ook had maar bij hem ging het prima,helaas bij die van mij niet..

siskeh

Re: kwaliteitsverschil graasmaskers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 19:54

Die is wel gebogen, dat rechte lijkt me vrij onmogelijk zitten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:08

Dat is inderdaad een wat nieuwer model..haha ik heb alle modellen gehad dus vandaar :D