Mijn paard is vroeg geschoren geweest dit jaar en het is een mooi kort vachtje gebleven. In de winter heeft ze met 550 gestaan toen het echt heel koud was en met lichte vorst onder de 350 grams. Daarna heb ik de 200 grams eropgedaan en sinds het overdag boven de 10 graden was heb een licht gevoerde regendeken erop gedaan aangezien ze het behoorlijk warm had.
Als het 's nachts ook lekker warm is gaat ze pas zonder deken
je moet gewoon wel elke dag even voelen of ze het niet te warm of te koud hebben...ik zorg met dit weer dat er 3 dekens zijn...nu heeft hij een 200 grams op ..de 300 ligt in mijn kast en mijn ongevoerde regendeken ook inclusief nog een fleecedeken...is gewoon raar weer...
mijne staat nu onder 0grams regendeken en een (vrijdikke) fleece zweet deken. Hier heeft ie het best warm in Heb hem gisteren in het zonnetje eventjes zonder deken buiten gelaten, vond ie heerlijk.
Ik vind het nu ook lastig hoor,mijn pony is geschoren vorig jaar oktober,en heeft een mooie korte vacht ook gehouden. Met die echte vriesdagen lag er 475 grams op,met de wat minder heftige dagen 300 grams en gister heb ik terug gewisseld voor 200 grams,ik heb ook nog een ongevoerde regendeken liggen,maar ik vind het lastig te bepalen wanneer die weer opkan!
Snoevie, dat vind ik ook heel lastig. De max. temperaturen deze dagen zijn best aangenaam. Helaas duurt het wel even voor het opgebouwt is, tegen het middaguur ongeveer. Maar na een uurtje of drie begint het ook weer snel af te koelen. Zodra het wat langer warm wordt gaat hier de deken af. Situatie is hier bijna gelijk als bij jou.
Regendeken doe ik niet aan trouwens, alleen als het echt flink waait en regent en het mais nog niet hoog genoeg is om de wind tegen te houden. S'nachts gaan ze op stal en daar kan eventueel wel weer een dekentje op als het snachts afkoelt. Ik hoop dat het over een week of 2-3 warm genoeg is om zonder deken te kunnen overdag.
In de periode van de -15 had paard ruim 600 grams op met halsdeken. Paard was ongeschoren en had het niet warm onder de deken. Heeft nu 420 gram op en ga nu afbouwen naar 300 gram en daarna naar 150-200 gram.
Gewoon even aankijken wat voor jou paard het beste is. Mijn andere heeft de hele winter met 200 gram opgestaan en heeft het niet koud gehad.
Ik heb sinds deze week een 200grams op, daarvoor 400grams. Als de temperatuur 's nachts boven de 8 graden blijft gaat de gevoerde regendeken op. Blijft de temperatuur boven de 12 graden 's nachts gaat de deken weer helemaal af.
pistasche ja dat is echt waar die fleece deken had laatst eentje gewoon op gedaan nou hij knetterde helemaal heb zo'n cooler van HH wat een top deken zeg. maar heb effe gekeken het is een gevoerde regendeken kom dat over een met 100 gram ongeveer in iedergeval bedankt voor de info vond gisteren weer koud en ben blij dat hij nog even met de 200 grams staat, vind het een gedoe om 2 keer zo naar stal te rijden kan wel hoor woon er niet zo ver vandaan om het om te wisselen, heb ik toen het zo ging vriezen snachts ook wel een gedaan dan ging ik begin van de avond even langs en toen het weer zo hard ging dooien heb ik smorgens vroeg de onderdeken er onder uit gehaald. ik hou gewoon de temperatuur in de gaten wanneer ik de regendeken er op zou moeten doen en dan idd straks helemaal zonder
Ja in maart kan het ook nog weer iets gaan vriezen als het tegen zit
loulou
Geplaatst: 29-02-12 16:36
die van mij (geschoren) had 470 grams op met hals en sinds deze week een 200 met halve hals.
ik twijfelde vandaag om een ongevoerde regen deken op te leggen, maar heb het toch maar niet gedaan. hij geeft komende maand nog veel regen op, maar als de temperatuur zo constant blijft en het redelijk droog weer blijft ga ik toch over op de ongevoerde.
Anoniem
Geplaatst: 01-03-12 22:19
paardjes123 schreef:
Ja in maart kan het ook nog weer iets gaan vriezen als het tegen zit
Dat is waar je weet het nooit in Nederland haha. Maar hoop toch echt dat die van mij eerder zonder deken weer kan en het niet meer gaat vriezen....
Ceasar2015
Geplaatst: 01-03-12 22:26
800 grams , waarom zoveel?
Mijn ongeschoren paard loopt 24/7 buiten en heeft in de winterperiode met een 200 grams opgelopen. Inmiddels heeft ze 's nachts de ongevoerde alweer op en overdag lekker zonder deken!
Die van mij heeft nu 200grams op, hij is geschoren (heeft al wel weer wat haar terug). Wanneer het snachts niet meer zo heel koud is haal ik hem er helemaal af.
mijne staat nu hele dag buiten met 200 grams op...hij is geschoren...straks doe ik een fleece regendeken op..is toch wat warmer en dan ga ik over naar de ongevoerde regendeken zonder fleece..