Toen ik nog bij mn ouders woonde ging ik altijd gewoon naar buiten met mn engelse volbloed, weer of geen weer. Of t nou sneeuwde vrieste of hagelde, we moesten en zouden erop uit. Als het gesneeuwd had gingen we gewoon stappen en misschien een drafje waar het niet glad was of anders over de weg. Ze is nooit uitgegleden, heeft nooit iets verzwikt of gebroken, zelfs met die fijne benen van haar. Toen ze ijzers kreeg werd t wel anders, daar plakt die sneeuw zo onder. In het begin nam ik een hoevenkrabber mee, maar dat was geen doen. Later had ik een veel steviger paard, een kwpn waarmee ik ook buiten ging stappen als het gesneeuwd had en de bak bevroren was. Alleen hij gleed aldoor uit, dus uiteindelijk ben ik naast hem gaan lopen het pad op en af voor de bloedsomloop (hij kreeg ook aldoor van die dikke benen). Ik denk dus dat je vooral es moet testen met je paard, vaak vinden ze het makkelijk zat, met 4 benen heb je nou eenmaal best veel evenwicht, maar er zijn paarden die van nature makkelijker struikelen etc, dus daar zou ik wat voorzichtiger mee zijn. Nu heb ik 2 paarden, die beide dag en nacht buiten staan (een eerste keer voor mij, hiervoor konden de paarden in de winter moeilijk naar buiten) als ik eraan kom om ze in de schuilstal te voeren komt er 1 aan in harde draf of galop en de andere met hooguit een klein drafje terwijl ze de grond bekijkt... De een voelt zich dus duidelijk vaster ter been op een onregelmatige ondergrond dan de ander. Uiteindelijk zou ik nu zelf niet meer zoveel de hort opgaan, maar dat is omdat ik inmiddels een koukleum ben en geen zin meer heb in bevroren vingers . Hoe dan ook, 2 weken stilstaan is niet top, maar ook geen drama, dat maak je erna wel weer goed, toch?
ik rijd ook niet met bevroren bakken paar meisjes die ik ken doen het wel maar ik dus niet, en naar buiten ik vind zelf niet verantwoordelijk vooral als het glad is doe ik het niet. en het is je eigen paard en eigen beslissingen.
ik rij ook niet hoor... vind mijn pony veel te druk om ook maar even op de weg te rijden... en het land is ook glad... dus ze lopen hier lekker achter huis... en dan maar even niet rijden.
SamanthaT
Geplaatst: 19-02-12 13:55
je kan beter niet rijden dus je bent geen zeur. ook in het land is de bodem hard en dat geeft gewoon een klap aan die pezen .. ik heb ook verzorpony's op een boerderij waar ze alleen maar een buitenbak hebben en als het dan gevroren heeft ga ik gewoon wandelen.. als er sneeuw ligt en je pony heeft geen ijzers kan je prima buiten wandelen
Ik heb ook niet gereden toen er zo'n sneeuw lag hoor Levensgevaarlijk. Dan maar een weekje niet, liever dan dat er straks 600 kilo aan paard op me ligt
Kimberleeyy
Geplaatst: 02-03-12 01:06
Je kan een binnenpiste afhuren en met de trailer er naar toe rijden, doe ik ook vaak