Warm blijven met dit weer? HOE??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:13

Esmeetje_xD schreef:
We hebben ook geen koffie machine op stal := Wel een waterkoker met thee maar dat lust ik natuurlijk weer niet :P

oploskoffie...wiener melange.....etc alles met heet water...

Esmee_RS

Re: Warm blijven met dit weer? HOE??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 16:19

K ga dalijk aan mn vader vragen of hij oploskoffie of cup a soup voor me wil meenemen voor op stal! Tot nu toe bedankt iedereen :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:22

Je kunt beter meerdere dunne laagjes dragen om warm te blijven.
Draag niet te dikke sokken in je schoenen-laarzen, hierdoor heb je te weinig ruimte om warmte te circuleren en doordat ze met die dikke lagen strakker zitten heb je juist koude voeten.
Draag een muts, dan blijft de warmte binnen.
Ik draag in de winter dezelfde dunnen katoenen sokken als in de zomer en heb heerlijk warme voeten!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:24

het sleutelwoord met dit weer is laagjes. En dan geen strakke kleding. Juist om optimaal te kunnen profiteren van de laagjes moet er stitstaande lucht tussen zitten (lucht isoleert namelijk, maar alleen als de warmte van je lichaam niet kan "wegwaaien"). De kleding moet dus bij de openingen aansluiten, maar daarbuiten mag het best wat lossen zitten.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 16:25

Heeft er iemand ervaring met teenwarmers? Ik zit er over na te denken om die een keertje te proberen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:36

Thermo ondergoed en meerdere lagen shirts. Soms ook een extra broek. Daarnaast mijn super dure, maar super warme laarzen.
En mijn heat pads zijn heilig > Herbruikbare warmers.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 16:39

SplashIsLief schreef:
Thermo ondergoed en meerdere lagen shirts. Soms ook een extra broek. Daarnaast mijn super dure, maar super warme laarzen.

herbruikbaar? waar zijn die te krijgen? want hier heb je ze alleen voor 24 uur
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 06-02-12 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:42

Jij hebt tenminste nog een stal. ;)
Ik moet buiten alles doen en vaak nog hele stukken lopen ook met hooi e.d.

Ik draag niet eens thermo ondergoed, maar gewoon laagje-over-laagje met een goede winterjas, dikke handschoenen, een ijsmuts en thermo boots. Ik loop gewoon in een legging rond, heb eigenlijk niet zoveel last van de kou zo. Als je maar in beweging blijft, als je buiten bezig bent.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:43

Veel lagen kleren aan ;)

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:44

Lekker gaan hardlopen met je paard! :-)
Ik heb teenwarmers gekregen bij een bestelling van paardendrogist... maar heb nog niet ontdekt hoe ze werken!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:48

Esmeetje_xD schreef:
SplashIsLief schreef:

herbruikbaar? waar zijn die te krijgen? want hier heb je ze alleen voor 24 uur

Bij de beversport, 2 voor 10 euro ongeveer.
Ze zijn heerlijk om even aan op te warmen en daarna kook je ze en dan zijn ze weer bruikbaar :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 16:49

en waar is beversport? of is dat een online winkel?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:51

Beversport is een winkel met outdoor artikelen. Ze hebben ook een online shop, maar daar kan ik ze niet vinden.
Voor de vestigingen kun je kijken op hun website: http://www.bever.nl/

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:56

Belangrijk is dat je voeten warm blijven, zorg voor goede winterschoenen of laarzen met dikke zolen liefst een maat groter dan in de zomer. Doe thermo sokken en lang thermo ondergoed aan. Niet charmant wel lekker warm. Daaroverheen veel laagjes die niet te strak zitten.als er lucht tussen kan isoleert dat ook weer beter. Een goede muts zorgt voor warme oren, sjaal handschoenen en klaar.

Fleece of echte wol blijven het beste warm.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:59

Ik ben ook een verschrikkelijke koukleum. Ik heb altijd snel last van koude handen en koude voeten. Wat bij mij heel goed werkt is een dikke gevoerde thermo winterrijbroek (is net een skibroek, maar dan met een zitvlak voor in het zadel). Ik draag deze over mijn gewone rijbroek. En echt waar, ik heb geen koude handen en koude voeten meer. Ik loop zelfs te zweten. Mijn tip is dus, houd je benen warm, dan wordt de rest niet koud. Echt waar, probeer het maar, je zult zien dat het werkt. Heb je geen geld voor een winterrijbroek, trek dan een skibroek aan.

Zodra ik de winterrijbroek uitdoe, voel ik de kou op mijn benen en wordt ik ook direct heel erg koud.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:04

Ik draag een paardrijbroek (evt. joggingbroek erover), thermolaarzen, t-shirt, vest, dikke paardijjas, oorwarmers, sjaal en elektrische handschoenen :+

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:08

Gewoon goede kleding aan!
Ik merk dat natuurproduchten, dus wollen sokken en een wollen trui warmer houden dan die synthetische stoffen.
Enne.... ouderwets stallen uit mesten!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:20

En het helpt ook als je goed gegeten hebt voordat je naar buiten gaat, neem desnoods wat te eten mee. Als ik honger krijg kan ik ook meteen slechter tegen kou.

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:25

Het is ook een kwestie van 'afharden' je kunt aan kou wennen. Tot afgelopen woensdag liep ik nog in mijn zomerjas buiten, met daaronder een t-shirt en een dun truitje. Bij de stallen met twee t-shirts over elkaar en een iets dikkere jas, tot ik ga rijden en uitmesten, dan gaat die jas meteen uit, veel te warm als je bezig bent. Tenminste voor mij. Zelfs binnen in de schuur vriest het, dus misschien ben ik niet helemaal normaal :j . Sinds vrijdag is het wat kouder, dus onder het t-shirt met lange mouwen heb ik nu een thermoshirt aan, en ipv gewone sokken thermosokken. Maar handschoenen of sjaal of muts heb ik tot het -15 is niet nodig

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:56

Esmeetje_xD schreef:
We hebben ook geen koffie machine op stal := Wel een waterkoker met thee maar dat lust ik natuurlijk weer niet :P

met een waterkoker kun je ook oploskoffie, cup a soup en warme chocomel maken :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 18:01

connectant schreef:
Esmeetje_xD schreef:

met een waterkoker kun je ook oploskoffie, cup a soup en warme chocomel maken :)

Ben niet zo'n fan van oploskoffie, maar mn vader heeft cup a soup voor me gekocht :=