IJshoefjes!! Wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:56

parador schreef:
Quir schreef:
Geeeen warm water doen!!!!
Warm water bevriest veel sneller dan koud water en aangezien het nu best hard vriest, niet met water gaan zitten klote.

Ook niet te veel er aan gaan zitten trekken en doen, zorgen dat het rustig op stal smelt en de volgende dag dik insmeren met hoeftvet of vaseline of iets anders heel vet. Mijn beesten hebben er dan bijna geen last van (die staan 5/6 maanden per jaar in de sneeuw). Ook de voeten optijd laten bekappen, hoe langer de hoefwand wordt hoe meer ijs/sneeuw er in vast gaat zitten.

wie heeft het over warm water.....?

Yontheke ;)

s6801881

Re: IJshoefjes!! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:07

@parador: waarom trek je het je zo persoonlijk aan als we hier aangeven dat warm water niet verstandig is? We vallen jou toch niet aan? Sowieso zie ik niemand die hier aanvallend reageert. Ikzelf reageerde in ieder geval op dit bericht:

Yontheke schreef:
Als je paarden bekend zijn met water aan de benen, misschien even wat warm water over laten lopen zodat het wat smelt en je het dan met de hoefkrabber er uit kan halen? :)

Mijn paard loopt ook 24/7 op de weide en ik zie geregeld hoefvormige ijsklompjes op het droge stuk liggen, dus bij ons lopen ze de klompen er zelf onderuit, al kijk ik de hoeven natuurlijk wel altijd na :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:29

Yontheke schreef:
Als je paarden bekend zijn met water aan de benen, misschien even wat warm water over laten lopen zodat het wat smelt en je het dan met de hoefkrabber er uit kan halen? :)

Mijn paard loopt ook 24/7 op de weide en ik zie geregeld hoefvormige ijsklompjes op het droge stuk liggen, dus bij ons lopen ze de klompen er zelf onderuit, al kijk ik de hoeven natuurlijk wel altijd na :)

Ik geloof dat het vrij duidelijk is als je het allemaal leest. :)

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 21:14

*\o/* Sneeuw is weg! :D |(
Kep nu geen last meer van grote klompen ijs onder de hoefjes!

Marleenloveu

Re: IJshoefjes!! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 17:28

??????? :?