Shetlander 24/7 buiten met dit weer???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Shetlander 24/7 buiten met dit weer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:15

... [naam] staat gewoon buiten en krijgt een paar x per dag hooi en water.
Is ze nu zielig? :')

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:19

De shets bij ons zijn helemaal wit nu, met ijspegels lopen ze tevreden rond. Maar als ie echt geen eten of drinken heeft kan het natuurlijk niet.. Alleen dit weet je niet zeker.
Wel heel sneu dat ie alleen staat..
hier trouwens ook gewoon alles buiten. Waaronder een arab en veulen(7maand), gaat prima met voldoende hooi en water!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:27

Shetlanders komen van origine van de Shetland eilanden af nou en daar kan het Verdummeles Koud zijn. :P 8-)
Dus ik zou mn Shet als ik die had met een gerust hart buiten laten staan met een schuilstal voorziening.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:28

Hoi,

ik zou me er ook niet al te veel zorgen over maken. Ik heb hier 2 shetlanders 24/7 buiten rondlopen zonder deken o.i.d. en kan me voorstellen dat voorbijgangers zonder paardenkennis ze zielig vinden ;). Hier is de topvacht soms ook bevroren of nat, maar als ik in hun wollige vacht voel is de vacht er onder en de huid helemaal droog en heerlijk warm. Het zijn nu ook echt twee bolletjes wol.

Nu er in de wei bijna geen gras meer is staan ze soms ook grote delen van de dag op dezelfde plaats. Vanaf de straatkant is er ook geen eten, drinken en stal voor mijn ponies te zien. Maar ik heb wel degelijk een grote inloopstal achter het huis, welke voor de ponies 24uur per dag toegankelijk is. Hier hebben ze ook toegang tot hun eten en drinken. Maar zodra hun hooi op is gaan ze naar buiten. Pas als het heel erg regent gaan ze wel eens binnen staan.

pearlie

Re: Shetlander 24/7 buiten met dit weer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:30

Mijn shettie gaat 's avonds naar binnen omdat ze aangenomen is mijn paard gezelschap te houden ;) en die dus ook naar binnen gaat.
Maar moet zeggen dat ik t idee heb dat t beestje met deze temperaturen zich beter voelt dan ooit! Lekker vrolijk, joehoe! En galopperen over een keihard maanlandschap gaat ook prima (is ze eindelijk es sneller dan die grote).
Mijn vriend die redelijk geen verstand van paarden heeft was er ook van overtuigd van de week datmijn paard het koud moet hebben gehad (ondanks een dikke winterdeken) maar dat poownie het echt nooit koud heeft gehad zonder deken. Ik vroeg waar hij dat op baseerde, antwoord: "oh, puur vanwege die vacht"