koekt de sneeuw niet aan onder de hoeven dan? Ik durf niet te rijden nu (paard op blote voeten). Die groene zeep-tip zie ik niet zo zitten, wordt toch helemaal spekglad?!
Morgen ga ik weer lekker naar het bos. Stiften erin en gaan (hij heeft rubber sneeuwringen tussen de ijzers zitten). Vorig jaar zulke mooie ritten gemaakt! Vandaag ging het niet, ik was te laat thuis om voor donker weer terug te zijn, dus vandaag alleen waterbak ijsvrij gemaakt, schuilstal uitgemest, pony verwend met een bak slobber en een flink volle bak hooi en een dikke knuffel. Dekens niet afgehad, als ik hem niet warm laat worden door te bewegen, laat ik de dekens met deze kou liefst zitten. Gisteren is hij nog lekker aan het werk geweest in onze overdekte paddock en heeftie lekker liggen rollen en daarna een uitgebreide poetsbeurt gehad.
Mijn paard heeft sneeuwbeslag dus de sneeuw is wat dat betreft geen probleem. Daarnaast worden de longeercirkel en bak goed onderhouden en zijn die nog zacht door de hoeveelheid zout die er in gegaan is. Ik kan dus gewoon longeren en rijden.
Mijn Fjord staat ook op ijzers, helaas is z'n sneeuwbeslag er paar weken terug afgehaald.. Maar ik poets hem gewoon en ga lekker rijden in de binnenbak, ik krab z'n hoeven in de binnenbak dan uit.
mirgino
Geplaatst: 03-02-12 21:53
mijn paard heeft lekker even vakantie en staat overdag lekker in de paddock,spelen met de ballen en elkaar. ik vind het voor mezelf niet prettig om met deze koude wind te rijden, en met gladde stukken op de weg paard is eindelijk goed na bijna 2,5 dokteren dat ik geen risico`s neem.
Claudia1993_
Geplaatst: 03-02-12 21:59
Mijn pony heeft nu ook even vakantie. Heb paar dagen niks gedaan, de rijbak is wel goed maar hij zit vol energie dus ga dat risico niet nemen. Longeerbak vind ik persoonlijk gewoon net iets te hard, zeker omdat ik weet dat hij waarschijnlijk nogal gek gaat doen. Hij komt wel vrij veel de stal uit, zorg ervoor dat hij lekker veel hooi in z'n stalletje heeft en verder is het maar afwachten tot het wat beter wordt. Gelukkig ben ik geen fanatieke ruiter, dus vind het zelf ook geen ramp dat ik nu niet rij.
_Cher
Geplaatst: 05-02-12 11:18
Mijn paarden hebben even een noodgedwongen vakantie. Ik heb 1 keer per week les in een binnenbak, maar omdat ik thuis niet kan rijden sla ik die nu ook over. Ik borstel ze verder wel, doe een beetje grondwerk of ga een stukje wandelen. Ze komen wel elke dag van 8 tot 5 buiten.
Bij mij blijft het bij poetsen, wandelen en wat vrijheidsdressuur... Altijd jammer dat de winter vaak toch een stuk lastiger is dan de zomer. Van mij mag het wel weer zomer worden
Anoniet
Geplaatst: 05-02-12 23:41
Mijn verzorgpaard staat gelukkig niet op ijzers, dus wij kunnen nog stap/draf-ritjes maken, als we een beetje opletten op de ondergrond. De buitenbak is echt ondoenbaar en daar waar we de binnenbak mogen gebruiken kunnen we momenteel het erf niet op, dus echt serieus trainen is er helaas voorlopig niet bij.
Wandelen, grondwerk, buitenrijden op de gepekelde fietspaden en voor de rest zo lang mogelijk in de wei zetten
onley
Geplaatst: 06-02-12 00:08
gewoon naar buiten gaan als je een braaf paard hebt en blootvoets loopt of sneeuw beslag heeft.
Mijn paardje heeft blote voeten die met haar kan ik lekker naar buiten gaan of naar de hal hier 1 dorp verder en verder hoop ik gewoon dat het gauw gedaan is met die kou
Ik heb nog niet gereden met de sneeuw. Het kan nu denk ik wel weer, de weg naar de bak is nu gestrooid. Wel ben ik bang datv ik uit zal glijden ofzo .
Rennie89
Geplaatst: 11-02-12 15:06
Als de paarden buiten staan probeer ik juist zo min mogelijk te poetsen, anders haal je de vetlaag weg die hun warm houd. Verder wandel ik met de shet, met de hengst durf ik dat niet aan, bang dat die uitglijd
Mijn paard heeft ook even vakantie. Ik ga echt niet met -5 of daarboven in en koude bak rijden en merk ook aan haar dat ze het niet leuk vind. Ze voelt stijf aan. Neee dan geef ik haar lekker rust. e kan lekker naar buiten wanneer ze wil en ik poets haar 1 keer in de week en dat vind ze ook heerlijk. Ik durf met gladheid ook niet met de trailer te gaan rijden of watdan ook. Thuis kan ik sowieso niet rijden de bak is helemaal hard en bobbelig.
Ik heb veel gewandeld en zaterdag voor het eerst weer buiten gereden. Morgen word het waarschijnlijk weer glad dus even kijken. Paard is al erg aan het verharen dus ook druk met poetsen!