Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PercyLeen schreef:Gentlegiant schreef:Kun je het niet uitstellen?
Ik zou nooit of te nimmer op pad gaan met of zonder ijzers niet...
Mijn paarden komen helemaaal niet buiten nu hoor
Anders n paar wollen sokken aan doen en vast maken met bandages zodat te niet af zakt
Ik zou t uitstellen of n trailer regelen
Met ijzers zou ook niet snel de weg op gaan. Maar jouw beesten zien dus helemaal geen daglicht met sneeuw? Die van mij staat gewoon op de wei hoor, ook als er een meter sneeuw ligt (zonder ijzers dat dan weer wel).
PercyLeen schreef:Gentlegiant schreef:Kun je het niet uitstellen?
Ik zou nooit of te nimmer op pad gaan met of zonder ijzers niet...
Mijn paarden komen helemaaal niet buiten nu hoor
Anders n paar wollen sokken aan doen en vast maken met bandages zodat te niet af zakt
Ik zou t uitstellen of n trailer regelen
Met ijzers zou ook niet snel de weg op gaan. Maar jouw beesten zien dus helemaal geen daglicht met sneeuw? Die van mij staat gewoon op de wei hoor, ook als er een meter sneeuw ligt (zonder ijzers dat dan weer wel).
Arme dieren. GamblersCup schreef:Mensen, wat een ongelofelijke aanstelleritis en drama weer hier!!! Ik lach me altijd dood hier als er wat sneeuw valt, stelletje Hollanders!![]()
![]()
In landen waar ze normale, goede winters hebben lopen ze gewoon allemaal op ijzers, vaak met spikes eronder tegen het glijden. Gewoon op het land, over de weg, in het bos, er wordt in de sneeuw zelfs gewoon gebruik gemaakt van de draf- en renbaan. Wil zeggen, je kunt gewoon door de sneeuw. Alleen even rustig aan, de jouwe heeft waarschijnlijk geen spikes/mogelijkheid voor kalkoenen, dus lekker in stap. Trek warme kleren aan, regenjas zodat je niet doorweekt raakt en gewoon gaan.
Er wordt hier altijd zó overdreven, en dan vooral door de mensen die het wel eens gehoord hebben, ze steken elkaar allemaal aan. En triest hoor, dat mensen hun paarden binnen houden wegens een beetje sneeuw...Arme dieren.

Gentlegiant schreef:GamblersCup schreef:Mensen, wat een ongelofelijke aanstelleritis en drama weer hier!!! Ik lach me altijd dood hier als er wat sneeuw valt, stelletje Hollanders!![]()
![]()
In landen waar ze normale, goede winters hebben lopen ze gewoon allemaal op ijzers, vaak met spikes eronder tegen het glijden. Gewoon op het land, over de weg, in het bos, er wordt in de sneeuw zelfs gewoon gebruik gemaakt van de draf- en renbaan. Wil zeggen, je kunt gewoon door de sneeuw. Alleen even rustig aan, de jouwe heeft waarschijnlijk geen spikes/mogelijkheid voor kalkoenen, dus lekker in stap. Trek warme kleren aan, regenjas zodat je niet doorweekt raakt en gewoon gaan.
Er wordt hier altijd zó overdreven, en dan vooral door de mensen die het wel eens gehoord hebben, ze steken elkaar allemaal aan. En triest hoor, dat mensen hun paarden binnen houden wegens een beetje sneeuw...Arme dieren.
Ik ben geen hollander
Plus heeft niets met wel eens gehoort te maken
Heeft te maken met zelf ervaren
vind het zieliger als er paarden liggen te creperen van de pijn omdat ze iets gebroken etc hebben dan dat ze lekker binnen blijven met eten en beweging
Gentlegiant schreef:Dan ben je gelijk een aansteller omdat je aan je eigen paarden denkt
fijn leven hebben ze als ze alles breken omdat t baasje zo nodig ze in de sneeuw zet vorigjaar mee gemaakt nee hier niet meer

) dus heb ook een stukkie met hem gegaloppeerd wat ook super goed ging.