Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_DP_ schreef:Ik heb mijn pony(die overigens nog superdun en glanzend in zijn vacht zit) tot eergisteren onder een 200gram gehad. Eergisteren daar een 50gram onder gedaan. Als het echt kouder word heb ik nog een 200gram en 300gram onderdeken liggen die ik er dan opbouwend onder kan leggen.
Dit is pas mijn eerste jaar met een eigen pony dus ook met dekens. Laat me ook adviseren door stalgenoten omdat ik er geen verstand van heb. Hoe zit dat eigenlijk met fleecedekens eronder doen? Ik vind dat op de een of andere manier raar. Meer bokkers die dit doen?
C_arola schreef:Ik heb de onderdeken onder de staldeken gedaan, dit door de pasvorm van beide dekens en omdat ik dan de staldeken aan de onderdeken vast kan maken.
Ze staat sinds gisteren met 560 gram dekens, 200 gram onderdeken en 360 gram staldeken op, heeft een buitenbox op de hoek waar het erg veel waait en staat overdag buiten.
nadita schreef:C_arola schreef:Ik heb de onderdeken onder de staldeken gedaan, dit door de pasvorm van beide dekens en omdat ik dan de staldeken aan de onderdeken vast kan maken.
Ze staat sinds gisteren met 560 gram dekens, 200 gram onderdeken en 360 gram staldeken op, heeft een buitenbox op de hoek waar het erg veel waait en staat overdag buiten.
Net zoveel als de mijne opheeft dus.Niet geheel ongewoon.
it_is_me schreef:Mijn paard heeft nu een 200 grams deken op met daaronder een fleecedeken. De fleecedeken schuift alleen wel naar achteren, waardoor de voorkant strak komt te zitten. Ik heb ook nog een dunne ongevoerde regendeken liggen. Kan ik beter deze eronder doen i.p.v. de fleece deken?
ijssnuiver schreef:Ik heb een kwpn merrie van 14 jaar, die mentaal onwijs druk is waardoor ze dus veel vet verbrand. Deze staat 24/7 buiten met een vriendje en krijgen veeeel ruwvoer op een dag, hebben inloopstal en een mooie ruime paddock, ze kunnen binnen gaan staan maar ook buiten uit de wind. Mijn merrie heeft een 150grams gevoerde deken op, al een tijd, simpelweg omdat ze het dit jaar niet trok met de ongevoerde(normaal krijgt ze alleen ongevoerde op). En ik heb nog een 200 grams en een 350 grams liggen. Die nog op zouden kunnen, als het echt nood word.
En mijn paard staat volop in training en heeft behoorlijk wat haar...
In jou geval zou ik kiezen voor meer ruwvoer en gewoon een simpele fleecedeken onder de deken, want ook die isoleren.
ijssnuiver schreef:Voor jou. Ik wilde voor dat ik je zomaar een advies gaf, dat je ook kon lezen hoe mijn situatie is qua paard. Dat ik dus niet in het wildeweg wat roep over dekens(dat ik niet iemand ben die helemaal tegen dekens is zeg maar, haha).