Lijkt haast op schimmel, dit zou ik met imaverol behandelen, en misschien zelfs antibiotica bij geven via de dierenarts, want er is best veel schimmel. Kan het zijn dat dit al aanwezig was en nu bij het scheren meer zichtbaar is geworden? \
Misschien via het scheer apparaat wel bij jouw paard terecht gekomen?
Bij schimmel kunnen ze zeker wel last hebben van jeuk, zoveel paarden, zoveel reacties erop.. Als je twijfelt kun je het beste jouw DA even laten kijken, als ik dit bij ons op stal heb, en mijn DA komt kan ik meteen antibiotica geven, dan is de hele huidreactie binnen no-time weg en je paard knapt snel op.
dit is schimmel, paar weekjes insprayen met imavorol en je bent er vanaf
sliertje
Geplaatst: 24-01-12 18:57
Als je toch gaat wassen, haal dan een flesje Imaverol, Betadine helpt daar niet tegen..
Actieve schimmel; bulten onder de huid, breiden zich uit. Dit stadium is besmettelijk en je paard zal snel een groter gebied krijgen met deze bulten als je niet een anti-schimmel middel gebruikt. Wanneer de bultjes open zijn; dus wanneer je korstjes voelt/ziet is de schimmel niet meer besmettelijk.
De plekjes aanstippen met pure imaverol op een sponsje helpt ook. Of neonystatriam helpt super, maar dat krijg je alleen via de DA.
just_kiki
Geplaatst: 24-01-12 19:35
ikke20 schreef:
maar bij schimmel hebben ze geen jeuk. en hij heeft er wel jeuk aan?
zou idd wel te verklaren zijn via het scheerapparaat
Nou de mijne wel hoor Wassen met imaverol dus
ikke20
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-12 19:39
dat wordt morgen dus meteen flesje imaverol halen. heb dat geloof ik niet meer staan. moet ik mn andere ook meteen ermee wassen of even afwachten dat die ook sympthomen krijgt?
maar stel het is schimmel. heb hem zaterdag geschoren nog niks te zien. en zondag had hij opeens die bultjes. terwijl het op zn vroegst na 4 dagen pas zichtbaar is.(als hij het heeft gekregen is het via het gehuurde scheerapparaat)
heb het scheerapparaat gehuurd bij een ruitersportzaak. de haren van de voorganger zaten der nog in. hebben hem eerst zelf schoongemaakt maarja.
Neander5
Geplaatst: 28-01-12 12:40
Hoi,
Ook mijn paard heeft veel last van bultjes onder het zadel. Zijn w.s verstopte talgklieren. Mijn vorige paard had er ook een paar. Nu eindelijk heb ik een middel wat goed helpt! Op advies van de D.A spons ik na het rijden elke dag even de plekken met bultjes af met medicinale alcohol 70%. Dit helpt super! Wilde deze tip toch even met jullie delen....
sinds vrijdag is het eigenlijk zo goed als verdwenen. vandaag voor zekerheid nog even met imaverol gewassen en nieuwe dekens opgedaan. maar wrs was het gewoon van het scheren