Nu nog scheren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manegekind

Re: Nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:44

Mijn pony start ook regelmatig, gewoon ongeschoren hoor, kan prima

tennan

Re: Nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 22:25

dat ligt er natuurlijk aan hoeveel vacht ze hebben en op wat voor niveau er gestart wordt, manegekind ;)

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:09

Idd een 'gewone' wedstrijd in een manegehal is wat anders dan bijv. starten op Indoor Veendam, waar het door de felle lampen bloedheet is.
Dat wil je, je paard/pony ongeschoren echt niet aandoen! (voor jezelf is het daar al bloedheet!).
En als je dagelijks of om de dag traint voor bijv. het Z, nou dan zweten ze behoorlijkhoor en duurt het lang voordat ze weer droog zijn.
En idd voor scheren geldt; wat je er met het apparaat aan haar afhaalt, met dekens weer aanvullen!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:17

nicky_rilana schreef:
daar moet je eigenlijk niet te lang mee wachten, mijn paard staat wel onder een deken maar is al licht in de rui. als je laat scheert scheer je de punten van de zomervacht er af en krijg je weer een minder mooie zomervacht

Dat hoeft niet zo te zijn. Vorig jaar stond mijn pony tot mid januari dag en nacht zonder teddy, tot na hartje winter, hij had echt een mega vacht. Echter toen ze op stal gingen werdt qua weer een stuk warmer, hij bleef ook maar verharen, hoe vaak ik m ook borstelde met de furminator, na 5 min had hij alweer een deken van los haar op zich. Ook met rijden, t begon ook te jeuken en hij zweette zo snel. Ik heb hem toen eind feb laten scheren. Hij heeft maar 1 maand een 200 grams deken op gehad ivm de warmte. Hij zat ook binnen 5/6 weken weer in zn zomervacht. En die is er echt niet minder op geworden :)