mijn ene shet is geschoren en heeft dus wel dekens op(wegens verschrikkelijke jeuk van haar vacht) de andere lekker zonder deken, wanneer ik volgend jaar er echt mee ga werken worden ze beiden geschoren.
ellennn_
Geplaatst: 21-12-11 17:34
Dat moet je helemaal zelf weten. Als je shet gewoon een gezelschapspaard is en 24/7 buiten staat, zou ik het niet doen. Maar als ie wel eens aan het werk moet of 's nachts op stal moet, zou ik het wel doen. Want dan krijgt ie het namelijk te warm met zo'n dikke teddy-vacht.
Linndatbenik
2 zijn er geschoren en hebben een deken om. Mijn jaarling die krijgt geen deken om ook niet als het hard regent daar heeft ze der vacht voor.
Nynke_Mandy
Geplaatst: 23-12-11 18:16
Mijn lievelingsshet heeft een enorme wintervacht. Wel 5 cm ongeveer! Ze heeft een stal met uitloop. Ze kan zo lekker naar buiten en weer naar binnen. Ze heeft ook geen winterdeken om, die heeft ze niet eens. Ze heeft wel een zweetdeken, die krijgt ze gewoon na het rijden om en dan staat ze opgesloten in de stal. Het s daar buiten een blubberpoel en anders is de knalroze deken niet zo knalroze meer...
de mijne heeft wel een dekentje op, haar vacht gaat broeien en dat gaat jeuken, dus heb ik haar dit jaar heel vroeg geschoren, en nu heeft ze een dekentje van 200 gram op, en heeft ze een klein beetje vacht
FrieseMenner
Geplaatst: 23-12-11 20:58
Als je dier niet geschoren is, niet doen. Heeft de pony alleen maar last van. Mijn geschoren shetlanders, die in de sport lopen, hebben wel een deken op. Ik heb hier ook 2 ongeschoren shetlandpony's staan, die zo nu en dan eens voor de wagen staan, ze staan gewoon zonder deken.
Ik vind zoiezo dat veel mensen hun pony maar scheren zonder er eigenlijk een echte reden voor te hebben. Er zullen ongetwijfeld pony's zijn die last hebben van luizen maar je maakt mij niet wijs dat al die shetlanders die geschoren zijn last van luizen hebben. Als ze in de sport lopen vind ik het een heel ander verhaal. Maar je maakt een pony er echt niet blij mee hem te scheren.
Hij heeft nou een berenvachtje alleen vind ik hem zo zielig als het regent en dan heeeel dat berenvachtje nat is maar dat zal wel aan mij liggen xd.
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
Geplaatst: 23-12-11 21:07
de mijne heeft al 2 jaar op rij allemaal wondjes onder haar vacht door dat het gaat juken, daarom is de mijne geschoren. loopt verder niet in de sport en heeft ook geen luizen, maar ik vindt het zielig als ze jeuk heeft, en tot nu toe heeft ze het nog niet gehad.
romyloverrr
Geplaatst: 23-12-11 21:10
nee, dat vind ik helemaal niet nodig... tenzij: - de pony zware arbeid verricht - medische reden - de pony geschoren is exeemdekens mag van mij ( natuurlijk) wel
Malouke
Geplaatst: 23-12-11 21:21
Mijn shet heeft nu wel een regendeken om... En als het echt koud gaat worden heeft ze ook nog een 100 grams deken.
Ik denk niet dat een shet een dekentje nodig heeft, ze hebben van zichzelf al een goede bos vacht! ( zeg je dat zo goed haha? ) Maar als hij geschoren/net heeft gewerkt zou ik wel een dekentje op doen
Mijn merrie van 13 staat nu onder een deken Ze was erg mager toen ik haar kocht, ondertussen is ze aangekomen, maar ze houd zichzelf slecht warm. Zonder deken valt ze in razend tempo weer af, en dat is niet wat we willen natuurlijk
Anoniem
Geplaatst: 23-12-11 23:14
Mijn pony staat hier in de buurt inmiddels al bekend als "meest verwende shet"
Deel v.d. dekencollectie van mijn Shetlander
LoveMickey
Geplaatst: 23-12-11 23:16
Mijn shetlander heeft in de winter gewoon een 300 grams deken op! Hij meot dan ook echt wel aan het werk! (foto's in profiel)
RoosShauntay
Geplaatst: 29-12-11 23:31
echt niet, die van mij krijgt ook geen deken om ! Hij krijgt een prima wintervacht, en hij raakt 'm ook weer makkelijk kwijt in de zomer, dus ik vind 't wel best !
_Margarita_
Geplaatst: 30-12-11 02:41
Mijn ene shet is geschoren en die heeft uiteraard een deken op. Mijn andere shet is niet geschoren en staat bij regen altijd onzettend te bibberen (of het nu zomer of winter is) Dus bij regen krijgt hij een regen dekentje op.