Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
), ze heeft het dan gewoon pokkekoud punt. Als het dus nodig is leg ik haar een dikkere regendeken op (heb er een van 200 en 300 grams naargelang de temperatuur). Een 0 of 100 grams regendeken zou ik niet doen. Je pakt dan namelijk haar eigen vachtwerking af, maar geeft daarbij niets in de plaats.MiniMouse schreef:Als hij dag en nacht buiten staat en je wast, rost hem niet.
Dan heeft hij een vet laag in zijn vacht die hem warm en droog houd.
Geen probleem dus dan!
Lekker zo laten staan...worden ze groot en sterk van
tamary schreef:@TS: zolang paard niet staat te bibberen, rainrot ontwikkeld of snel gaat afvallen (totaal ong. 10% over de 3 wintermaanden is geen probleem) is een deken overbodig.
?
. Als je paard al een dikke vacht heeft (de mijne staat net sinds twee weken niet meer te zweten
) en je legt er een dikke deken op, kan je paard het veel te warm krijgen maar omdat je een deken oplegt kan hij die warmte niet kwijt. De vacht transporteert het zweet naar buiten, de binnenkant van je deken wordt nat...Gevolg: ziek paard! Als je dan tóch een deken op wil doen, zou ik een ongevoerde of licht gevoerde regendeken op doen.