mini's en shets die zweten met hun dikke haartjes !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:02

Manon262 schreef:
ze krijgen enkel hooi, geen brok, dierenarts moet van de week komen inenten, zal is vragen te kijken
Een ziek paard enten ze niet!
Maakt geen drol uit of je shet een kruising is met een mini paard of wat ook het beestje hoort het gewoon goed te doen in een dik pak haar!

funnyhorses

Re: mini's en shets die zweten met hun dikke haartjes !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:23

dat ze zweten met hun dikke bontjas met dit weer is heel logisch.Het is ook zo lang warm geweest,en plots koelt het rap af,dus hun kacheltje is een beetje van slag af.
Als je ze 24 uur buiten hebt lopen zou ik niet scheren,lekker zelf laten regelen die temperatuur.Als ze verder niet hoeven werken dan is het echt geen probleem hoor.
Ik vind juist een shetje scheren die 24 uur buiten loopt vragen om problemen.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 16:15

@funnyhorses : kijk, dat is wat ik dacht, dat "hun kachteltje" wat in de war was met het weer ;) in ieder geval, vandaag geen zwetende mini's en/of shets, maar vanaf einde November gaan ze sowieso 's avonds binnen voor de nacht en 's morgens weer buiten, moeten beleerd worden en in het karretje, worden op alleen beetje geschoren onder en borst en nog een beetje ;)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:57

mijn shets zijn beide geschoren en lopen 24 uur per dag buiten en ze kunnen zelf bepalen of ze op stal gaan staan of niet.
Ze zijn nooit ziek oid.
Mijn jongste doet iets minder met dit weer maar ik wissel de dekens af op het weertype hij komt s'winters zo dik in zijn haar dat hij dan ontzettend gaat zweten als het weer iets warmer is en dan vat hij juist kou.

Mijn oudste shet is een kruising met amerikaans minipaard en die moet ik echt scheren omdat hij zichzelf anders gaat kaalplukken.
Maar ik zie dat je al een oplossing hebt bedacht maar dat je een shet niet moet scheren omdat ze dat zelf regelen vind ik onzin, tuurlijk ze zijn op kou gebouwd maar dat is met fjorden haflingers etc net zo en die worden ook heel vaak geschoren in de winter

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:08

Manon262 schreef:
@funnyhorses : kijk, dat is wat ik dacht, dat "hun kachteltje" wat in de war was met het weer ;) in ieder geval, vandaag geen zwetende mini's en/of shets, maar vanaf einde November gaan ze sowieso 's avonds binnen voor de nacht en 's morgens weer buiten, moeten beleerd worden en in het karretje, worden op alleen beetje geschoren onder en borst en nog een beetje ;)

Ja een beetje op de hals en borst weg scheren kan geen kwaad als je ze aan het werk wilt zetten,dat kunnen ze echt wel goed hebben hoor. :j