Deken die niet schuurt? Wie heeft een fijne deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Re: Deken die niet schuurt? Wie heeft een fijne deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:48

hier voor 3 brede paarden, rhino rambo en bucas.
op me schimmel licht de bucas iets minder dan op de bruine, maar eigenlijk wel tevreden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:49

Zowel horseware als bucas heb ik hier opleggen, en nog geen last gehad van schuurplekke :n

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:52

Heb een anky staldeken en ben er super tevreden over. Paard is ook vrij breed van voren maar de deken begint al een stuk voor de schoft en sluit vrij hoog daardoor "trekt" de deken niet.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:56

Ik ben erg te spreken over de modellen van Rambo en Buacas, Horseware... Maar ook Rugbe van de agradi bijv.

Maar de enige echte oplossing voor het schuur-probleem is voor ons de borstbeschermer. Maakt eigenlijk niet meer uit wat ik er op heb liggen, met borstbeschermer (en wel consequent, vanaf het begin elke keer er onder!) geen last meer. Eventuele knel- of drukplekken nog geen last van gehad. Enige euvel is dat de ' buiksingel' van die dingen altijd te kort is, moet er zelf een stuk klittenband extra aan maken. Of onze pony's zijn gewoon erg dik... haha, geloof dat het nog wel meevalt.

Erg charmant wel, zo'n balletpakje, maarja, alles voor m'n paard he _O-

ymkeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:26

Ik heb nu de amigo besteld, die schijnt heel fijn te zijn, zacht aan de binnenzijde.. Geen katoen nemen aan de binnenzijde, die schuren wel, en een bh helpt bij mij ook niet.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:29

nicky_rilana schreef:
ik heb zelf een drunens ruiterhuis deken, maar dat is ongeveer de zelfde vorm als rhino, alleen iets goedkoper. en die past heel goed. over het algemeen passem animo's ook goed maar die zijn ook best duur.
ik zou nooooooit je paard z'n paarden BH aangeven, want mijn pony heeft er een onstoken schoft aan over gehouden

dan is mijn paard niet de enige met een grote wond op zijn schoft door dat ding!!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:33

hier op stal staat ook een paard wat wel op jou omschrijving lijkt en bij hem ligt bucas echt super!! wel een dure deken maar dan heb je wel een mooie deken!!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:41

Ik heb voor alledrie de Amigo dekens (via Josie hier @Bokt) en dat bevalt meer dan uitstekend. Drie zeer verschillende pony's, een kleine smalle Welsh, een "korte" NF met hengstennek en een uit de kluiten gewassen zeer brede Haf met enorme borstkas. De dekens passen uitstekend, schuren niet. Manen net boven de schoft wel iets plat, maar gaan er niet af. Ook met hals erop blijft alles keurig.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:49

Ik heb sinds een paar jaar ook rhino en dik tevreden.

Voor de liefhebber ,ik doe er ook een paar weg.

Rhino Wug outdoor medium maat 6.9 (205) gewassen en kort gebruikt.
nog nieuwe Rambo outdoor medium kleur zwart maat 215
verkeerde maat gekocht

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:52

Ik ben erg blij met de dekens van Horze. Fijne prijs, blijven mooi, hele fijne pasvorm ook voor paarden met een brede boeg en hele hoge loopsplitten plus een halve hals.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:38

Ik ben ook zeer tevreden over de rhino en rambo dekens die ik heb. Vorig jaar 1 keer een amigo gehad, pasvorm was goed, maar kwaliteit beduidend minder dan de andere 2 merken van horseware. De amigo zou bovendien waterdicht moeten zijn, maar was na 1 bui al vochtig aan de binnenkant :=
Daarnaast ben ik ook zeer te spreken over de Weatherbeeta dekens, helaas zijn die heel vaak niet te krijgen in onderlengte 165 of 175 die ik nodig heb voor mijn pony's.

Ik heb nu deze van BR http://www.ruitersportdesmidse.nl/media ... 381098.jpg
ben erg benieuwd hoe dat gaat. Ik vond met name de prijs veel beter dan die van de horseware dekens :j Want die krengen zijn echt asociaal duur, vind ik en dat vind ik het allergrootste nadeel van horseware dekens. De dekens die ik heb zijn vnl van uitverkoop/vorig seizoen of de ponyversies en dan valt het nog enigszins te doen. (Maar ik ga in geen 300 jaar meer dan 300 euro voor een deken uitgeven :n)

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:46

fryskhynders schreef:
nicky_rilana schreef:
ik heb zelf een drunens ruiterhuis deken, maar dat is ongeveer de zelfde vorm als rhino, alleen iets goedkoper. en die past heel goed. over het algemeen passem animo's ook goed maar die zijn ook best duur.
ik zou nooooooit je paard z'n paarden BH aangeven, want mijn pony heeft er een onstoken schoft aan over gehouden

dan is mijn paard niet de enige met een grote wond op zijn schoft door dat ding!!

Hier ook hoor, járen geleden heeft ze zo'n ding op gehad en flinke rotplek op de schoft gekregen met als herinnering om nooit meer te gebruiken ;) een flinke pluk wit haar daar.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:01

fryskhynders schreef:
nicky_rilana schreef:

Heb ik ook vaker gehoord inderdaad, maar totaal niks van gemerkt bij ons! Beide pony's blijven er mooi onder, dekens schuren gewoon niet meer. Vorig jaar had mijn pony wel een wondje en grote schuurplek, door zijn HH onderdeken... Snap et ook niet helemaal, maar het werkt, dus erg blij met die BH's :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:26

ik denk dat als je z'n bh wil dat je beter een sleezy full body kunt kopen, dat drukt niet zo

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:41

nicky_rilana schreef:
ik denk dat als je z'n bh wil dat je beter een sleezy full body kunt kopen, dat drukt niet zo

Lijkt me niet, die zijn veel duurder, en je weet niet zeker of het wel helpt tegen het schuren van de dekens... Daar komt bij dat die Sleezy's vaak een rits hebben (lijkt me niet helemaal comfortabel...) en wordt afgeraden deze dingen te lang op te laten.

Begrijp niet helemaal goed hoe die BH's drukplekken voorkomen of veroorzaken, zoals ik al schreef. Weet alleen dat het klittenband voor om de buik vaak wat kort is, en ze klein vallen (mijn D-pony heeft maat L, C-pony van zusje M). Misschien dat ze zulke lelijke plekken veroorzaken als ze wat te klein zijn en dus te strak zitten?

Ik wil trouwens geen zorropaard :') Grapje he...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:47

Probeer het zelf eens.
Koop een te strakke BH (zo'n echte :+ )
Draag er vervolgens een glad hemdje onder van voeringstof....
Zie deze nu ineens goed???? :(:)
Nope... een deken moet goed passen.

Miesjaa_vifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:36

riagr schreef:
Sja.... en ik zweer dus bij dekens van Harry Horse. Zitten als gegoten, tot nu toe nog nooit schuurplekken ( maar even afkloppen..) en gaan lang mee.

mee eens.
zit vrij bij de schoft, blijft mooi op zn plek zitten en trekt niet naar achter bij het lopen, dus geen schuurplekken.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:39

Ik heb voor mijn oude paard (die 24/7 buiten loopt) een bucas gekocht. Schuurt niet! Zitten soort voorgevormde borstjes in, daardoor het knelpunt vrij ligt. Ideaal!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:03

senna21 schreef:
Probeer het zelf eens.
Koop een te strakke BH (zo'n echte :+ )
Draag er vervolgens een glad hemdje onder van voeringstof....
Zie deze nu ineens goed???? :(:)
Nope... een deken moet goed passen.

Het gaat bij mij niet over te strakke dekens, ze schuren omdat het toch gewoon beweegt tegen de borst terwijl ze lopen. De dekens passen wel, maar die frictie schuurt wat haar weg, en daar werkt zo'n glad hemdje (paarden BH) wel tegen.
Tenminste, bij mijn pony wel :j

Wij hebben het trouwens altijd over hun 'balletpakje' _O-

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:01

Zorg dat je een goed passende deken hebt. Dat is vaak de oorzaak van schuurplekken.

Ik heb zelf altijd dekens met een nylon voering. Daar blijven de paarden glad onder en krijgen er geen schuurplekken van. Ook niet als ze geschoren zijn.
En het liefst geen outdoordekens op stal gebruiken, deze hebben vaak niet zo'n goede pasvorm als staldekens.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:04

Mijn paard heeft ook een flinke boeg. Met 1 deken gaat het nog wel, maar zodra ik met onderdekens ga werken is het een drama. Inmiddels lijk ik de oplossing gevonden te hebben. Er zijn stapmolendekens die je ook als onderdeken kunt gebruiken van 200 gram. Daaroverheen heb ik dan een Harry's Horse waterdichte en goed passende deken. Gaat prima (tot nu toe).

Brembos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:19

Ook ik zweer bij de horsewaredekens! Heb voor mijn paard een regendeken van amigo, een onderdeken van 150 gram van amigo, en een winterdeken van 350 gram (met afneembare hals) van rhino. Je bent even wat geld kwijt, maar bent de hele winter rond en de dekens gaan jaren mee, zonder ooit een schuurplek te hebben gezien.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:07

Iemand ervaring met het losse halsstuk voor de Rhino original?

mijn bestelling bij ooteman werd geanuleerd, nu zit ik met een deken zonder hals :(
Ze hebben wel een maat kleinere hals, heb normaal 6.0, zou ik een 5.9 kunnen bestellen?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:10

Ik heb alleen maar goede ervaringen met dekens van kieffer en vooral de high neck. Deze schuurt niet, blijft mooi liggen en is een erg sterke deken.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:12

AaronYve schreef:
Ik heb alleen maar goede ervaringen met dekens van kieffer en vooral de high neck. Deze schuurt niet, blijft mooi liggen en is een erg sterke deken.

ik ook, heb een paar weken geleden een kieffer gekocht, helaas heeft mijn pony het koud zonder halsstuk |(