Paard tijdens -20 graden toch deken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLaura

Re: Paard tijdens -20 graden toch deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:18

Ik zit een beetje in dubio. De bedoeling was om mijn merrie deze winter niet onder een deken te zetten. Ze heeft wel al een flinke wintervacht en voldoende huidvet. Maar ze heeft qua gewicht flink ingeleverd de laatste weken ivm peesblessure en gebroken kies. Nu is het niet koud buiten, maar als het gaat regen twijfel ik toch wel of ik er een deken op moet leggen.

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:39

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:41

Ja dat verhaal ken ik idd.
Maar met een paard wat uberhaupt al niet op gewicht is durf ik het gewoon niet aan.

_EmmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:41

Lekker zonder deken, als ze altijd zo staat zal ze een goed dikke wintervacht krijgen!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:12

Nee hoor, gewoon zonder deken. Ze heeft sowieso een schuilstal, dus als het echt guur wordt, kan ze binnen staan.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:25

Als je paard een normale wintervacht heeft dan geen deken op doen!
Anders is het voor het paard niet mogelijk om zijn haren wat overeind te zetten en zal hij het dus koud krijgen door de deken :)*

Voel eens aan de binnenkant van het bovenachterbeen, ter hoogte van de uiers. Daar zitten weinig haren maar de huid is warm.
Of strijk met je vingers tegen de haren in en voel de temperatuur van de huid, niet van de vacht. Deze is doorgaans warm. :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:29

Ik zou het niet doen.
Moest hier 2 jaar geleden noodgedwongen i.v.m. ziekte een deken opdoen bij mijn paard wat nog nooit een deken op gehad heeft.
Nou, ik heb nog nooit zoveel ellende gehad als dat jaar. Beestje was helemaal van slag qua vacht enz. En dat heeft tot ruim in de zomer geduurd terwijl de deken er 2 Januari op gegaan is. (en uiteraard ook weer eraf toen het weer goed ging)
Dus nee, hier ook zeker geen deken ookal wordt het -20. Heb toen wel gezien dat ie zich prima red zonder, dus met mijn Fjord doe ik het precies zo.