Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

stef schreef:nu al 400? pfieuw... Vind ik veel.

Jozaa schreef:Pff ik vind wel dat mensen soms doorslaan met hun dekens hoor. Een ongeschoren paard kan zichzelf prima warm houden tot -20. Als je een deken op doet om de dikke vacht tegen te gaan kun je toch echt beter scheren. Of ben ik nou gek.
Mijn poown wordt zondag geschoren, ik begin dan maar eerst eens met een 200 grams..
Edit: Ik begrijp overigens wel dat je als het vriest ook je ongeschoren paard een dekentje op doet maar 500-800 gram??
tita schreef:@ simone
200 grams--->370grams--->400 grams--->500--->550 tja en zo kun je doorgaan
Ik vind nu onder 200 grams echt niet veel tis bijna vriespunt zodra het hier constant overdag onder de 10 graden is gaan de paarden naar 370

ik heb nog geen idee wanneer er 370 op gaat maar 100 grams erbij gaat niet gelijk met 1 graad minder gebeuren hoor. dan moet het constant -5 zijn ofzo. In feite heb ik nu nog 2 x te gaan.
), dus zoals vorig jaar die strenge vorst. Anders staan ze onder 400 gram in de winter. Nu staan ze beide onder 100 gram, na het scheren gaat er meer op. Staan allebei 24/7 buiten en worden (deels) geschoren. tita schreef:ik heb nog geen idee wanneer er 370 op gaat maar 100 grams erbij gaat niet gelijk met 1 graad minder gebeuren hoor. dan moet het constant -5 zijn ofzo. In feite heb ik nu nog 2 x te gaan.
Mocht het echt te gort worden dus zeg -23 dan is de kans groot dat ik nog een wollen deken onder doe of een 200 grams bestel.
Ik wil iid geen paard met dik vacht.
Pony hou ik warm omdat ie oud is..en geschoren daar wil ik ook geen teddy van bovendien heeft ie moeite met verharen dus waars nu levenslang scheren
ik hou van dekens mijn enige doel is altijd weer kost wat het kost moeten de paardjes in mei weer dekenvrij zijn..dus soms in april kan koud zijn maar dan ben ik altijd weer aan het afbouwen meestal begin ik daar in maart mee.
onder 0 grams