Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
booster schreef:ik maakte eerst altijd een eigen middeltje en spuite ik regelmatig ( het hele jaar door spoot ik het op ) sommige pony's schuurde minder en sommige schuurde niet meer.
dit is me oude haflinger toen ik hem net had:
en dit was die de zomer erna
of het inderdaad door het middeltje kwam geen idee misschien was het allemaal toeval.
de haflinger van de foto had erge zomer exceem schuurde manen en staart tot bloedens toe en onder zijn buik had hij ook een plek van het stampen er tegen voor de jeuk en op zijn kont ook een plekje.
heb hem een heel jaar ingespoten paar keer per week en de zomer erna zonder dekens buiten op de wei en hij had geen jeuk in manen en staart.
zijn kont en buik waar die ook altijd jeuk had was ook veel minder.
toen ik hem verkocht had kreeg ik te horen dat ie weer begonnen was met schuren.
er is 2 ponys geweest die ook schuurde deze heb ik ook ingespoten met dat spul en een jaar later schuurde niet meer.
1 pony heb ik ook ingespoten deze schuurde een jaar later ook niet meer maar is halverwege de zomer verkocht en daarna wel gaan schuren.
ik zeg niet dat mijn middeltje een wondermiddeltje is want heb geen idee of het toeval is geweest of niet.
MaartPaard schreef:Het probleem is dat ik echt moet roeien met de riemen die ik heb. We hebben maar 1 kleine paddock op stal waar die van mij al vanaf 3 uur smiddags in staat tot de volgende ochtend. Ik zou hem het liefst de hele dag op het zand hebben want het is overduidelijk dat het door het gras komt. Op stal zetten is ook geen optie, dan schuurt hij zijn hele staart eraf. En om hem nou alleen op stal te zetten.. een eczeemdeken leek mij tot nog toe geen optie omdat hij samen met een shetlander staat waarmee hij de hele dag speelt. En wat als je dan een buitenrit gaat maken? Dan kan hij toch ook geen eczeemdeken op en wel lekgestoken worden door die rotbeesten?
poekie68 schreef:Onze haflinger schuurde vorige zomer heel erg in de stal. Deze zomer heeft ze tot afgelopen week 24/7 in de weide gestaan, in april ben ik begonnen met cavalesse (poeder met water elke dag op een stukje brood) en knoflook door de brokken. Nu staat hij weer 's nachts op stal, de cavalesse is op en hij heeft z'n manen en staart nog!