Ik ben op dit moment aan het overwegen om een scheerapparaat aan te schaffen. Mijn pony is 25 bijna 26! En moet nu toch wel voor de 3e x geschoren worden. Ik betaal normaal 40 euro per keer om dit te laten doen. Dit om medische redenen (bronchitis en longemfyseem) waardoor hij het snel benauwd heeft.
Dit koste mij alleen voor het winter seizoen al 120 euro, en een scheermachine is 300 euro ongeveer.
Wat zouden jullie doen? Een apparaat kopen of latenb doen? Ik gebruik het alleen voor mijn pony, ben niet van plan om andere paarden te scheren.
Gr Renee
Nouvel
Geplaatst: 03-01-12 09:39
Ik heb er vorig jaar zelf eentje gekocht, ook vrijwel alleen voor mijn eigen paard. De kosten heb je er niet 123 uit, maar ik vind het wel heerlijk dat ik nu gewoon kan scheren wanneer ik wil, en er zelf de tijd voor kan nemen zolang als dat nodig is...
Wat voor apparaat heb jij gekocht? Ik heb uitgerekend dat ik 200 euro per jaar kwijt ben aan scheren! Ik twijfel tussen de sectolin se600 of de liscop lite
Nouvel
Geplaatst: 03-01-12 13:04
Ik heb gemaild om advies naar de Paardendrogist om te vragen welk apparaat zo stil mogelijk is, omdat mijn paard zo angstig is (dat was ook de reden dat ik het zelf wilde gaan proberen) en zij adviseerden de Liscop Lite.
Ik heb haar nu 3x ermee geschoren en nog een ander paard dat ik rijd, dat echt enorm dik in het haar zat, en dat ging helemaal prima! ben er erg blij mee! ( in het topic in mijn onderschrift staan een paar foto's waar ze net geschoren is)
Ik denk dat ik die liscop ga bestellen, wel een aanslag op mijn budget! Maar ik vind het fijn als ik kan scheren wanneer ik dat wil en wie weet komt het apparaat later van pas!
Ik heb nu zolang gewacht met scheren omdat ik het gewoon te duur vind om iedere x laten doen! En ik vind dat mijn pony extreem veel strepen heeft! De zwarte haren zijn veel stugger dan de witte!
Alleen mijn moeder vond het een minder plan om er zelf een te kopen,
Nouvel
Geplaatst: 03-01-12 13:13
Ik ben ook ontzettend blij dat ik het heb gedaan!
Ik heb daardoor dit jaar al vroeger geschoren dan anders en nu nog voor een 2e keer, en dat deed ik anders nooit...
Bij mijn pony heeft het nu echt met de leeftijd te maken, ik moet nu al de 3e keer scheren dit seizoen! En misschien nog een x in maart zodat ik in juni kan scheren!
Mijn pony staat vanaf april op wei, en heb geen zin om hem zo dik in te pakken met daaronder een exceem deken! En ben niet in de gelegenheid om in de ochtend deken af te doen. Moet iedere dag om 6.15 thuis weg!
Op hoeveel mm scheer jij normaal? Ik vind het jammer dat je geen 2 mm messen kan kopen!
Nouvel
Geplaatst: 03-01-12 13:21
Ik heb er nu de standaarsmessen in zitten, 3 mm, op de foto's kun je zien dat dat best kort is...
na de keer scheren in okt groeide het haar heel hard weer aan, maar nu lijkt ze veel kaler te blijven...
Ik heb slechte ervaringen met de liscop lite.Heb nu al 2 x meegemaakt dat het apparaat veels te warm werd.Apparaat geeft absoluut een mooi scheerresultaat,maar ik vind de oververhitting van de messen echt een probleem. Voor wie interesse heeft,heb ik nog een Ausculap Econoom te koop van 2 jaar oud.Heb deze gekocht als extra apparaat ( heb er dus 2) maar in de praktijk gebruik ik hem nooit.Nieuwwaarde € 417,00. Tevens nog een fijne tondeuse te koop om dezelfde reden.Een Heiniger Saphir,met een nieuwwaarde van € 265,00. Beide super fijne apparaten en goed onderhouden en enkel gebruikt al reserve apparaat. Econoom heeft zojuist een onderhoudsbeurt gehad.
Voor € 325,- mag hij weg, er zitten geen messen bij.
Nouvel
Geplaatst: 03-01-12 13:41
Ik heb nog niet gemerkt dat de mijne te warm werd, eigenaar van het andere paard dat ik heb geschoren stond er juist van te kijken dat 'ie niet snel heet werd... hij had zijn andere paarden met een ander apparaat laten scheren dat heel snel warm/heet werd...
Het probleem vind ik zit hem in de luchtfilter.Deze is afgesloten met een "gaasje'' wat moeilijk reinigbaar is als er haren inkomen. Ook als je de messen iets te ver aandraait ( ik draai ze dan dus echt losser aan dan bij mijn eigen apparaat) heb je meer last van hete messen. Op de springstal waar ik werk,moet ik met dit apparaat scheren,maar mijn keuze zou het niet zijn)
Nouvel
Geplaatst: 03-01-12 13:48
misschien dat het ook scheelt dat ik er maar 1 of 2 paarden mee scheer en jij er een hele stal mee moet doen?
ik vind 'm wel heel fijn en netjes scheren trouwens!
scheert absoluut netjes dat apparataat en ook licht in gewicht,dus een stuk vriendelijker voor mijn armen,maar ik merk dat veel paarden bv de benen scheren vervelender vinden met dit apparaat door de warmte.
Geen idee...koeling ziet er in ieder geval beter uit dan van de liscop.Bedenk wel dat de goedkopere machines vaak onderdelen hebben die niet te vervangen zijn.Bv motor van de liscop is haast niet te repareren omdat het 1 geheel is en dus moeilijk te demonteren.Mijn slijpservice zei dat dit bij veel goedkopere machines zo is en dat je dus bij reparatie vaak veel duurder uit bent.