Hoe scheren en toch zonder/lichte deken buiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:25

Dan kun je het er ook op gooien dat je hetzelfde effect krijgt als je je paard meerdere dekens op legt.
Trek jij eens 3 jassen aan ga dan eens rondlopen (wat paarden doen die buiten staan).
Wedden dat je op een gegeven moment 1 van de jassen uit gaat doen of in ieder geval open ritst...
Als jij je paard zo vol gooit met dekens heeft deze geen keuze.
Of hij het nou koud heeft of staat te stikken onder die laag dekens, hij moet het er maar mee doen omdat hij dat als eigenaar beter vind. En hij kan niet even tegen jou zeggen of je er 1 deken af zou willen halen omdat hij het toch wel warm heeft onder 3 dekens tegelijk. Maar door die dekens kan hij helemaal niks meer zelf regelen.

Daarnaast vind ik het geen vergelijk, wij krijgen toch ook niet meer haar als het kouder wordt. Dat krijgen de paarden niet voor niks.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Hoe scheren en toch zonder/lichte deken buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:29

nou in de winter heb ik toch vaak een termo shirtje, een trui en een jas aan dus dat zijn ook 3 dingen hoor, ik weet dat je een paard neit met een mens moet verglijken, maar ik heb het liever te koud als te warm, en hij maakt zijn haren niet voor niks aan, dus ik zou hem toch een deken op doen , maar niet een tje van 200 gram of zo gewoon een regendeken voor tegen de wind

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:37

Een thermo shirtje en trui zijn mijn inziens absoluut niet te vergelijken met de dikte en warmte van dekens.
Jij loopt ook niet met 3 jassen rond.
Daarnaast, hoe jij het vind geeft geen garantie hoe het paard het vind.
Jij kunt het koud hebben en dan maar een deken opgooien terwijl je paard het misschien wel heerlijk vind,.....ofja vond in dat geval.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:38

als een paard het te warm heeft en je scheert gedeeltelijk de hals en buik, dan kan je het vergelijken met een paard dat een 300grams deken op heeft zonder hals.
Volgens mij worden er veel paarden volledige geschoren maar krijgen ze niet allemaal een halsdeken omdat dit de manen beschadigd. Deze paardenhebben allemaal een blote hals en buik. Dus de eigen vacht is het deken...