Dat geloof ik ook best hoor, als ik m'n paard helemaal/dekenmodel zou scheren zou ik waarschijnlijk ook voor zo'n echte scheermachine kiezen (bij ruitersportzaken kun je die vaak voor een dag huren, hier in de buurt kost dat EUR 25,- en betaal je nog iets van EUR 50,- borg). Ik doe echter alleen de hals en dat kan ie wel aan
Nette prijzen hanteer je Catalyst, een heel paard of dekenmodel scheren is ook wel veel werk. Voor alleen de hals vond ik dat toen echt absurd.
catalyst1
Geplaatst: 25-09-11 20:05
Dan net anders om he,dan maak je een mal.Vierkantje van karton bv en dan de ster eruit knippen.Dit kun je trouwens wel met een tondeuse doen hoor,werkt prima.Tonduese scheren vaak ook wat korter en als je het patroon uit de haren weg wilt hebben,dan gaat dat goed.Mal moet je dan wel even tegen de haren in omhoogschuiven,zodat alles wat geschoren moet worden er goed inzit..
ik betaal 50,- en mijn pony word een vrijdag helemaal geschoren - dit keer geen sterren op zijn kont - vind het met de wedstrijden netter als ie gewoon helemaal kaal is
AaronYve
Geplaatst: 26-09-11 16:57
Ik betaal 25 tot 50 euro voor geheel scheren. 2 jaar geleden kwam een bokker (meen LouLou) uit Brabant naar Limburg, was er super tevreden over en heb met alle plezier 50 euro betaalt. Ze deed het heel rustig en beheerst
ik scheer in de omgeving van putten en 30 km daarbuiten
ik vraag 50 euro per paard ongeacht hoe lang ik bezig ben....ik doe het met alle rust en netjes omdat omdat de meeste mensen toch weer op wedstrijd moeten
Heeft iemand zijn schimmel een keer laten scheren in een bepaald model? Ik heb het idee dat je dat niet goed ziet...
Ik heb mijn schimmel afgelopen zaterdag geschoren. Je zult verbaasd zijn wat een verschil !! Ze was spier maar dan ook spierwit en nu is ze grijs... haha.
Voor de kleinere dingen zoals alleen hals. Hij gaat tot 42 mm. Weetje, ik kan hem kopen voor 5 euro, kan er misschien 3 keer mee doen maar dat is beter dan per keer 30 euro uitgeven..
Ja totdat de messen binnen 2 minuten enorm warm worden en het paard 'zo raar reageert'. Of je met 1 haal al botte messen hebt (en dat gebeurt met dit ding) en je je afvraagt waarom je paard zo reageert. Je moet scheren met kwaliteitsspul en niet met een veredelde tondeuse.
Voor het opscheren van de benen, of de snuit of wellicht de oren zou het mogelijk nog wel gaan. Maar echt niet aan de hals beginnen... En vet houden!!