Koude voeten in de herfst en winter, maar kan je geen dikke sokken aan? Doe plastic zakjes met een elastiekje om de voeten, de lucht sluit af en kan er niet uit: het wordt warmer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Martine_R schreef:Iemand tips voor mij? Ik werk doordeweeks en we hebben geen bak dus kunnen alleen buiten (in het bos e.d) rijden. Maar in de winter is het na 5 uur al donker..
Lieshorses schreef:Lekker vroeg gaan! Doe lekkere warme kleding aan! Ga met een vriend of vriendin lekker een ritje maken! Je kan hem ook evnt. in de wei rijden/longeren, misschien heb je genoeg ruimte om een eigen bak te maken?Martine_R schreef:Iemand tips voor mij? Ik werk doordeweeks en we hebben geen bak dus kunnen alleen buiten (in het bos e.d) rijden. Maar in de winter is het na 5 uur al donker..
vosje456 schreef:-Let goed op mok(anders behandelen met uiercreme)
-Schrikdraad controleren vanwege de dikke vacht
-De buitenklusje overdag doen, het word al snel donker.
-Je regenkleren kunnen gaan ruiken naar de paarden
-Tegels leggen voor de stal anders word het een grote moderpoel.
-Sommige paarden zijn gevoeliger aan de rug dan anderen, daarnaast kan de koude + vocht een negatief effect hebben op je zadel, hou je zadel dus op een warme droge plaats!
-Sla niet teveel brokken ineens op of berg het netjes op want de muizen komen met de kou weer naar binnen.
-Zaklamp op stal voor het geval je een paard 's avonds uit de wei moet halen, iets van de zolder moet halen of als de stroom een keer uitvalt!
-Je kunt beter Sudocrem op de koolholtes smeren. Als het land al nat is ook.
Want voorkomen is beter dan genezen!
-Koude voeten in de herfst en winter, maar kan je geen dikke sokken aan? Doe plastic zakjes met een elastiekje om de voeten, de lucht sluit af en kan er niet uit: het wordt warmer.
Ben weer even bezig geweest met een samenvatting van dit topic
calice schreef:Dit topic ga ik ook in de gaten houden, ik heb mijn paardjes dit jaar voor het eerst swinters 24/7 buiten met een schuilstal, en er zijn misschien wel dingen die ik over het hoofd zie
.
calice schreef:Dit topic ga ik ook in de gaten houden, ik heb mijn paardjes dit jaar voor het eerst swinters 24/7 buiten met een schuilstal, en er zijn misschien wel dingen die ik over het hoofd zie
.
Lieshorses schreef:Ik heb nog een tip!![]()
Koude voeten in de herfst en winter, maar kan je geen dikke sokken aan? Doe plastic zakjes met een elastiekje om de voeten, de lucht sluit af en kan er niet uit: het wordt warmer