Wanneer scheren jullie de eerste keer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xWelsie

Re: Wanneer scheren jullie de eerste keer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:27

vorig jaar heb ik alleen in oktober mijn pony´s hals geschoren.
ze begint nu al een wintervacht te maken en ikga haar denk ik eind oktober helemaal scheren.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:29

Ik denk dat ik begin okt. ga scheren... mijn tinker zit ook al aardig in zijn wintervacht.. Alleen vorig jaar was die sneeuw zo erg en was het zo koud en die van mij staat 24/7 buiten dus dan is het wel fijn als die dan weer wat vacht heeft op zijn hals !;)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:41

bij die van mij zal het ook niet zo lang meer duren. die heeft al een behoorlijke vacht aangemaakt! dus die zal sowieso wel minstens 2 keer moeten deze winter, maar dat is niet zo'n probleem want ik kan het zelf. denk dat ik nog even wacht tot het weer iets constanter is, want nu is het de ene keer zo warm en andere keer ijskoud. zijn er al mensen die in dezer weken willen gaan scheren, of het al gedaan hebben? zie er nog niet zoveel voorbij komen.

Shyso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:11

Ik zal denk ik over 1 a 2 maanden gaan scheren... Vorig jaar 1 x gedaan heel de winter mooi gebleven!!! Duimen dat het dit jaar weer is!

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:14

liefst zo laat mogelijk
in half oktober
maar met deze zomer (koud/nat) word het voor mij waarschijnlijk een maand eerder,
ff aankijken! :j

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:24

ik scheer voor klanten en het is meestal oktober/november de 1e lading en dan eind januari begin februari voor de tweede keer. Maar er zijn ook pony's waar ik 3 keer naartoe moet.
Het scheerseizoen is voor mij al begonnen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 07:49

Ik wacht nu op mijn nieuwe scheerapperaat, zodra die binnen is scheer ik hem compleet.......
Hij zweet nu echt al behoorlijk na het rijden en heeft het snel warm,nu gaat het nog maar het word snel meer.
Zodra hij kaal is begin ik ook pas met dekens, hij heeft het er nu te warm voor.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:52

Wij begonnen vaak eind oktober met scheren.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:14

Bij mijn pony gaat het scheermes er pas over als ze weer op stal staan, hoop zo rond eind oktober begin november.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:15

het is trouwens het verstandigst om vanaf oktober tot februari te scheren,.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:53

Ik zit ook een beetje in dubio, denk dat ik volgende week aan de gang ga. Merk dat ze nu na losstappen al licht begint te zweten dus dan ben ik er gelijk wel klaar mee.

Had trouwens nog even een vraag, is het beter om te scheren als de vacht nog niet helemaal ontwikkeld is? Lijkt mij dat dan de overgang vacht -geen vacht koud/warm kleiner is, maargoed, je doet toch genoeg dekens op lijkt mij :j

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:55

het gaat hard met de wintervacht, mijn pony is inmiddels écht een beertje, en na het rijden echt zeiknat! dus volgende week gaat het scheerapparaat er wel over..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:08

Ik ook hoor volgende week mijn merrie zweet zich al suf.

Peggy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:06

Ik scheer de pony's meestal in de herfstvakantie van de kinderen..Bekijk in januari of het nog een keertje moet.
Ligt er ook aan of ze naar de kampioenschappen moeten. :)

fjord100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:58

Gisteren de hals en borst van mijn Fjord geschoren. Kwam al een hele vracht af. Hij zweet zich rot na een 10 minuten is hij drijfnat en hijgerig. Hoop dat het nu beter wordt. Gisterenmiddag nog voor de kar gehad, maar was wel doorweekt. Afwachten dus.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 01:02

mijn pony word volgende week geschoren ondanks dat ik vroeg ben begonnen met de bucas smartex rain (100gr) schiet ie toch nog dik in het haar en heeft er last van met trainen dus eraf die vacht :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:21

ik scheer ook het liefst zo laat mogelijk maar vergeet niet de winter van vorig jaar die begon al vroeg in november! Ik laat mn merrie vrijdag helemaal scheren dan is ze tegen de tijd het echt koud en vies word niet meer zo heel kaal! het word dit weekend mooi weer om te scheren trouwens!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:27

Als het nodig is.

Vorig jaar heb ik hem half september al geschoren. Ik zou hem als ik nu aan het rijden was ook allang geschoren hebben. Hij heeft paasei lang haar.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:32

Bij mij gaat aanstaande zaterdag de scheermachine eroverheen. Ze is al een behoorlijke teddybeer aan het worden. Niet erg handig met trainen, veels te snel bezweet en droogt niet op. Liever kort in de vacht met een deken dan lang in de vacht en verkouden doordat ze niet opdrogen. Dus helaas zal het dit jaar 2 of 3 keer scheren worden. Bedankt mooie zomer !!! :n

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:35

Mijne staat ook al met véél haar, maar ik scheer pas in november.
We hebben dit weekend onze laatste eventingwedstrijd en dan gaat hij een maandje ofzo op rust.
Daarna, als hij weer ietwat in het werk zit, wordt hij geschoren.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:40

De pony van ons gaat komende zondag mee naar de New Forest dag maar is ook al echt een teddy beer...
Donderda/vrijdag gaat hij toch echt kaal.
Meestal moet ik hem toch wel 2 keer heel soms 3 keer scheren.
Mijn andere paarden hoef ik helemaal niet te scheren, heel misschien eind december een keer maar meestal niet :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:42

Die van mij gaat komend weekend onder het 'mes'. Is nl al best teddybeer (arabier). Weekend erna een wedstrijd in Frankrijk en hij heeft al teveel vacht om dat nog zo te doen. Hij heeft het nu al steeds zo warm en het wordt komend weekend hier alweer rond de 22 graden. Dan zweet hij al als hij niets doet...
Ik scheer in dekenmodel.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:37

Ik scheer die van mij zodra ze van het land komt. En dat is per 1 oktober, dan gaat ze snachts op stal en wil ik haar hals/borst scheren en dan regendekentje op. Ze zweet nu al behoorlijk met rijden..

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:45

ohh hell ja het scheer seizoen weer, pff zie der altijd enorm tegen op omdat de mijne zo'n eikel is die er een pest hekel aan heeft! Daarom wacht ik zo lang mogelijk zodat hij maar 1x hoeft! Dus hopende op eind november, maar het groeit helaas als onkruid dit jaar! Eigenlijk zou hij nu al moeten! En vroeg onder de dekens zetten neee, daar heb ik zelf dan weer een hekel aan al dat ge-emmer met die dekens! Dus voorlopig maar zonder deken en zonder scheerbeurt haha! Maar hij moet er wel aan geloven hoor! Dus bij mij gaat tie denk ik eind novermber!!

Lisette1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:03

het is het beste voor je paard om vanaf oktober tot februari te scheren doe je het later of eerder kan je paar hormonaal in de war raken.
ik heb dit zelf pas gelezen ik wist dit ook niet