Hooi veregend, wie nog meer pech

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:41

Veel mensen laten het ipv gewoon hooi, het maar insaelen.
Dan kun je het na een paar dagen wel bij elkaar doen al is het wat vochtiger.
Maar een dag of 4 drogen vind ik dan toch zeker wel prettig en het minimale, want van dat natte spul vind ik niet fijn.
Heel veel mensen hebben pech met het hooi, bij ons op stal ook.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:44

kun je het niet in kleine baaltjes laten wikkelen?
Daar zit net iets meer in dan in een gewoon klein pakje.
Dat haal je wel met voer snelheid.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:45

schrikdraad schreef:

Is heel kostbaar, kleine baaltjes wikkelen.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:49

We hebben geluk gehad de eerste snee in het voorjaar er net op tijd voor het te droog werd er af 316 kleine pakken hooi. Afgelopen zondag de tweede snee net op tijd binnen mooi droog gekregen ook na de regen van Donderdag. 276 pakjes hooi wel zwaarder geperst maar dat geeft niet heb er nu 592 en heb er ongeveer 450 nodig dus dat is mooi.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:50

zacharyhill schreef:
We hebben geluk gehad de eerste snee in het voorjaar er net op tijd voor het te droog werd er af 316 kleine pakken hooi. Afgelopen zondag de tweede snee net op tijd binnen mooi droog gekregen ook na de regen van Donderdag. 276 pakjes hooi wel zwaarder geperst maar dat geeft niet heb er nu 592 en heb er ongeveer 450 nodig dus dat is mooi.

Dat heb je mooi voor elkaar, soms moet je ook een beetje geluk hebben.

carlijn22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:50

mijn paarden staan op zaagsel, en ik was bij mijn nicht in brabant aan het logeren voor 3 dagen, en dan werden er 10 pakken zaagsel gebracht, dus mijn vriend moest die binnen neerzetten, want de man die kwam leveren deed dat niet, dus mijn vriend die dag braafjes thuisblijven, maar hij kwam maar niet. bleek dat ze niet rond 2, maar rond 5 uur zouden leveren, dus mijn vriend dacht even gauw boodschappen doen, maar toen kwam hij een vriend tegen, even babbelen, even wat drinken, daarna snel boodschappen doen, en na 2,5 uur pas weer op de terugweg. nou, je raad 't al, net nadat hij weggegaan was, was het zaagsel geleverd, en dus ook natgeregend want het had 2 uur geregend, zaagsle nat, geld weggegooid dus, ik chagghie op vriend, en hij mocht nieuw zaagsel betalen :j
hij is stiekem toch iets te lief om hem dat niet te vergeven :o

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:03

Wij zijn op dit moment aan het hooien, we hebben er geen regen in gehad. Vanavond persen we het in kleine ronde baaltjes.

Wat een geluk!

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:05

jesito schreef:
schrikdraad schreef:

Is heel kostbaar, kleine baaltjes wikkelen.

weet ik
maar soms moet je wat.
beschimmeld veel weggooien is ook duur.

jesito

Re: Hooi veregend, wie nog meer pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:16

Ja dat is zeker waar, liever dan iets duurder dan uiteindelijk niks en het is toch een mooie oplossing.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:39

Hier ook vet pech. Eerste snede door omstandigheden eindelijk afgelopen donderdag laten maaien. Zou vandaag om half 4 gebaald worden. Wederom door omstandigheden niet op tijd en om 18.00 uur kwam de regen. Nu maar besloten om het morgenmiddag in te sealen tot ronde balen van 100 kg,

Kan iemand mij vertellen wat het resultaat is van nat hooi insealen? Voor de voedingswaarde ben ik niet bang. Het was uitgebloeid gras en na het maaien zijn er dus 2 regenbuien overheen gegaan. Wie heeft er verstand van?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 20:41

Hier niet binnen kunnen halen, nu hebben ze het over woensdag maarja morgen weer regen voorspeld... zullen zien

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:44

Ik zit ook al weken te wachten op m'n hooi,
de boer zou eigenlijk deze week gaan maaien maar gelukkig
heeft hij het (alweer) uitgesteld.
Hier ook regen regen en regen...............balen !!!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:08

Rody01 schreef:
Wij zijn op dit moment aan het hooien, we hebben er geen regen in gehad. Vanavond persen we het in kleine ronde baaltjes.

Wat een geluk!

23 baaltjes, zit super in pak! :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:46

hihihi, ja jullie durfden dus wel, en goed gegokt ;) Ik durfde niet, maar het is nog steeds droog dus het was heel mooi spul geworden als het vrijdagochtend gemaaid was...

Kun je mij naam en nummer geven van die persoon die die kleine ronde baaltjes kan persen en wikkelen Rody01? En wat de kosten zijn en hoeveel kilo er in gaat? Heb er misschien ook wel belang bij in de toekomst. Vooral voor de zomermaanden en we zitten niet ver van elkaar dus misschien komt hij hier ook wel...

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:52

Zojuist is het in grote pakken geperst en momenteel gaat het plastic er omheen, volledige wintervoorraad regenvrij kunnen binnenhalen, ruim 150 kleine pakjes hooi en bijna 30 grote kuilpakken met hooi!

Wieze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:59

Mijn eerste snee is pas goed binnen, wel in plastic gedaan.... ik moet in september nog een stuk maaien maar ik ben benieuwd hoe het weer blijft.... ik vrees ervoor of jouw hooi nog wat wordt..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:05

Hier in de buurt is denk ik maar een kwart van het normale hooi geoogst. De rest is als heel droge voordroog in plastic gegaan, want was net iets te vochtig om kleine baaltjes van te persen. TS, is dr geen loonwerker te vinden die kleine plastic baaltjes maakt?

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 01:01

wij hebben meer geluk, hier in het gooi, denk ik. Eerste snee in plastic balen, heeft 1 buitje gehad. Tweede snee in baaltjes en wel 230, zien er piekfijn uit en de derde snee moet nog komen. hopelijk nog een goede maand september in het verschiet.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:12

Hier heeft het de hele nacht gehoosd. Toch blij dat we zondag de gok genomen hebben (en maar afwachten wat het blijft, maarja als we gewacht hadden was het er niet beter op geworden)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:51

ik weet ook niet wat er van het hooi gaat worden, vannacht en vanmorgen weer flink geregend.
ze wouden het morgen in balen zetten en binnen halen maar vraag het me af....heb echt geen idee wat ze gaan doen

stro van een locale boer ligt ook al vanaf donderdag voor niets op het land, de combine kon het niet in balen krijgen omdat het te nat was, alles ligt nog in banen al bijna een week.... die zal ook flink balen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:09

Bij ons staat de 2de snee nog op het land, dus geen probleem met verregent hooi. ook hebben we nog 20/30 baaltjes op de hooizolder liggen en 40 grote balen bij een boer. Hopen dat de 2de snee er snel af kan voor nog eens 50 baaltjes

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 17:25

het hooi zou vandaag naar binnen kunnen... dachten ze.... ik dacht van niet... ben nog niet gebeld dat het hooi in balen gaat.... ze voorspellen morgen ook droog maar geloof nog weinig van de voorspellingen de laatste tijd maar hoop het zo, dan heb ik het mooi binnen voor van de winter a 100 balen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:03

er is wel erg veel regen over gegaan bij jou. Is het nog niet aan het rotten?

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:09

Bij ons is de 2e snee helemaal verregend... Gelukkig hadden we bij de 1e snee vrij veel botten, maar leuk is het nooit :n

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 21:05

Deedee: nee het is verder nog goed, er is x of drie per dag geschud.
heeft nu twee volle dagen kunnen drogen voor het in plastic ging... tenminste als het in plastic zit, nog niets gehoord