Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:15

Solleke_Noah schreef:
@Vickz: het was ook erg dramatisch, krijg nog nachtmerries als ik eraan terugdenk. We hadden de paarden in september verhuist naar een prachtig stuk land, 1,5 hectare groot, mooie schuilstallen erop, vlakbij huis (1 km dus). Alleen jammer dat het volledig 'omheind' was met een beek, die dan IN de weide overstroomd is, met als gevolg dat er eenden op de weide zwommen :') We zitten dan ook nog eens op kleigrond, water kon geen kant op, met een enorme modderbende als gevolg. De paarden zelf hebben er niet veel last van gehad (stonden op betegeld stuk) maar wij moesten steeds een hectare modder doorploeteren eer we bij de paarden raakten. Dit jaar zijn we voorbereid 8-)

Ik kan me voorstellen dat jij helemaal geen zin hebt in de winter ;) Zo'n situatie wil niemand! Gelukkig is het bij mij stukken aangenamer :)

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:15

Hahaha nee! Fijn dat je er aan herinnerd dat dt ook nog moet komen -.-

Ik haaaaaat kou en regen en sneeuw (behalve onder m'n snowboardje dan!)

Vooral omdat ik sochtens een krantenwijk heb... En ik dan apmer kan fietsen! En natuurlijk omdat bij enkel een buitenbak hebben dus dat betekend ook niet rijden! Op de weg glijden we zo onderuit!

Nee, ik ga nu noch even lekker genieten hoor!

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:16

Nee nog geen zin :o We hebben nog zomer gehad :(:) -O- Dus laat eerst de zomer nog maar komen!! :D

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:18

Ik nu al het idee dat het herfst is. Ik wil nog even de echte zomer hoor plaats van regen etc.
Laatst bijgewerkt door Ludique96 op 09-08-11 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

:r dat vind ik van herfst en winter --> veel regen, afgelopen jaar hebben we van november tot maart bijna niet kunnen rijden door de vorst en sneeuw. Riempjes van hoofdstellen die ik niet los krijg door koude handen, dekens die ik door hetzelfde niet meer om krijg, een knie die weer erger gaat opspelen tijdens koude.
Koud in bed, koud als je uit bed komt, lekker warm onder de douche en direct weer koud als je eruit stapt.. Het enige leuke vind ik kerst, kerstfilms, kerstliedjes, warme choco en heel af en toe kloten met de sneeuw. :+

O ja, en winter gaat altijd gepaard met minstens 2 paar nieuwe laarzen (niet voor het rijden dan he)

Coentjuh

Nee joh! Eerst maar eens (ZOMER) vakantie krijgen!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:19

Ludique96 schreef:
Ik nu al het idee dat het herfst is. Ik wil nog even de echte zomer hoor plaats van regen etc.

-O- ik ook ... het is echt ongelooflijk

Erna_

Eh....nee.... ik wil eigenlijk eerst nog zomer hebben, het is nu al herfst genoeg....

Cchanny

Sinelia schreef:
nee, eigenlijk niet. ik wil zon, warmte en mooi weer.....

het is nu bijna herfst, zo koud en nat.....

Inderdaad. :P

Geef mij de zomer maar.
Die vliegen zijn gewoon irritant maar mee te leven.

thunderking

:n nee doe mij ook maar de lente en zomer! Dit weer vind ik helemaal niets! Maar als de zomer erzo uitziet als nu, dan hoop ik maar dat het zomer in de herfst wordt en dan ben ik opeens fan van de herfst. Laat dit weer maar snel voorbij gaan. blegh

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:20

dan wil ik eerst zomer gehad hebben :+

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:21

justdiesel schreef:
Vickz schreef:
Oke winter heeft z'n nadelen, maar er zijn toch ook leuke dingen?

Het enige leuke aan de winter is dat daarna de lente komt...... :D

Hier sluit ik me volledig bij aan _/-\o_

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:21

Somebitch schreef:
Wat is er leuk aan de winter dan. :=

Lekker in de wei door de krakende sneeuw naar de paardjes, stallen doen, voederen,... Pony's met dikke wintervacht, is oooh zo schattig! Maar ik wil wel winter, koud, maar met het zonnetje die erdoor komt, dus sneeuw met blauwe hemel, dat is toch leuk?

De kerstperiode :D Dat is ook leuk!

Na het rijden, in de bar samen aan de haard zitten en een lekker warme chocomelk of thee drinken :) Je verwarmen bij de paarden.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:24

Vickz schreef:
Oke winter heeft z'n nadelen, maar er zijn toch ook leuke dingen?

Het enige leuke aan de winter is dat daarna de lente komt...... :D[/quote]

Hier sluit ik me volledig bij aan _/-\o_[/quote]

Ik moet toegeven, na een tijdje winter ben ik het ook zat hoor :P dan wil ik inderdaad ook terug lente! Ik vind het vooral vervelend dat het zo vroeg donker is

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:25

Stallen mesten heb ik dan een hekel aan, door het gladde weiland heenlopen om bij de mesthoop te komen. En dan denk ik nog niet eens aan de koude vingers van het scheppen etc. :') Nee, ik houd niet van kou behalve als ik heel warm in mijn bedje lig of op de bank zit met een kop warme chocolade en kerstfilms of liedjes aan. :+

En dan komt er inderdaad ook nog bij dat het donker is als ik naar m'n werk ga en donker is als ik weer thuis kom. Bah!

Mando

Re: Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:29

Herfst... droog, 20 graden, bos die verkleurd... schitterend.
Winter nee dank je... ik als schildklierpatient vind de kou van de winter vreselijk.
Heb er altijd veel last van.

Regen heb ik helemaal een pesthekel aan....

Inderdaad, donker als je op sta en als je thuiskom.

Vreselijk.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:32

Nou, ik ben ook altijd blij als het weer half september is. Maar voornamelijk omdat dan de dazen en muggen weer opgezouten zijn.
Een bloedhete zomer zit ik echt nooit op de wachten. Dat is bepaald niet mijn seizoen.
Zolang het een graad of 18 a 20 is en droog vind ik het prima.
En inderdaad, in de herfst door het bos met al dat ritselende blad of in de winter door de sneeuw...... ik vind het wel wat hebben :j

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:34

Nee, heb nog geen zin in herfst en winter, ik ben meer voor het voorjaar. Heerlijk zonnig weer en lange dagen!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:38

Nee!! :brr:
Ik heb altijd veel minder energie, ben sneller vermoeid en heb een hékel aan kou :o

Enige voordeel aan herfst/winter is dat het dan heerlijk is om met de verwarming aan te freubelen aan de keukentafel :)

lolliexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:49

manex schreef:
Nou, ik ben ook altijd blij als het weer half september is. Maar voornamelijk omdat dan de dazen en muggen weer opgezouten zijn.
Een bloedhete zomer zit ik echt nooit op de wachten. Dat is bepaald niet mijn seizoen.
Zolang het een graad of 18 a 20 is en droog vind ik het prima.
En inderdaad, in de herfst door het bos met al dat ritselende blad of in de winter door de sneeuw...... ik vind het wel wat hebben :j

precies :j
alleen beetje jammer dat ik ivm school pas om half 5 thuis ben.. :n

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:51

elk seizoen heeft zo zijn charmes, maar kopje erwtensoep en zuurkool met worst na koude buitenrit gaat er altijd wel in, dus ja vermaak me gewoon , met en zonder paard

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:30

Winter heeft wel iets. Lekker rustig in de wereld buiten. De kachel behachelijk warm. Verse speculaas uit de oven. En dan na het hond uitlaten lekker oppeuzelen met warme chocomel.
De wind giert langs het huis, regen op het dak.

Paarden die je dolgelukkig op staan te wachten. Ja want ze willen wel wat te eten.
Lekker prutsen met dekens. Lesgeven en het dan zo koud hebben dat je maar een paar zweetdekens om je heen slaat. Na het rijden je paard uitstappen ondereen zweetdeken en de warmte voelen trekken langs je benen. Lekker aan de bar hangen met chocomel en kletsen. 2 paar sokken aantrekken en dan thuiskomen en dan nog ontdekken dat vloerverwarming ene verademing is.

Buiten is het dan wel koud, maar dat wil niet zeggen dat het hopeloos is.

En dan komt het ultieme genot... Het gaat sneeuwen en kerst breekt aan. De wereld valt stil. Alle geluiden zijn gedempt en klinken verder weg. Je laat de hond uit en bij elke stap kraakt de sneeuw als het wijkt voor je voeten.
De kerstboom optuigen en de ramen versieren. Gezellig 's avonds de kaarsjes aan. Boekje lezen.

Winter is zo een mooi jaargetijden <3 <3 <3

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:41

Het is al herfst toch.....??
De zomer is mij even voorbij gegaan dit jaar volgens mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:44

Neeee bah! := Bevroren handen en voeten, niet kunnen fietsen vanwege sneeuw, nattigheid, bevroren bakken en paddocks, al die lagen kleding die je elke keer aanmoet...... Gadverdamme, geef mij maar zon en warmte!!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:50

Ja Kerstmis!!! *\o/* *\o/*
Ik zit me er nu al op te verheugen dat ik de spullen van zolder kan halen.
In de herfst met de kinderen heerlijk eikels en kastanjes zoeken :j .