Welke eczeem deken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:00

nadita schreef:
De buik is wel beschermd, maar niet zo als bij een eczeemdeken van bv Boett of Ivanhoe.
Als je een paard met heel erg eczeem hebt, die ook veel jeuk op de buik heeft zou ik kiezen voor een deken met buikflap.

Hoe is de buik dan beschermd? Vallen de zijkanten over elkaar onder de buik? Mijn haf heeft een jeuk plekje voor op de buik, 10 cm achter de singel.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:54

e_horse schreef:
nadita schreef:
De buik is wel beschermd, maar niet zo als bij een eczeemdeken van bv Boett of Ivanhoe.
Als je een paard met heel erg eczeem hebt, die ook veel jeuk op de buik heeft zou ik kiezen voor een deken met buikflap.

Hoe is de buik dan beschermd? Vallen de zijkanten over elkaar onder de buik? Mijn haf heeft een jeuk plekje voor op de buik, 10 cm achter de singel.

Ik denk dat de Rambo SIH dan niet genoeg beschermt voor jouw Haf. Dan kan je beter een eczeemdeken kopen die je over het hoofd moet trekken en een buikflap heeft. Die beschermen het beste en het meeste.
Mijn Fries jeukt alleen wat aan zijn manen, dus die heeft genoeg aan de Rambo.

e_horse

Re: Welke eczeem deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:02

Ja, ik denk het dan ook. ik heb die van Pagony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:01

e_horse schreef:

Bij mijn tinker vallen de randen van de zijkanten idd over elkaar, het wordt bij elkaar gehouden door drie singels. Maar als je paard een plek op de buik heeft dan zou ik eentje met buikflap halen.
De pagony heb ik twee jaar gebruikt, maar ik vind hem behoorlijk lubberen en dan vooral de elastieken van de buikflap en die van de benen. Verder trekt ie behoorlijk naar achteren. Met het gevolg dat na het rollen hij scheef gaat hangen en de elastieken van de benen heel los kunnen gaan hangen.
Ik was daar enorm zat van. Mijn paard had het vooral aan de manen en ik was dus op zoek naar een deken, waarbij de hals even gauw los kan, zonder dat die hele burka eerst weer uit moet.
Helaas heb ik nog geen goede deken gevonden met hals die je apart kan losmaken, buikflap en die blijft liggen als een huis (doet RSIH trouwens wel). Wel dekens met een van die dingen, maar nooit allemaal.
Ik ben tegenwoordig wel van de iets duurdere deken, heb toch wel het idee dat de kwaliteit een stuk beter is. Ik heb er al vele geprobeerd, maar ik blijf bij rambo of Bucas terug komen.

Joke13

Re: Welke eczeem deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:29

Ik moet de manen van fries ook altijd afknippen, maar ga volgend jaar de rsh eens proberen, ik laat hem nu ook "luchten" als het weer het toelaat. maar de rambo is een heel goed eczeemdeken, alleen zit hij voor mijn paard veel te strak rond de nek, met als gevolg uitvallende manen door verstikking. Voor echte buik bescherming zou ik hem niet nemen, daar eerder iets met buikflap.