slecht weer wat doen jullie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loonew

Re: slecht weer wat doen jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:23

Bij mij gaan ze enkel na binnen met sneeuw we hebben een schuilstal maar daar kunnen ze niet altijd geen! Met ernstige onweer denk ik soms van hm Mmmm maar ja als zr op stal staan en er brand uitbreekt Jaa kunnen ze niet vluchten! Dus ja beter buiten als tenzij het vriest etc! Dan gaan ze in de nacht na binnen!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:25

Ik heb geen schuilstal of bomen op de wei, dus als het echt slecht is komt ze naar binnen. Maar als het gewoon regent staat ze wel op de wei.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:31

Bij mij op stal staan ze zomers 24/7 buiten, alleen met onweer komen ze op stal en dan lopen ze de hele dag in de binnenbak met eten en drinken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:06

Ik had mijn haf vanmorgen met haar regendeken in het land gezet (geen schuilmogelijkheid in het land -O- ) en toen ik haar er rond 5 uur weer uithaalde, kwam ze naar me toen gerénd, ze was erg blij dat ze weer naar haar warme droge stal mocht :))

Met 'gewoon' regen doe ik haar een deken op en gaat ze naar buiten, 's avonds gaat ze dan op stal als er in de nacht ook regen voorspeld is. Met onweer gaat ze naar binnen, overdag en 's nachts..

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:08

Mijn paarden gaan alleen met onweer/hagel etc. naar binnen (in de periode dat ze normaal 24/7 buiten staan) Met gewoon regen zoals nu gaan ze niet naar binnen of het moet echt hard gaan.

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:54

En wat doen jullie als je paard echt staat te rillen, koud aanvoelt en erg opgetrokken staat? Ik ben ook wel van het zoveel mogelijk buiten laten staan, ze zijn niet van suiker. Maar mijn merrie stond vanmiddag dus te rillen, buik opgetrokken en voelde echt koud aan. Zag er ook absoluut niet happy uit. Heb haar nu dus maar binnen gezet en te begint langzaam te bekomen. Hebben jullie paarden hier geen last van?

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:05

Bij ons hebben we vóór de stallen een betonnen "uitloopje" van een meter of 5 lang en 3,5 breed (stalbreedte). Dit is omheind, en met een afsluitbare toegang naar de wei. 's Zomers is die altijd open, en kunnen ze zelf lekker bepalen waar ze willen zijn.
Nu met dit rotweer staat de shet in de wei te verregenen (want ja, gras eten is véél belangrijker dan droog zijn :+ ) De bejaarde staat binnen met haar lijf, en hoofd over de denkbeeldige onderdeur boos te roepen naar de vriendinnen die niet willen komen :D En de andere staat dan weer binnen, dan weer gras te eten en te luisteren naar boze vriendin

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:56

clara schreef:
En wat doen jullie als je paard echt staat te rillen, koud aanvoelt en erg opgetrokken staat? Ik ben ook wel van het zoveel mogelijk buiten laten staan, ze zijn niet van suiker. Maar mijn merrie stond vanmiddag dus te rillen, buik opgetrokken en voelde echt koud aan. Zag er ook absoluut niet happy uit. Heb haar nu dus maar binnen gezet en te begint langzaam te bekomen. Hebben jullie paarden hier geen last van?

Dat 'probleem' heb ik nu ook met Amor.. Inprinciepe zou ik hem dus binnen gehaalt hebben alleen mijn stallen zijn allemaal bezet door andere paarden vanwege verbouwing van de schuur. Heb nu 2 kruiwagens hooi in de hooibak gelegd ipv 1 kruiwagen en een zeil opgehangen tegen de wind, al vermindert dat de wind maar met 20% ofzo :(

Geloof dat het tot een uur of 3 flink regent en daarna droger word, hopelijk is dat ook zo..

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:58

Ik had een lekker modderbeest vandaag, zelfs nog even buiten gereden.
lekker altijd buiten :)

ik all-weather, zij all-weather :P

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:54

Met dit weer licht er gewoon wat hooi in haar stal, als ze gras wilt eten buiten gaat ze haar gang maar als ze droog wilt eten kan ze dat doen.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:56

Mijn pony's staan nu wel lekker binnen. Ze staan al de hele tijd in de regen en het is nog niet echt droog geweest hier en voorlopig word dat het ook niet. Ook stonden ze best wel te trillen van de kou en ze wouden zelf ook wel graag naar binnen.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:58

mijn paard staat dag en nacht op het land er is een afdakje op het land waar ze onder kunnen staan

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:03

Die van mij brak zijn stal af toen verzorgster hem even binnen had gezet om op te drogen vanmiddag. Dus maar weer gewoon de wei op! Hij wordt onrustiger van het op stal staan dan van een dag in de regen staan.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:11

die van mij staat overdags op het land en 's nachts op de stal. met slecht weer staat ze overdags binnen.. zoals vandaag heb ik haar binnen gehaald de weide hier is op een grote ope vlakte dus de wind kan er goed sterk worden.. ze wilde ook wel erg graag naar binnen. juist met sneeuw e.d. gaat ze altijd wel naar buiten.. dan is het toch droog alleen koude voetjes maar daar kan je ook wat aan doen.. :)
ook als het erg warm is staat ze binnen en gaat ze 's nachts naar buite.. ;)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:33

vanmiddag een tijd met regendeken op het land gestaan en daarna lekker op stal gezet met hooi en in een pak stro.

normaal staat de pony 24 uur per dag buiten maar met dit weer staat ze paar uur op het land en daarna gewoon op stal.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:37

clara schreef:

Berg hooi onder haar neus leggen, dan is het meestal zo over.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:53

clara schreef:

Ja hier stonden er vandaag 3 te rillen. 2 daarvan hebben zoiezo een schuilstal dus als ze het echt koud hebben gaan ze wel binnen staan neem ik aan.
De andere die "gestald" staat hebben we verhuisd naar een wei waar die ook een stal in kan lopen en daar hebben we een berg hooi neergelegd zodat die wat kan bijkomen van het slechte weer.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:02

bij ons staan ze nu binnen, om 2 redenen. ten eerste is het écht te glad buiten, we hebben zware klei grond en dat is bij het kleinste beetje regen al spekglad, en ze staan beiden op ijzers dus dat is onverantwoord. en ten tweede zijn het ook nog eens echte aanstellers, met dit weer staan ze echt de hele tijd voor het hek zelfs als je er hooi in legt, ze vinden het gewoon niet fijn. nouja dan maar binnen! ze komen er zowiezo iedere dag uit om te rijden, en we wandelen daarnaast nog ong kwartier/20 min aan de hand zodat ze wel de benen kunnen strekken. maar normaal gesproken bij een klein beetje regen/beter weer staan ze gewoon de hele dag buiten en 's nachts op stal!

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:06

Onze D pony Ruin is echt een watje! Een beetje regen vind die niet erg maar continu die plensbuien zoals vanmiddag vind die verschrikkelijk. Dan staat die bij het hek op en neer te lopen en super hard en overdreven te hinneken. Hij vind harde regen echt niet leuk :')
Wij zetten hem dan vaak binnen met zijn staldeur nog open, hebben een kleine uitloop voor de stallen. Maar noway dat meneer dan naar buiten komt. Soms komt hij een stukje uit de stal, kijkt om zich heen en springt letterlijk achteruit weer z'n stal in. Heel grappig om te zien :+

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:31

clara schreef:

Dat doet mijn 'verzorgpaard' ook en ook al is ze niet van mij....ik heb haar gewoon op stal gezet net. Oeps, brutaal hè? Eigenaar was weg (is ondertussen wel thuis gekomen denk ik haha). En het andere paard heb ik ook op stal gezet. (Er staan 2 mooie nieuwe stallen, dus gebruik ze aub). Die van mij had dinsdag haar vliegen/uv deken nog op en ik belde naar de eigenaar om te vragen of hij die af wilde halen i.v.m. de weersvoorspellingen (ik woon niet bij het paard). 's Nachts regende het hier heel hard, maar ik dacht, mooi zo, het dek is af! Paard stond dus in de wei hè....Nou kwam ik 's ochtends: paard helemaal trillen! Dek was pas 's ochtends afgehaald :( , echt zo dom. Dus toen opgewarmd op stal. Later weer de wei op. Vandaag wat verkouden en ze stonden nog steeds in de zeikregen: dat kan echt niet hoor :(:) . En met wat grassprietjes alleen maar, nee bah ik had er een rotgevoel bij. Dus misschien brutaal maar ik heb ze lekker op stal gezet met wat biks en hooi......dan zijn ze morgenvroeg lekker droog en warm om te gaan rijden :D . En eh...hopelijk is het een beetje mooi weer haha.

veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:55

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 23:03

ben het daar niet helemaal mee eens wij hebben vorige jaar een paard gehad met een kou aanval die stond dus ook te rillen dierenarts en alles bijgeweest ze stond op het eind te stuiteren.
ze heeft toen 2 fleecedekens,onderdeken en winterdeken eroverheen om weer warm te krijgen.
van ons hebben ze vandaag kleine 8 uurtjes buiten gestaan moesten later wel naar binnen het hele land lag vol met water niet leuk meer.
het regent hier de hele dag al verschikkelijk hard.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:05

veulens schreef:
paard die rilt heeft het niet koud
zie deze link

http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm ( help mijn paard heeft het koud)

wij mensen denken vaak van zielig ze hebben het koud ze rillen. maar dat doen ze juist om warm te blijven

Ja, hehehe........wij trillen ook als het koud is. Om dezelfde reden...om warm te worden! Maar voelen we ons er lekker bij??? Nou niet echt, eerlijk gezegd!
Ik wil ver meegaan met de ideeën en gedachten van paardnatuurlijk. Maar juist deze menig kan ik niet met ze delen. Sorry.

veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:08

mirim schreef:
veulens schreef:
paard die rilt heeft het niet koud
zie deze link

http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm ( help mijn paard heeft het koud)

wij mensen denken vaak van zielig ze hebben het koud ze rillen. maar dat doen ze juist om warm te blijven

Ja, hehehe........wij trillen ook als het koud is. Om dezelfde reden...om warm te worden! Maar voelen we ons er lekker bij??? Nou niet echt, eerlijk gezegd!
Ik wil ver meegaan met de ideeën en gedachten van paardnatuurlijk. Maar juist deze menig kan ik niet met ze delen. Sorry.

dan heb je niet het hele verhaal gelezen. want wij mensen zijn gemaakt om warmte af te voeren, bij paarden is het andersom. eerst eens goed lezen wat er staat

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:17

Ik vraag me af of dat waarheid is.
Als ik naar mijn eigen paarden kijk.. als ze staan te rillen dan willen ze wel heel graag op stal! Als mijn paard het koud heeft wil hij heel graag een deken op ( hij blijft dan keurig stilstaan) maar als ik loop te mutsen en denk dat hij een deken op wil terwijl hij het niet nodig vindt krijg ik hem bijna niet op.
Ik loop niet te miepen met mijn paarden en zie mijn paarden als paarden en niet als mensen, maar ik weet wel dat als zij staan te rillen ze zich niet echt comfortabel voelen.
Dus met slecht weer staan mijn paardjes heerlijk binnen en ze talen er niet naar om naar buiten te gaan. De stal is recht tegenover mijn huiskamerraam, dus het is niet dat ik er maar wat naar raad. Normaal gesproken ( niet met het noodweer als vandaag) staan ze van 's morgens vroeg tot 's avonds lekker buiten.