Help!! Paard gooit vliegenkap steeds af!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: Help!! Paard gooit vliegenkap steeds af!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:04

Nee hoor zo lang zijn de sliertjes niet, ik weet niet hoe ze het doet, maar het gebeurd :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:09

Zoek hier ook nog een oplossing, normaal gooiden de paarden ze wel eens af.
Maar nu geen doen, constant liggen ze in de wei.
Echter de dader is een veulen.. grrrrrr. (mijn eigen brutale veulen overigens)
En gisteren had mijn zwartje dus ontstoken oog.
(klitteband is afgeknipt en geducktaped, maar ze trekt ze ook aan de oren af!!)

Sliertjes vind ik niets, zitten vliegen nog op ogen en neus.
En heb het vermoeden dat het veulen dan sliertjes gaat sjorren...

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:46

Hmmm.. Dat is zeker lastig!
Muilkorven is ook zo zielig, net als een druppie secondelijm :P

Dit is wat anders als schuren of rollen. Ik zou er ook niks op weten... :n

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:35

TS, fijn dat je iets hebt gevonden dat lijkt te werken :)

Sjolvir: Bij ons zitten er echt geen vliegen meer bij de ogen. Neus wordt niet beschermd, ook niet door een normale vliegenkap naar mijn weten. Zitten ook nooit vliegen op bij ons.
Mochten de vliegen wel naar de ogen gaan, kunnen ze even schudden met het hoofd en de vliegen krijgen slierten tegen zich aan en zullen dan wel verdwijnen.
Ik vond het altijd lelijk, nooit aan gedacht om het bij onze paarden te proberen. Maar nu ben ik er enorm blij mee. Ik denk dat het voor de paarden een stukje prettiger is dan een kap en het is gewoon makkelijk, gaat niet snel kapot en ook nog wel handig.. het is goedkoop.

Maar ik weet idd niet hoe dat gaat met zo'n veulen als je de paarden slierten geeft...
Voor nu misschien toch een beetje anti-bijt spul op het halster als dat niet schadelijk is? Alleen even voor het afleren. Geen idee of het werkt en veilig is hoor, gebruik het zelf eigenlijk nooit.

Marlu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:21

Mijn paard had er ook zo'n handje van om zijn vliegenkap af te werken, die kon ik iedere dag weer in een uithoek uit de weide plukken. Totdat hij doorhad dat het eigenlijk toch wel fijn was tegen de vliegen, sinds toen heeft hij hem laten zitten. Misschien krijgt jouw paard nog een helder moment! Of ik kan die van mij even langs sturen voor een babbeltje? ;) Maar hopelijk blijft dit masker wel gewoon fijn zitten :)

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 23:25

Hihi, graag met een lekker bakkie water en een snoepje.
Maken ze er een theekransje van :P

Wat kost een bucas of een rambo vliegenkap?
Een dergelijke qualiteit mag ook, maar wel echt een goeie...

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:31

hier ook een met een geweldig gevoel voor ontsnappen aan halster en vliegenkap. Ik ben van mening dat de mijne er echt een hekel aan heeft. Ik had een blauwe, met echt "gaas" wat dus bol stond bij de ogen, pastte perfect, en heb er een witte bijgekocht omdat dat misschien minder donker zou zijn.
Deze liggen allebei binnen 5 minuten af, of ik moet ze zo strak doen, en dan krijgt ze er kale plekken van.
Ik doe haar nu geen vliegenkap meer op, maar zodra ik zie dat ze last krijgt van haar ogen smeer ik er terramycin op. Dit is eigenlijk voor honden en katten, maar werkt ook super bij paarden. 1 dag smeren, en ze is er weer even vanaf.

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... in-oogzalf

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:48

Linnietje schreef:
Hihi, graag met een lekker bakkie water en een snoepje.
Maken ze er een theekransje van :P

Wat kost een bucas of een rambo vliegenkap?
Een dergelijke qualiteit mag ook, maar wel echt een goeie...

Volgens mij heb ik een nog een Rambo vliegenkap liggen. Ziet er heel fijn uit, maar paste ook niet zo prettig.
Ik zal even kijken of ik hem kan vinden op i'net. Volgens mij heb ik de Fly Mask? (geen idee eigenlijk, maar lijkt er wel op volgens mij) http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 303/41429/
Je hebt ze ook nog in 'pro' versie ofzo, die vind ik zo op i'net rond de €25,- - €27,50.
Ik heb hem in het donkerblauw met licht 'bont'.
Volgens mij is het een zachte kap (zacht materiaal), leek ons heel prettig, maar paste mijn paard ook niet lekker (geen enkele kap dus..).

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:56

Ik heb eindelijk iets gevonden dat werkt. Iemand adviseerde mij om het kopstuk van de kap in te vlechten. Nu heeft mijn paard vrij korte manen en voorpluk. Dus ik heb wat anders bedacht... EN HET WERKT !! *\o/*

Gewoon een knotje maken achter het "kopstuk". En dan een tie-rap om het kopstuk doen. Die laat je permanent zitten. En dan haal je iedere dag een nieuwe tie-rap door de 1e tie-rap en het knotje. En hupsakee. Mijn paard rolt z'n kap nl altijd af. En op deze manier blijft hij gewoon goed zitten.

Afbeelding