Waarschuwing noodweer morgen middag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:58

Die van mij gaan zeker weten naar binnen, er is een paar weken geleden een paard geraakt door de bliksem 1km van ons af, dus ik kijk wel uit! :j

kjoetie

Re: Waarschuwing noodweer morgen middag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:59

Hier vorig jaar aan de andere kant van t dorp ook 2 stuks...

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:01

nou zo zie je maar.. en bij ons is het ook 1 en al open.. dus lekker met nog meer paarden op stal :D

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:02

die van mij heb ik vorige jaar door die erge storm uit de sloot moeten halen maar laat hem nu toch ook weer staan.
en bij ons is het ook 1 grote open vlakte
Laatst bijgewerkt door Daks op 27-06-11 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

musinge

Die van ons blijven buiten. De kans dat het daar op het draad slaat is altijd aanwezig, maar als het op de stallen slaat dan gaat het van ijzer op ijzer en staan ze klem en is bij ons de kans veel groter dat ze geraakt worden. Gewoon een buiten laten. Zo is de natuur bij ons.. (maar ik snap de andere meningen ook wel hoor ;)

Thirty

Paarden kunnen gerust buiten blijven met een beetje onweer en wind. Worden ze niet slechter van hoor ;)

Zelfs hier blijven ze altijd buiten ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:04

Tja, de eeuwige discussie van binnen/buiten... Dan zet je ze binnen, slaat de bliksem in de stal, en dan kunnen ze geen kant op...

T blijft lastig..
in 2009 is mijn pony verongelukt, indirect door noodweer (kudde in paniek geraakt en overlopen), maarja, in de stal kan net zo goed wat gebeuren

wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:10

Die van ons gaan naar buiten tenzij het TE gek wordt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:10

iedereen moet die afweging ook zelf maken, afhankelijk van de omstandigheden. Toen mijn paard nog in pension stond stonden ze op een lagergelegen weiland, in een kudde in de luwte. Daar bleven ze ook gewoon buiten.. alleen hier doe ik het gezien de omgeving liever niet.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:22

Ik zeg luister naar je gevoel en als jeje paard binnen wil zettn ondanks dat de rest buiten blijft doe dat dan gewoon. Het blijft niet bij een beetje wind en onweer maar kans op grote hagelstenen windhozen en meer van dat soort en veel ontladingen.
Als je geen schaduw hebt lekker binnen zetten en als je twijfelt ook

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:23

En dan een paard wat verongelukt omdat hij alleen staat en geen zicht heeft op de kudde? Franka, wat is jouw ervaring met paarden? Want ik vind jouw uitspraken best gevaarlijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:27

Mijn ene paard raakt in paniek (op stal) als het onweert en helemaal bij hagel.
Zij staat liever buiten dan onder een dak.

Gelukkig heb ik nu een schuilstal en kunnen ze zelf beslissen, maar mijn ervaring is dat ze niet binnen gaan staan.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:29

Wanneer wordt morgen het noodweer verwacht? In de middag?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:30

Word het echt heel erg?? :(:) Ik kan mijn shetlanders echt niet naar binnen doen :( Ze staan niet op een heel open veld, dicht bij een koeienstal (die dus vol staat met koeien en waar hun niet bij in kunnen want die beestjes zijn aggresief).

Ik hoop dat ze het overleven

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:32

als je nou een open weiland hebt kun je eventueel een bliksem afleider ( of hoe heten die dingen) neerzetten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:33

Maak je niet ongerust meid, als je gewoon een beetje oppast en gezond verstand gebruikt dan komt het allemaal wel goed. Franka bedoelt het goed, maar ze heeft in mijn ogen een beetje de verkeerde bewoordingen gebruikt waardoor mensen zich enorm ongerust gaan maken. Er zal best een flinke bui aankomen, maar het zal vast allemaal wel loslopen, dit hebben we immers wel vaker meegemaakt. Gewoon je paard niet op een open weiland laten staan, zorg dat ze wat beschutting hebben en dat de omheining stevig is zodat ze er niet uit kunnen.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:34

Mijn paard blijft gewoon buiten, ik zet de schuilstal wel open met wat hooi erin dan kan hij naar binnen als ie wil. Doe verder de wei met de bomen wel dicht, dat hij daar in ieder geval niet kan komen.
Binnen is geen optie voor die van mij, dan raakt ie helemaal in paniek. Bovendien heeft ie wel vaker in noodweer buiten gestaan, dus maak me niet zoveel zorgen.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:34

Die van mij gaan ook sowiso naar binnen.

Maar laten we eerst maar is zien wat er komt, ze hebben er al is vaker naastgezeten.....

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:35

Ik heb morgenavond wedstrijd dus hoop dat het noodweer wegblijft tot laat op de avond.
Ga nu nog geen beslissingen nemen, wacht het rustig af en beslis per moment.
Paarden staan eind van de middag altijd op stal dus morgen ook.

Ravel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:36

Vroger zat er een jongen bij mij op school die zijn paard tijdens onweer binnen wilde halen. Ze werden beide door de bliksem getroffen en waren dood...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:40

Caira schreef:
En dan een paard wat verongelukt omdat hij alleen staat en geen zicht heeft op de kudde? Franka, wat is jouw ervaring met paarden? Want ik vind jouw uitspraken best gevaarlijk.

Wat heeft ervaring hier mee te maken! Ze waarschuwt en laat alleen weten als je de mogelijkheid hebt dat je ze het beste binnen kan zetten. Maar ik zie haar nergens schrijven dat je -hoe dan ook- ze binnen moet zetten...

Lijkt mij logisch dat je naar eigen inzicht je aan deze waarschuwing kan houden...

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:41

Goed van je dat je hier een waarschuwing plaatst! Wat iedereen er mee doet moeten ze helemaal zelf weten. Het paard waar ik op rijd staat sowieso 's avonds binnen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:43

Caira schreef:
Maak je niet ongerust meid, als je gewoon een beetje oppast en gezond verstand gebruikt dan komt het allemaal wel goed. Franka bedoelt het goed, maar ze heeft in mijn ogen een beetje de verkeerde bewoordingen gebruikt waardoor mensen zich enorm ongerust gaan maken. Er zal best een flinke bui aankomen, maar het zal vast allemaal wel loslopen, dit hebben we immers wel vaker meegemaakt. Gewoon je paard niet op een open weiland laten staan, zorg dat ze wat beschutting hebben en dat de omheining stevig is zodat ze er niet uit kunnen.

Onweer kennen ze gelukkig al lang en breedt en ze staan in een groepje dus ik hoop dat het dan wel goedkomt :o maakte me eht ongerust! :(:) Helaas kan ik ook niet heel makkelijk lang gaan en fietsen in onweer lijkt me niet verstandig haha. Ik zal de eigenaren van de koeien wel vragen of ze de ponys in de gaten kunnen houden :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:47

Bedankt voor de waarschuwing, het was mij helemaal ontgaan. Ik zet ze 's middags wel binnen, vind het toch niet fijn als ze buiten staan met onweer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:47

geld dit echt voor heel nederland of enkel het westen?