5 jarige verhaart nooit, zomer/winter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:33

Kendra schreef:
Paard dat hier staat heeft 2 x bloedonderzoek gehad, steeds alles binnen de normaalwaarden.
Alles wat mogelijk kan helpen, niet te duur is en onschadelijk (en wat ie wil eten) gaat er gewoon in.....

Ik heb wel vaker gehoord dat bloedonderzoek pas tekorten aangeeft als er echt een heftig tekort aan bepaalde voedingstoffen is niet bij een licht tekort,en ook dan kunnen er klachten zijn..

Er zijn bepaalde voedingstoffen die bij teveel schadelijk zijn(bv.vit.A,D,E,K)maar dan moet je wel veel geven hoor..Zowiezo niet allerlei supplementen door elkaar voeren!

Kendra

Re: 5 jarige verhaart nooit, zomer/winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:14

Maar wat voor supplementen bedoel je dan....dingen als zeewier en lijnzaad kunnen niet zoveel kwaad. Echte supplementen voer ik weinig - te duur en te weinig resultaat - behalve glucosamine voor oude paarden en vit E/selenium voor de sportbeesten als ze een keer wat stijf zijn...

Isa

Re: 5 jarige verhaart nooit, zomer/winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:22

ik zou het me niet teveel aantrekken, als hij verder gezond is...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:51

Ik doel eigenlijk op mensen die weet ik hoeveel supplementen vieren,wat jij doet kan geen kwaad

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:59

flappie2 schreef:
loveuliska schreef:
het kan best zijn dat hij zich niet lekker voelt al die tijd en daardoor niet
uithaart enzo

Wat bedoel je precies met niet lekker voelen. Doel je dan op ziekte, voedingsstoffen te kort, of wat anders?
Hij is veder springlevend en heb niet het gevoel dat hij ziek is, maar ik ben natuurlijk geen DA.

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen het voeren van msm zwafel en zeewier om te kijken of dit wat voor hem doet. Wat denken jullie dat het beste is van deze 2? En zou het effect hebben om dat nu nog te gaan geven of kan ik het dan beter gaan geven bij de volgende rui periode (wintervacht)

Heeft zeker zijn,mijn tweejarige kwam vorig jaar mei met wintervacht bij mij en kwam niet door zijn haar..Naar een kuurtje equilin verhaarde hij alsnog en kreeg een mooie vacht..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:48

pleiada schreef:
Heeft zeker zijn,mijn tweejarige kwam vorig jaar mei met wintervacht bij mij en kwam niet door zijn haar..Naar een kuurtje equilin verhaarde hij alsnog en kreeg een mooie vacht..

Heb even gegoogeld op equilin, maar zie dat er verschillende soorten zijn. Welke had jij en waar koop je dat?

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 00:13

pleiada schreef:
Kendra schreef:
Paard dat hier staat heeft 2 x bloedonderzoek gehad, steeds alles binnen de normaalwaarden.
Alles wat mogelijk kan helpen, niet te duur is en onschadelijk (en wat ie wil eten) gaat er gewoon in.....

Ik heb wel vaker gehoord dat bloedonderzoek pas tekorten aangeeft als er echt een heftig tekort aan bepaalde voedingstoffen is niet bij een licht tekort,en ook dan kunnen er klachten zijn..

Er zijn bepaalde voedingstoffen die bij teveel schadelijk zijn(bv.vit.A,D,E,K)maar dan moet je wel veel geven hoor..Zowiezo niet allerlei supplementen door elkaar voeren!

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor als ik een bloedonderzoek laat doen, dat er niks uit komt.
Hij heeft dit dus al zo lang als ik hem heb, en hij heeft nog nooit een strak zomervachtje gehad. Het is nou ook weer niet zo dat hij een enorm dik pak haar heeft (in de winter krijgt ook niet zo`n hele dikke vacht), maar het is wel dikker als alle andere paarden die een zomervacht hebben.
Maar het rare is dus dat zijn haren 2 lengtes hebben, en zitten allemaal haartjes tussen die nog iets langer zijn dan de rest, en deze haartjes krullen de andere kant op dus richting hoofd.

Ik zal eens kijken of het lukt om het duidelijk op de foto te krijgen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:34

Kendra schreef:
pleiada schreef:

Heb even gegoogeld op equilin, maar zie dat er verschillende soorten zijn. Welke had jij en waar koop je dat?

Ik had de basic voor mijn paarden en je kan het op de site bestellen..Als je het koopt moet je wel met een heel klein beetje beginnen om ze er aan te laten wennen,want ze vinden het niet erg lekker in het begin later eten ze het erg goed...

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:09

Een foto maken van de vacht is niet gelukt. Ik krijg het er niet goed op, de foto wordt wazig.

Ik heb ijslands zeewier besteld. Eens kijken of dat helpt. Het zal alleen wel een paar weken duren voordat je echt kan zeggen of het werkt of niet denk ik.