just_kiki schreef:ik zet der wel eventjes op stal (voor 't plassen en drinken, drinken is bij ons niet mogelijk op weide)
maar voor zoveel uur als TS, nee hoordaar heb ik het veel te druk voor
Ze staat er dan 5 a 10 min even in. Ondertussen leg ik me spullen klaar
Geen drinken op de weide??? Hoelang staan ze op de wei dan? Een paard moet ALTIJD schoon drinkwater tot zijn beschikking hebben, zeker met de temperaturen van afgelopen weken! Onze paarden drinken dan zo'n 30 liter per dag!
Maar ontopic, die van ons staan nu 24/7 op de weide, we hebben een volle wei waar ze overdag op staan en een schrale voor de nacht. Ik trek haar uit de wei, ga uitgebreid poetsen, spulletjes klaarzetten enz. en dan met een half uur/drie kwartier zit ik er toch echt wel op! Wel rustig warmstappen, minimaal 10 minuten, geen probleem hoor! Merk wel dat als ze na een dag van de volle wei komt ze wel wat voller zit, dus dan doen we het ook wat rustiger aan. Nee hoor, ik zou echt een bak herrie hebben als ik haar daarvoor op stal zet!
daar heb ik het veel te druk voor 

Er is daar nu eenmaal geen water aangelegt bij de weides. Als ik haar in het weekend buiten zet zet ik ook een emmer neer, maar ze gaat het toch als eerst leeg drinken en dan pas grazen