anneliesdj schreef:kayacratzo schreef:Juul: De kudde waar ze dan in komt te staan staat al jaren 24/7 buiten. Ze kent de kudde wel, we zijn er vaak geweest.(p.s: ze staan met z'n 4'en)
Mijn vader is namelijk van mening(daar ze een arabier is) dat ze het dan te koud krijgt en ziek word omdat ze een 'dunne' wintervacht heeft. Ik ben van mening dat haar wintervacht dunner is omdat ze swinters binnen staat en dat dit automatisch aanvult als ze vaker buiten staat.
Vandaar dat ik benieuwd was naar jullie mening, en ik word hier erg blij van
En dat is dus niet waar, weet je wel hoe koud het 's nachts wordt in het midden oosten?
Arabieren hebben idd een dunne wintervacht maar dat betekend niet dat ze het koud hebben, ook een arabier kan in de winter gewoon buiten zijn zonder deken.
Als ze nu al lange dagen buiten staat kun je haar gewoon de nachten ook buiten laten, hoef je niet meer te wennen. Wel zou ik haar even de tijd geven te wennen aan de groep waar ze bij komt aangezien ze daar nu niet bij staat? Dus zet haar daar 's morgens bij zodat je het de rest van de dag nog in de gaten kunt houden.
Als ze deze zomer 24/7 buiten staat hoef je haar in de winter ook geen deken om te doen, die wintervacht komt vanzelf.
Ik had al begrepen dat een deken onnodig zou zijn.
Ik zou haar graag nu ook al s'nachts buiten laten staan als dat mocht, maar de staleigenaar staat dat niet toe. De groep waar ze bij komt te staan, is niet nabij gelegen. Die groep is de kudde van mijn vriendin, waar we regelmatig naar toe rijden. Ik kan haar smorgens dus niet daar in de weide zetten en smiddags weer in haar eigen kudde doen. Ik kan haar wel, als het zover is, laten wennen aan de kudde(die ze eigenlijk al kent), door haar in de weide ernaast te zetten.