Vliegenmasker 24/7 oplaten?welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:43

Ik ga gewoon voor de touwtjes. De vliegenmaskers kan ik hier elke keer uit de wei halen en dan lijkt het alsof ze in woede erop hebben liggen kauwen en hem vervolgens verscheurd hebben. Dit is al meerdere keren gebeurd bij 1 paard met verschillende maskers en bij het andere paard zitten om de haverklap gaten erin en masker met oren heeft inmiddels geen oren meer }:0 .

Ik heb i.p.v. de gewone touwtjes ook een keer van die bredere leren repen gahad, maar die scheurden na verloop van tijd (enkele maanden) bij het begin af als het paard zich aan zijn hoofd schuurde.

Ik blijf dus maar bij de gewone touwtjes. Die bengelen net genog voor de ogen om de meeste vliegen er van af te houden.
Mijn paard heeft blauwe ogen en met veel zon tranen haar ogen wel eens wat vliegen aantrekt. Toch gaat het gelukkig heel goed met de touwtjes.

blue_kim

Re: Vliegenmasker 24/7 oplaten?welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:15

Voor degene met de vragen over het bug eye masker: Als het paard aan zijn been schuurt dan deukt de bolling wel enigsinds in, maar hij plopt niet naar binnen, het is vrij stug matriaal, die van mij loopt er al een paar jaar mee, maar heb hem nog nooit naar binnen zien ploppen, wel ietwat ingedeukt, maar blijft altijd nog verder van het oog afstaan dan een normaal masker.

Verder is het echt een kwestie van goed aansluiten dan kunnen er geen vliegen onder komen. Hedb overigens bij paarden van stalgenoten wel gezien dat er vliegen in het masker zaten, maar die zaten altijd in de puntjes van de oren en heb er ook nog geen paard van in paniek zien raken, maar dat zal mss ook aan het paard zelf liggen. Overigens laat ik hem in de zomer vaak wel 's nachts om, want als ik savonds op stal kom zijn er nog dusdanig veel vliegen dat als ik het masker af haal, mijn paarden juist als panische door het land gaan rennen en schudden met de hoofdjes. Als het masker opblijft zijn ze rustiger als zonder.