S'nachts op de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:15

gaat prima,

Bij mij gaan ze op hele hete dagen ( rond de 30 graden) ook overdag binnen en s'nachts buiten, ze hebben bij mij geen schaduw op de weide en dan is het echt te heet

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 22:23

dankjullie voor jullie reacties!
Zijn er meer mensen die dit zo doen en hun ervaringen willen delen?

Charlie_P

Re: S'nachts op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:53

Bij ons gaan ze in de warme periode ook ´s nachts naar buiten. Nou ja, in de avond ergens en dan ´s morgens vroeg weer naar binnen. Overdag is echt niet te doen midden in het bos (dazen!). Ze hebben bij ons meestal wel schaduw trouwens. Op de vorige stal was totaal geen schaduw en daar deed ik de paarden op het heetst van de dag ook naar binnen. 's Morgens vroeg een paar uurtjes eruit en dan vanaf het einde van de middag tot laat in de avond.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:19

Bij ons gaan ze in de zomer ook heel vaak in de nacht naar buiten ipv overdag.
Dit niet alleen in verband met de hitte, maar ze hebben dan ook een stuk minder last van dazen.
Het werkt perfect!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:37

Bij ons gaan ook enkele paarden ´s nachts naar buiten. Dit is uit nood ontstaan, omdat we i.v.m. het dekseizoen bomvol zitten en er niet voldoende ruimte beschikbaar is om alle paarden overdag buiten te laten staan.

Wij kiezen ervoor om ook de merries die er voor een dekking tijdelijk zijn iedere dag in de wei te zetten, de vaste paarden die goed vertrouwd zijn gaan dan ´s nachts.
Over een paar weken gaat het beter, dan is de eerste snee gras van de weiden en kunnen veel paarden weer dag en nacht naar buiten. :j

Paarden kunnen overigens veel beter zien ´s nachts dan mensen, dus dat is geen reden om een paard niet ´s nachts in de wei te zetten.

Gewoon doen dus :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:40

bij ons staan ze dag en nacht buiten ze hebben altijd toegang tot de stal maar staan er net in als het heel warm is.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:43

Het lijkt mij alleen maar goed om ze uit de felle zon te halen Ik denk dat je geen andere keus hebt. Of je moet al investeren in een speciale tent of zo.

Meestal zijn de paarden bij ons blij als ze naar binnen 'mogen'. Inderdaad ook voor de vliegen. Overdag staan ze dan een beetje te suffen in de stal, maar dat is veel beter dan een zonnesteek.
Bij ons gaan ze boven de 30 graden naar binnen. Ongeveer tussen 10.00 en 17 .00uur.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:44

zo doen wij het al een paar weken, ook met het oog op het fructaangehalte overdag en snachts.

ftwanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:30

Bij ons gaan ze tijdens de hete uren naar binnen en de rest (avond tot ochtend) lekker buiten. Liefst 24 uur natuurlijk alleen niet met die hitte en zon.
Wat trouwens ook wel lekker voor ze is is als de sproeiers aanstaan. Mijn ervaring is dat ze zelf verkoeling zoeken en op ontdekking gaan naar t water, ze vinden het heerlijk, koelt goed en ze hebben een goede afleiding

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 11:40

Het kan makkelijk.
als het maar wel veilig is. :P

Jkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:06

als je de kans hebt zou ik het doen

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:56

Lijkt me ideaal! Mijn pony staat 24/7 buiten, maar heeft nu geen schuilstal of andere schaduwplek... Is dit echt zo zielig als ik het vind? Zou ik hem met een UV-deken helpen of niet? UV is wat anders dan infrarood en houd dus geen warmte tegen denk ik, klopt dat?

Of ik moet overleggen met de mensen van wie de wei is... en een windscherm verzinnen of zo? :=

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:43

Mijn stalletje is echt stikheet. Dus ik denk dat hij buiten beter af is. Daar vangt hij tenminste nog een beetje wind. Het waait bij ons nl altijd hier in de polder.