Moe door weidegang ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Moe door weidegang ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:16

Vol voorjaars gras heeft hetzelfde effect als brok voeren vlak voor het rijden. Alle energie gaat naar de buik. Voor serieus werk haalde ik mijn paard een uur voorheen binnen. Mijn recreatiepaard is nu na enkele uren gras niet eens meer te motiveren tot een galopje. En o ja die staat ook in de winter dag en nacht buiten.

IlsjePilsje

Re: Moe door weidegang ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:26

Zoals anderen al aangeven, te druk met eten en geen rust nemen.
Mijn paarden gaan gelijk liggen slapen als ik ze van het land haal als ze een paar uur staan.
Nu staan ze dag en nacht en..... slapen ze op het land (vanmorgen zelfs languit) doen alles veel rustiger aan. Ze staan nu een paar uur per dag in de paddock, maar daar wordt niet meer geslapen. Daar wordt alleen nog gepiept om wat lekkers en zijn ze aan het rommelen.

Uitbuiken na weidegang vind ik wel een vereiste. Een mens gaat ook niet gelijk na het eten een stuk rennen. Gedomesticeerde paarden kunnen daar ook niet goed tegen.

lynns

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:07

Heel normaal.
Mijn paarden zijnook altijd heerlijk telaxed (lees loom) als ze uit de wei komen.
Ze hebben zich lekker te goed gedaan aan het gras, en gaan op stal lekker uitbuiken.
Als je dan wil rijden geef ze dan even tijd om op te starten, wel zo eerlijk naar het paard toe.
groetjes Lynns