Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
is voor schrale babybilletjes dus lijkt me niet

Hij probeert dat vliegenmasker ook af te doen, maar het lukt hem niet. Ding hangt goed vast hoor

Jeanneee_ schreef:Dat vliegenmasker heb ik ook voor mijn paard, en die vind dat ding echt niet leuk! Hiervoor eentje gehad zonder neusflap, geen enkel probleem.
Maar die neusflap wordt hij helemaal kriebelig van, en heeft hem dus ook binnen no time af
Ik smeerde vorig jaar ook factor 50 waterproof, maar ga nu over op sunblock aangezien ik hem vorig jaar 3x per dag moest insmeren.
Als hij het zelf niet af krijgt, blijft het ding mooi aan!
sander_lotte schreef:@ JoyCiej: een lapje stof dat nat wordt, gaat tegen de neusgaten hangen waardoor het paard slecht kan ademen. Dat lapje wat er standaard op zit, is niet van stof, maar iets anders (weet niet precies wat, iets plastic achtig lijkt me). Dat wordt niet zwaar als het nat wordt en gaat dus niet tegen de neusgaten hangen. Mijn pony hangt vaak met zijn neus in de drinkbak(en dus ook met dat lapje onder water), maar hij heeft er geen last van.
Ok, hij vindt het niet leuk, maarja het is nu eenmaal niet anders. Hij krijgt oogontstekingen van de vliegen en zijn neusje verbrandt zonder dat kapje, dus het is echt dé beste oplossing. Ik ga dat ding echt niet af laten omdat ponybeest "het niet leuk vindt"Als hij het zelf niet af krijgt, blijft het ding mooi aan!
![]()
Wat betreft de maat, ik heb een welsh pony van 1.25m en ik heb maat pony.
sander_lotte schreef:2 jaar geleden smeerde ik ook zonnebrand, maar ikzelf vond het verschrikkelijk. Mijn pony had het ook écht niet graag, hij ging al lopen als hij me met het flesje zag.
Ik krijg ook veel reacties van: "Arm ding, hij ziet toch niets!" maar die mensen weten gewoon niet beter. Toen mijn buren het zeiden, heb ik het ding afgenomen en aan hen gegeven waarbij ik zei "kijk er maar eens door en beslis zelf hoe goed je erdoor kan zien". Heb dan ook uitgelegd dat pony anders een oogontsteking krijgt en een verbrande neus. Helaas zullen voorbijgangers niet naar je luisteren, maarja wat maakt het uit![]()
Ik ben ook al een dierenbeul omdat ik mijn pony alleen voor een wagen zet en daarbij ook nog eens met 2 volwassenen op die wagen ga zitten. Kan me echt niet schelen hoor
En bij mij staan ze met oogkleppen voor de wagen, sommige mensen menen dan ook te kunnen vertellen dat dat heel zielig is omdat ze niets kunnen zien. Wel zou toch niet best zijn
Welshmerrie is nog niet zo lang beleerd voor de wagen en heeft op het moment nog veel steun van de menzweep nodig, uiteraard is dat óók zielig want 'ik mep haar alleen maar omdat ze dan harder moet'.