Wanneer de dekens weer eraf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Re: Wanneer de dekens weer eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:24

Inmiddels heb ik de deken er overdag ook af en anders alleen met regendeken. 's avonds gaat de warme jas wel weer aan, aangezien het toch nog behoorlijk afkoeld.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:32

Ik heb die van mij nu nog onder een ongevoerde deken staan. Ik haal deze er denk ik vanaf wanneer de temperatuur 's nachts weer boven de 5 graden Celsius komt en daar blijft, en dan overdags rond/boven de 10.
Voordat ze weer de wei op gaat, wil ik eigenlijk van de dekens af zijn...

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:02

Tinesje staat nu al een week bloot. Hij heeft nog een best vachtje. En hij staat 's nachts op stal. Dus de wat koudere dagen en nachten overleeft hij wel.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:13

mijn oudje heeft zijn deken 150 gr ong alleen nog snachts om en als het overdag regent krijgt hij een regendeken op met fleece erin als het rond de 10 graden. Als de zon schijnt staat hij zonder deken. Mijn andere pony die een regendeken met fleece om had staat al een tijdje helemaal zonder.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:23

Die van mij heeft nog een 150 gram op. (is geschoren). Ze gaat 's ochtends al vroeg buiten en en dan is het toch nog best koud. Wanneer het rond de 18 graden is, laat ik hem volledig af. (eventueel nog 's nachts, hangt af van de temperatuur).

Moest ze een binnenstal hebben, dan zou ik hem al aflaten maar zij staat op een groot open vlak waarbij het toch flink tocht. Ik ben al een aantal keer gaan voelen in de dag en ze heeft het niet te warm zo :)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:26

hier is de 200 grams definitief af. Overdag zonder, 's nachts (op stal) en eventueel 's morgens vroeg een ongevoerde regendeken.

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:26

Ik heb vandaag voor het eerst de dekens afgelaten buiten.. heerlijk vonden ze dat! Toch krijgen ze savonds en snachts nog wel een lekkere warme jas aan! Hoop dat het heel erg afkoelen snel stopt zodat ze snachts ook met een iets dunner deken kunnen doen! :D

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:06

Mijn paard is ook geschoren en staat nu overdag zonder deken. 's Nachts heeft hij nog wel een dun dekentje op.
Ik hou me altijd een beetje aan de 'regel' dat als het 's nachts 10 graden of hoger is gaat de deken helemaal af, maar dit is voor iedereen anders natuurlijk

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:00

Onze fries staat s'nachts en overdag zonder deken.
Mijn KWPN staat onder een ongevoerde deken snachts en overdag zomer/zonder deken

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:16

Bij ons staan al veel paarden zonder deken, maar ik heb nog een ongevoerde (regen)deken op, omdat het 's-nachts toch nog wel een beetje fris is. Dit weekend schijnt het echt warm te worden, dus dan zal de deken wel af gaan.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:50

Melody staat snachts met een 100 grams staldeken en overdag heeft ze hem af. (boxrust)
Amor staat snachts onder een dun regendekentje. Ik dacht dat het 0grams was maar hij heeft het toch wel warmer dan zonder deken savonds, overdag met warm weer gaat ie af. Is het waaierig of miezert het zoals afgelopen zaterdag?zondag dan houd ik hem op. Van de winter stond hij onder 300 grams, geschoren.
Valentijn staat al een tijdje zonder, stond eerst onder een regendekentje, is niet geschoren
Zafier staat nu nog met 200grams, is geschoren, als het echt warm is doe ik hem af, maar hij staat op het weiland waar het toch best frisjes is. Eigenlijk moet ik een ander dunnere deken voor hem zoeken.. Vorig jaar heeft ie z'n dunnere deken gesloopt namelijk. Van de winter stond hij met 400grams.

Ingrid63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:13

Dit probleem heb ik niet, want ons paard en pony staan het hele jaar door zonder deken. Ideaal! Geen gedoe met dekens en ja, ze krijgen wel een wintervacht, maar het voordeel van dekenloos weegt ruimschoots op tegen het nadeel van een wintervacht (wat ik trouwens maar een heel klein nadeel vind). Voor de paarden is het ook veel fijner!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:15

Bij mij staan ze al een paar weken zonder deken.