Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jackiejtjj schreef:Citronella is kankerverwekkend (een melanoom is een huidtumor), daarom is het verboden bij paarden.
Je kunt ook vliegenspray maken van Teatree-olie
Teatree-olie komt uit Australie. het dood bacterien en help tegen schimmels- en virusinfecrie. Als je na het poetsen een paar druppels van deze olie in een emmer water doet en hiermee de vacht van je paard mee afspoeld. helpt tegen een droge huid en houdt de vliegen weg. De olie is ook fantastisch bij wonden en insectenbeten en gaat allerlei infectie tegen. Als je het op de wond gebruikt, kun je de olie het best onverdund nemen of verdunnen met aloevera-gel( je doet 10tot15 druppels Teatree-olie in 50ml gel) in plaats van met een draagolie. omdat de draagolie misschien irritatie geeft in de wond.
stop een fles in je Ehbo doos!!
xJasmijn schreef:Op deze site staat het.
http://paarden.hobby-site.com/
Er staan ook meer dingen op die je voor je paard zelf kan maken.
jackiejtjj schreef:Citronella is kankerverwekkend (een melanoom is een huidtumor), daarom is het verboden bij paarden.
Teatree-olie komt uit Australie. het dood bacterien en help tegen schimmels- en virusinfecrie. Als je na het poetsen een paar druppels van deze olie in een emmer water doet en hiermee de vacht van je paard mee afspoeld. helpt tegen een droge huid en houdt de vliegen weg. De olie is ook fantastisch bij wonden en insectenbeten en gaat allerlei infectie tegen. Als je het op de wond gebruikt, kun je de olie het best onverdund nemen of verdunnen met aloevera-gel( je doet 10tot15 druppels Teatree-olie in 50ml gel) in plaats van met een draagolie. omdat de draagolie misschien irritatie geeft in de wond.
Bloempjeh_ schreef:Deed vroeger altijd azijn, dettol en water.
Air schreef:jackiejtjj schreef:Citronella is kankerverwekkend (een melanoom is een huidtumor), daarom is het verboden bij paarden.
Alleen is dat dus nergens te vinden dat dat daadwerkelijk zo is
sander_lotte schreef:Inderdaad, ik doe 0,5 liter water, 0,5 liter azijn en 0,5 liter dettol. Mijn fles van vorig jaar is nog steeds niet leeg en ik heb mijn pony er heel vaak mee ingespoten! Tijdens tochten neem ik de fles altijd mee en tijdens de pauzes laat ik ponylief weer lekker stinkenHij heeft echt geen last van de vliegen of andere insecten!