Nee daar gaan we bijna weer: het leed dat exceemdeken heet..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marion71

Re: Nee daar gaan we bijna weer: het leed dat exceemdeken heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:57

Aan tips voor een goede deken kan ik je niet helpen, maar ik heb wel goede ervaringen met Cavalesse als behandeling. Googlen maar 'ns. Betaalbaar en 1x daags met een spuitje in de mond spuiten en klaar ben je. Ze moeten er een beetje aan wennen, maar na een paar keer doen ze zelf hun mond al open.
Tot nu bij eentje waarbij de Cavalesse niet werkte, maar die heeft het ook zo vreselijk erg (ook buik, benen, hoofd, rug, eigenlijk alles). Zij wordt behandeld met prednisolon en dat werkt wel, maar heeft ook veel nadelen en risico's bij geen goed gebruik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:29

Annetje; zelfs 150 euro vind ik nog meevallen. Die Rambo gaat tov de Bucas veel langer mee. Ik heb hem nu al 3 jaar. En hij was op een paar plaatsen een beetje dun. Dat konden we zelf zo maken.
Dus de prijs/kwaliteit verhouding is wel goed.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:33

ArlandoO: Bedankt voor de info :D.
Mijn pony heeft lichte eczeem dus misschien helpt het dan ook :j.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:54

Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
http://nicolette.hebing.net/index.php?o ... &Itemid=49

Wij voeren nu 2 maanden het basisdieet en de jeuk wordt al minder. Is er iemand die dit langer voert en waarbij de jeuk helemaal over ging?
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen. Volgens mij is wat er in dat boekje staat heel logisch en goed voor alle paarden.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:29

IK heb zelf mijn eczeemdeken vernaaid door een stuk ertussen te zetten. Nooit geen last van geschuif meer gehad. De mijne heeft ook een hele gevoelige huid dus bv de riemen bij zijn benen zorgde voor open pleken, nu had ik daar ook extra stof opgedaan en het probleem was opgelost.
Verder smeer ik ook met Derfen, wat ook goed werkt.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 21:57

Twee van de drie hebben het niet zo erg, die smeren we in met olie en dat werkt aardig goed. Maar de pony heeft het wel erg en is ook gevoelig voor die olie. Qua voer heb ik ook al van alles geprobeerd en eigenlijk ook wel qua smeerseltjes. De druppels nog niet, dat is wel een idee om te proberen. En ik ga zeker aan de deken knutselen door er een stuk aan te zetten. De Rambo is ook een optie maar ik vind het zo zonde om zo'n dure deken te kopen die ze waarschijnlijk in één seizoen ook aan gort heeft geschuurd.. Mocht voorgaande niet helpen dan koop ik hem denk ik alsnog want een paardje van de jeuk afhelpen is natuurlijk priceless!

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:52

De rambo is echt een fijne deken,
mijn sloper heeft hem heel gelaten :D na een seizoen,

en die heeft dan wel lichte exceem maar schuurt toch vaak

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:42

Bij ons wordt de Culico ook veel gebruikt, met succes... dat dieet uit dat boek klinkt ook interessant, wie weet daar meer van?

Snadra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:14

De Meulenkamp heeft ook goede exceemdekens! Door het model en de elastieke banden blijven ze goed zitten. Wel zijn ze aan prijzige kant vind ik.. maar de kwaliteit is wel erg goed. www.demeulenkamp.nl

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:01

Ik ben blij met de Pagony's. Gemakkelijk zelf te repareren (gebruik de buikflap niet) en pony laat ze ook vrij goed heel. Ook past hij erg goed, niks gemerkt van trekken of zo op de schoft. Alleen de hals is idd te kort.

Wij gaan dit jaar het bijhorende masker proberen, daar zit ook een lange flap aan die op de hals komt, en dan schuurt ze hopelijk haar voorpluk er ook niet af :) Vraag me wel af of ze het masker laat zitten.

Sweet Itch hoody komt er misschien nog wel ooit :)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:44

Rumpleteaser schreef:
aisie schreef:
Rambo sweet itch hoody schuift niet en de hals blijft ook prima zitten. Is een dure deken maar kan ook wel een paar jaar mee.

Helemaal mee eens!

Hier nog een fan!

Mijn pony heeft een paar hele lieve vriendinnetjes in de wei die haar dekens heeeeeel lekker vinden. Met die goedkope dingen was dat een hel want die waren dus letterlijk iedere dag stuk. Ik had er drie zodat ik 2 dagen per deken had om 'm weer te maken; daar werd ik dus echt gillend gek van! De Rambo SIH krijgen ze niet kapot gevreten hier, hoe ze ook hun best doen. Dus die zou ik echt zeker weten aanraden!

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 07:11

aisie schreef:
Rambo sweet itch hoody schuift niet en de hals blijft ook prima zitten. Is een dure deken maar kan ook wel een paar jaar mee.

dat is zeker een hele fijne deken ! ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 08:04

rambo sweetitch hoody mooie en ook wel fijne deken,maarniet geschikt voor een paard dat ook wondjes/jeuk onder de buik krijgt deken sluit niet mooi aanonder de buik en beschermt daar dusniet,verder super deken als rambo ook een echte buikflap zou makn dan zou ik iedereen deze deken aan raden.nu ga ik zelf toch voor de pyama dekens.mijn merrie heeft met een deken geen last van ze en ze heeft gewoon een goedkope op(waar de hals dus voor de helft naar onder gaat)voor haar is dit geen probleem.maar toch zou ik de hals van zo'n deken liever langer zien(want nu gaan daar wel op dat stuk de manen kapot).wie heeft ervaring met boett heeft deze een langere hals dan de goed kopen pagony

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:59

keona schreef:
rambo sweetitch hoody mooie en ook wel fijne deken,maarniet geschikt voor een paard dat ook wondjes/jeuk onder de buik krijgt deken sluit niet mooi aanonder de buik en beschermt daar dusniet,verder super deken als rambo ook een echte buikflap zou makn dan zou ik iedereen deze deken aan raden.nu ga ik zelf toch voor de pyama dekens.mijn merrie heeft met een deken geen last van ze en ze heeft gewoon een goedkope op(waar de hals dus voor de helft naar onder gaat)voor haar is dit geen probleem.maar toch zou ik de hals van zo'n deken liever langer zien(want nu gaan daar wel op dat stuk de manen kapot).wie heeft ervaring met boett heeft deze een langere hals dan de goed kopen pagony

ik had eerst de deken van epplejeck, die is volgens mij gewoon hetzelfde als de pagony ?
bij die van epplejeck hadden ze al aangeraden 1 maat groter te nemen dan normaal (staat ook op de site, ik denk dat dat ook is voor de hals), en ik liet altijd mijn halster om want daar kan je hem aan vast maken en dan bleef het bij mij goed zitten...

hedy1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 00:09

gebruik dezelfde exceemdeken als topicstarter.
erg prettig.
Volgens mij kan je de hals vast maken aan de bijbehorende hoofdkap.
Dat zal het schuiven vast tegen gaan.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 00:20

MIjn 36 jarige pony, met al haar hele leven last van ernstige exceem, doet het super onder een boett deken.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:29

ik meld me hier helaas ook aan :P

heb een 7 jarige P.R.E. nooit geen last gehad.. tot maart 2011..
veel te vroeg naar mijn idee want niemand had nog last maargoed..

heb de pagony gebruikt maar die ligt op hem niet goed
smeer nu derfen en gebruik druppels puur culico en drainage

nu wil ik weer een deken opdoen omdat k zie dat het schuren weer begint..
de vraag is alleen welke deken?!

lees alleen maar positieve verhalen over de rambo sweet itch maar dat is best een zware deken..

iemand die nog wat weet over de de amigo mio? hij moet er namelijk dag en nag mee staan.. het is belangrijk dat de deken niet te zwaar is en een goede pasvorm heeft, hij moet dus echt blijven liggen na het rollen enz.

tips iemand?? ik hoor het graag :D

kwekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 07:17

Heb ook een excemer , ze heeft het niet zo erg, alleen manenen staart. Maar met die goedjes in de manen en staart smeren heb ik het wel gehad. Ben zelf sleesy's gaan maken , van dikker badpakstof . en dat vindt mijn merrie super ( ze loopt er al 6 jaar mee) ze gaan geen jaren mee, maar het is niet warm, als het regend weer snel droog.
Om de staart pak ik een legging panty , een been achterste voren en zo krijg je ook geen schuren onder de staart. en kun je goed vastmaken aan de sleezy. ( of riddermuts zoals wij het vaaker noemen)
en als er erg veel vliegen of dazen zitten dan gooi ik er een gewone vriegendeken overheen.

als ze kon zou ze ze elke keer zelf aantrekken.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:11

@ haleyjames: ik hoor steeds dat de mio veel te slap is en heel snel stuk gaat.

Zelf heb ik pagony's, die ook absoluut niet het eeuwige leven hebben. Maar onze poown staat er gewoon 24/7 mee en heeft daar verder geen last van. (Dus ook in de regen staat ze er mee, droogt snel zat imo)

De sweet itch hoody heb ik zelf niet geprobeerd, lijkt me wel erg fijn ding. Dat zware zou ik me niet zo'n zorgen om maken, is nog niks vergeleken met een winterdeken. Qua pasvorm kan ik je niet helpen. Weet alleen dat pagony's (ed) een maat kleiner vallen, en een zilveren model vliegen/UV deken van IR heel raar is (te lang naar onderen).

De mio zou ik niet kopen voor een eczemer. Twijfelde er wel over voor mijn pony, maar na slechte ervaringen op bokt zie ik er van af. Het belangrijkste vind ik dat de hals lang genoeg moet zijn, en de mio heeft niet zo'n enorme hals. Al ben ik bij de pagony ook aan het knutselen, die hals zakt af!

Shakira_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:57

Ik gebruik mijn deken nu voor het 2e jaar. heb vorig jaar zo'n goedkope bruine deken gekocht, met buikflap, dit jaar heb ik er een masker bij. Heb het masker in dezelfde maat gekocht als de deken en ik moet zeggen dat het tot nu toe wel goed helpt! Ben we 1,5 uur per week bezig om alle gaatjes dicht te naaien :$
Denk dat ik heel erg blij mag zijn als de deken het deze zomer overleeft
Is de rambo itch hoody ook een exceemdeken of een vliegendeken?
Wil deze misschien volgend jaar kopen!

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:39

Mijne staat dit jaar ook voor het eerst onder een deken. Heeft er gelukkig niet heel erg last van en schuur alleen het achterste gedeelte van de manen. Ben benieuwd of het helpt.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:47

Voor ons de Rambo Sweet Itch Hoody absoluut! Goede pasvorm, schuift niet, sterk en makkelijk om te doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:51

Rambo Sweet Itch Hoody! Ik zweer erbij!!!

Mijn merrie sloopt standaard 3 Everline eczeemdekens per jaar.
3 x €99= €297.

Vorig jaar kocht ik een RSIH: €159.
De gaat nu ook nog mee.

Bespaard vorig jaar: €138 :D

Ik zou wel eens de ideale hoofdkap willen vinden...