Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:57

De mijne gaat onder alle weersomstandigheden naar buiten. Maar rijden als het erg regent en waait doe ik ook niet. Waarom niet? Nou, ik rij allereerst geen wedstrijden dus hoef nergens voor te trainen ofzo, ik rij voor mijn plezier. En hij komt er toch wel uit. Dus ja, ben best wel een mooiweerruiter maar mijn paard gaat wel altijd naar buiten. niks mis mee toch?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:58

Ik heb nu een binnenbak, maar voorheen ging ik altijd gewoon rijden hoor :j
Als het straks weer licht is buiten ga ik ook gewoon buitenrijden als het regent (buitenrijden doe ik niet met flinke regen, je bent toch een tijdje onderweg voor je weer thuis bent :+ ). Vind het juist wel fijn :=

De wei gaat ze sowieso op, ik wil niet dat ze binnenstaat, het is geen watje :+

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:40

Ik rij gewoon met regen, harde wind en kou. Al gaat mijn voorkeur wel uit naar droog weer :)
Met sneeuw, gladheid, bevroren bak en onweer ga ik niet rijden, dat vind ik onverantwoord.

AniqueN

Re: Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:52

Ik merkt dat het, nu de strenge vorst voorbij is, weer super druk bij ons op stal is, echt niet normaal! Iedereen durft weer naar buiten :D . Wij hebben wel een binnenbak, maar toen het zo super koud was, was het bij ons ook veel rustiger, heerlijk!
De paarden komen bij ons met vorst wel gewoon op het land en anders in de paddock. Ik rij ook geen wedstrijden, maar vind het wel gewoon leuk met mijn paardje bezig te zijn. Al moet ik zeggen dat ik met de hele strenge vorst ook erg snel op mijn paard zat en na het rijden ook alles zo snel mogelijk deed, anders werd ik wel erg koud.
Maar goed, ik heb nu dus last van w2arm weer ruiters ;) .

En TS, lekker gaan rijden als jij daar zin in hebt! Ik rij als het even kan ook liever in de buitenbak, mijn paard is niet anders gewend. Dat scheelt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:10

Niet echt een rijtechnische discussie -> SV

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:21

ano0uk schreef:
Ik ben ook een mooi weer ruiter.
gelukkig 2 binnenbakken hier op stal, maar in de buitenbak of buiten rijden doe ik alleen als de zon schijnt..
Zou geen plezier in rijden hebben als dat in een buitenbak, zonder spiegel, regen, wind.. Misschien verwend maar het is gewoon zo.

uhmmm hoe bedoel je verwend :Y)

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:24

Ik ben absoluut geen mooiweer ruiter..
Ik rijdt wanneer het mij uitkomt..
Áls de buitenbak begaanbaar is iig!
vorige week heb ik in het land gereden, omdat die beter t doen was..
Maar over het algemeen interesseert het me niet zoveel of het koud is..
Van rijden krijg je het júist warm :Y)

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:29

hier een all weater ruiter
me knol heb het warmer dan dat ik heb maar van ruiden krijg je het warm
wij hebben een binnen en buitenbak alleen als het vriest ben ik binnen de rest BUITEN!!!! en ook niet eens in de buitenbak
sjaal om handschoenen en dikke jas regenbroek in zadeltas en gaan maar

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:32

Hier ook een mooi weer ruiter :D Ik rijd alleen eigenlijk als het droog is en de bak begaanbaar is. Tot nu toe was de bak nog niet veel soeps door bevriezing en sneeuw, en nu het eindelijk dooit gaat het weer regenen ;( Ik houd er niet van om zeiknat te zijn door de regen, en dan weer zeiknat naar huis te moeten. Kou maakt me niet zoveel uit, als het maar droog is! Paardlief komt door wind en weer gewoon elke dag buiten hoor. Die staat in de paddock met een mooi afdak waar ze flink gebruik van maakt :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:43

Ik was ook altijd een mooi weer ruiter. Maar sinds ik ben verhuisd naar een stal met alleen een buitenbak is dat eigenlijk een beetje verandert. Ik rij nog steeds niet graag in de zeikende regen. Maar een beetje spetteren kan ik niet echt mee zitten. Sneeuw ook niet. Mijn paard staat wel gewoon buiten in de regen. Hij heeft een goede regendeken.

*Edit:
En het maakt mij niet uit hoe de bak erbij ligt. Ook al staat hij bijna onder water, hij blijft stevig. Behalve als het heeft gevroren natuurlijk. Want dan is het 1 grote ijsbaan. Maar dan ga ik gewoon naar buiten over de weg.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:46

Ik heb gister 3 in de regen gereden. Ik moet zeggen dat ik ook liever in de zon rijd maar als t niet anders kan rij ik gewoon.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:47

Als ik kan rijden, rijd ik. Ik heb met onweer gereden (vond poownie niet zo tof.. :') ), keiharde regen, wind, hagel.. :)

Maar als de bak bevroren is ga ik onder geen enkel beding de bak in..

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:49

Ik ben wel een mooi weer ruiter.

Rijden is mijn hobby. En zoals ik een hekel heb om op de fiets door de regen te rijden en me zeiknat te laten worden heb ik ook een hekel om te paard door de regen te rijden en me zeiknat te laten worden.

Het moet wel leuk blijven, en zeiknat regenen schaar ik niet onder het hoofdstukje 'leuk'.

En waarom zou ik dan ook rijden? Rij geen wedstrijden dus er zit helemaal geen 'moet' achter.

Langleve de binnenbak.

secequine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:04

Om eerlijk te zijn ben ik ook een mooi weer ruiter

Mits het mogelijk is rijd ik toch ook door weer en wind, maar mocht de bak niet rijdbaar zijn dan maak ik lekker boswandelingen aan de hand. Verder staat mijn paard overdag zowel in de zomer als winter buiten in groepsverband.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:08

Ik rijd ook voor mijn lol en dus als het mooi of redelijk weer is.
Zo snel het moeten wordt en ik genoodzaakt ben om in de vrieskou of regen op een paard moet gaan zitten verkleumen dan is voor mij de aardigheid er snel af. Op de kar vind ik ook vreselijk met kou. Is niet tegen te kleden als je stilzit.
Ik ga gewoon nog eens emigreren naar warmer oorden :Y)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:14

Als het sneeuwt rijd ik de paarden wel, mits de bak niet knetter hard is. In de regen ga ik niet rijden. Ik heb geen zin om ijskoud op stal te moeten rond huppelen omdat ik zeik nat geregend ben. Ja, daar heb je ook regenkleding voor, zo dra ik tijd heb ga ik zo'n regenbroek kopen en dan maakt het me niet meer uit dat als ik rijd het regent.
Een normale regenbroek heb ik al, maar dat lijkt me niet zo lekker rijden.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:49

in de stortregen rijden doe ik ook neit, maar als het miezert, sneeuwt oid dan rijdt ik ook wel gewoon.
Maar als ik echt zeiknat regen in een paar minuten tijd, neah dan is de lol er voor mij ook wel af.
Verder maakt het niet uit hoe de bak erbij ligt, nat of droog. Paard leert maar om door de plassen te lopen.
Alleen als er ijs ligt rijden we niet.
Ze gaan ook gewoon naar buiten, pas als er een orkaan komt blijven ze binnen.

Vroeger reed ik overigens wel door weer en wind, al verzoop ik bijna in de regen en werd ik van mijn paard geblazen. Maar lijkt wel of ik de kou tegenwoordig veel eerder voel dan vroeger.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:51

Merk dit zelf ook op stal. Hoewel wij nog beschikking hebben tot 2 binnenbakken, warm water enz.. komen de meeste paarden hun stal niet dagelijks uit... erg apart,

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:54

Op de stal merkte ik dat ook heel erg.
Niemand reed meer en het was veel minder druk op stal. Nu kan er weer gereden worden en dan zie ik opeens iedereen weer..
Ik ga altijd. Of het nou sneeuwt, regent wat dan ook. Storm of onweer niet natuurlijk. Maar dat is even wat anders :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:55

Ik rij eigenlijk bijna niet in de winter, maar dat komt omdat mijn paard nog heel jong is. In de buitenbak kan ik in de winter niet rijden (daar is ze ontzettend kijkerig, concentreert ze zich toch niet op mij en krijg ik alleen maar meer spanning - ik longeer haar daar nu wel zodat het volgende winter misschien beter gaat en ik daar wel kan rijden) en in de binnenbak kan ik alleen van 6 tot 7 's avonds rijden en aangezien bijna iedere pensionner dan rijdt heb ik dan niet de ruimte voor mijn oefeningen (en die moet ik echt doen, als ik die niet doe en ze valt krijg ik echt protest en lig ik ernaast :+ ).
Ze komt wel gewoon elke dag buiten, ook als ik niet rij/longeer :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:58

Sodeletuut schreef:
Evaaaaaa schreef:
en vinden ze mijn paard een 'zielig paard'. Omdat ze ook gewoon met regen naar buiten gaat, terwijl de andere paarden nu 24/7 binnen staan.

WOW, is dit serieus? _O- Beláchelijk zeg, dan hebben die mensen zich ook niet in paarden verdiept..

Toen mijn pony vanmiddag buiten stond hoorde ik een meisje zeggen: ''Ah, wat zielig! Dat paard staat in de modder!'' ehhh :')?

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:32

Ik ben gisteren nog wel een uurtje het bos ingegaan omdat het mijn enige vrije ochtend was om nog te rijden. Maar toen mijn sokken ook nat werden, ben ik toch weer omgekeerd :P

Los daarvan heb ik met dit weer geen pony, maar een varken die graag in de modder ligt... Heerlijk toch voor hem!

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:42

wij hebben ook zoveel mooiweer ruiters op stal.
ik rijd altijd wat voor weer het ook is en als de bak niet goed is ga ik naar de binnen rijhal bij ons in de buurt
dus beweging krijgen mijn paarden elke dag !
groetjes

Toheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:46

Hai hai...

Nee hoor, hier wordt er ook gewoon gereden, mits de bak het toelaat, anders gaan we wandelen in het bos...ff de benen strekken!

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:43

Hier op stal ook veel mooi-weer-ruiters, maar ik heb daar geen problemen mee hoor! Ja, ik plaag ze er weleens mee, als ze weer eens heeeeeel erg aan het twijfelen zijn of ze nou wel, of toch maar niet, in de regen zullen gaan rijden ;)

Maar het maakt mij eigenlijk helemaal niet uit waarom iemand niet rijd (slecht weer, slecht humeur, te warm, te koud, te moe etc.), zolang dat paard maar lekker tijd krijgt om paard te zijn wordt die er niet slechter van hoor.

Maar ik snap heel goed dat je de 'zielige' opmerkingen over jouw manier van omgaan met je paard zat bent! Gewoon lekker afkappen en duidelijk maken dat je er niet van gediend bent, dan maar even niet aardig doen hoor!