Kunnen jullie met de sneeuw nog wel rijden???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Re: Kunnen jullie met de sneeuw nog wel rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 22:53

Ik ben vandaag nog heerlijk het bos in geweest :D Ik hoef alleen het erf maar af en door een hek en dan kan ik heerlijk rijden :)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:04

Mijn paarden staan inmiddels 4 weken stil helaas..
Ik ga met deze gladheid de weg niet op met de trailer..en buitenrijden pff dan ga je bijna onderuit..
Mijn bak ligt er troosteloos bij met al die sneeuw en rijden daarin wil ook al niet..ben die sch*tsneeuw ook al superzat...gelukkig komen ze overdag gewoon lekker buiten..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:09

Nee, heb al sinds half november niet meer kunnen rijden. Het is niet alleen de kou ( en ik stel me niet aan, die kou is abnormaal erg hier..) en de sneeuw maar ook de gladheid. Onder die laag sneeuw ligt gewoon een ijsbaan. En ik speel dan liever op safe en laat ze wel in hun weilandje spelen. Dan krijgen ze ook wel hun beweging :) En ja ik baal flink hard, het rijden ging eindelijk een beetje de goede kant op. Maargoed, volgend jaar een nieuwe kans! :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:21

ja kunt niet zien wat er onder de sneeuw ligt he?

wij hebben op stal ook een winterstop, meer dan het fietspad op en neer gaat momenteel niet.
ach paarden blij,want er word nu meer dan ooit met ze geknuffeld! :D :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:46

Ik loop voorzichtig naar het einde van het laantje, krab daar de hoeven uit en rijd over de goed schoon gemaakte weg. Niet ver en rustig aan maar kunnen iig wat doen. Volgende week worden zn ijzers er onderuit gehaald dus dan hoop ik meer te kunnen.

Meiden die wel door de sneeuw rijden, hebben jullie sneeuw beslag of blootvoets?
En glijdt dat dan helemaal niet?

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:52

Makkelijk!

je pakt een paard dat aan het pubberen is en 5 jaar oud, in de hoop dat ponylief niet gaat bokken en nog meer gaat stuiteren
dan normaal .. dan ...
pak je een kerstmis dekje, doet een halster om klikt daar twee touwtjes aan .. zet zelf een kerstmuts op en tadaaa ... :D
Afbeelding

vieux2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:53

hier is het ook balen. moet ook altijd met detrailer op pad om te kunnen rijden maar kom bij ons de dijk n iet eens meer op en durf ook nergens meer de dijk af omdat er slecht gestrooid wordt. dus helaas ook al 2 weken niet meer kunnen rijden. kan niet wachte tot die rot sneeuw weer verdwijnt!!!!!!!!!!!!

vieux2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:57

leuke foto miistral!

maar ik zi emezelf dat nog niet doen..........lig er binnen een minuut naast denk ik haha

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:58

Twee weken gelden hebben we voor het laatst gereden. Niet echt een succes. Het paardje van mijn stalgenoot zat vast in de sneeuw. Er ligt gewoon te veel om te rijden.
Mijn shet kan ook niet meer op het land, het is te diep voor hem.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:59

vieux2002 schreef:
leuke foto miistral!

maar ik zi emezelf dat nog niet doen..........lig er binnen een minuut naast denk ik haha

Had ik ook gedacht :D blijkbaar ben ik paardenfluisteraar ofzo haha, neen ben beetje gek maar paard is dat ook.
ze is net geschoren en heel fris, en jong en alles bij elkaar... wel een actie nog hoor, ze ging over het ijs springen (het pad naar de bak toe is best spek glad) en ging ze me toch snurke hahaha, maar gewoon doen komt goed ha xd. is leuk!

hoe meer sneeuw dr licht hoe beter, dan kunnen ze nog normaal lopen op het sneeuw en dan kunnen ze nog gek doen, dus in de bak is het wel te doen met dat laag sneeuw (wel een beetje hard van het vriezen maar niet spek glad) en ze kan egt wel op dr eigen benen staan
kan elk paard wel, maar wij denken van niet, licht er aan hoe menselijk je je paard behandeld denk ik, als ze buiten staan is er ook niks aan de hand. (licht er wel aan of je met ijzers staat of niet) maarja das mijn mening :D

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:05

ik heb binnebak op loopafstand weg erheen is gedeelte goed gedeelte niet maar rustigaan lopen gaat het goed. bos heb ik me nog niet aan gewaagd. op stal staan ze hele dag op paddock die ik elke keer sneeuwvrij maak

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:06

Mijn paardje heeft sneeuwvrij. :j

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:10

* Blij met de binnenbak... :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:29

zodiacje schreef:
Ik loop voorzichtig naar het einde van het laantje, krab daar de hoeven uit en rijd over de goed schoon gemaakte weg. Niet ver en rustig aan maar kunnen iig wat doen. Volgende week worden zn ijzers er onderuit gehaald dus dan hoop ik meer te kunnen.

Meiden die wel door de sneeuw rijden, hebben jullie sneeuw beslag of blootvoets?
En glijdt dat dan helemaal niet?
Blootsvoets en we hebben nog niet buikgegleden.
Zo glad is het niet hoor hier! De weg is goed te doen, erf wordt goed bijgehouden door de eigenaar en in het bos is het ruiterpad goed te doen! Helemaal niet hard alleen ligt er wat sneeuw op.
Heb dr vandaag lekker kunnen draven!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:34

Mijn paardjes staan alweer vier weken stil.
Heb hier alleen een buitenbak en die is keihard bevroren. Het erf af voor eventueel een buitenrit gaat ook niet. Zodra je van het erf af bent moet je over een stuk weg wat spiegelglad is. Dat risico ga ik echt niet nemen

Baal er wel van maar er is niks aan te doen..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:38

Ik hobbel zo af en toe een beetje, zie onderschrift

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 02:31

RT-P >> SV

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 02:46

Ik heb een bijrijdpaard op een kwartiertje stappen van een heerlijke binnenbak :D Alleen even oppassen onderweg, maar de gladheid valt ontzéttend mee, en soms loop ik er gewoon naast. :)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 02:51

ik heb de luxe dat ik een eigen bos heb ;-) maar evengoed heb ik al weken niet gereden. Vandaag voor het eerst weer een rondje gemaakt. Spirit heeft blote voeten en gaat prima in de sneeuw.

Afbeelding

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 03:10

ik rij als sins dat er sneeuw licht in de wei en het is best te doen

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 04:22

kan met mijn net ingereden 4 jarige al niks meer doen sinds weken...
af en toe als de wegen het toelaten wandelen we nu aan de hand een rondje maar is meestal al hartstikke donker als ik daar kom en dan vind ik het te gevaarlijk... baal als een stekker. eigenlijk zou ik 2x per week naar een binnen bak kuinnen. maar omdat ze zo fris en jong en wild is doe ik zowel mijzelf als haar daar geen plezier mee. je mag daar namelijk niet losgooien of longeren. en om nou na 6 weken er zo op te stappen das gewoon hartstikke link. ik in de stress, paard in de stress, één grote negatieve toestand terwijl het toch allemaal nog niet bevestigd is... dat ga k mezelf en mijn paard helemaal niet aan doen. dan maar niet rijden. zijn genoeg andere leuke en nuttige dingen in en om de stal. zoals al het tuig eens een goede onderhouds beurt geven en al die klusjes zoals zadelkamer uitmesten waar je anders niet aan toe ( wilt) komt.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 05:26

De sneeuw is nu ijs, sneeuw, ijs en weer sneeuw tot gemiddeld 60 cm. Dat is geen doen meer, zelfs onze honden hebben het opgegeven. De paarden lopen zich vast en 1 heft al een been verstuikt op deze ondergrond. Ik zal blij zijn als die troep weer weg gedooid is.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:06

ons weiland is ook niet meer super!! Het is heemaal hobbelig engaten dusdanishet niet echt lekker ominhet weiland te gaan rijden als er een dikke pak sneeuw ligt.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:51

Bij ons kan je ook niet het weiland in, de ondergrond is veel te ongelijk. Hetzelfde hebben we met de bak. Hier ligt niet veel sneeuw, maar zo'n 1 à 2cm, maar door het vriezen kunnen we niet meer rijden. Vandaar dat wij om de paar dagen naar een manege gaan met de paarden, waar we in een binnenbak kunnen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 19:37

kan je nog wel naar de binnenbak rijden?