Rijden in de sneeuw

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:54

Ik heb maandag nog een rit door de duinen gemaakt! Onze tinker staat op speciaal sneeuwbeslag! Het is kunststof en ze glijdt echt helemaal niet! Is echt super!

shiana

Re: Rijden in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 19:46

die van mij heeft nu sneeuwvrij , onze bak is net een ijsbaan kan je bijna schaatsen.. En het bos durf ik niet aan , als je wel net op stuk ijs komt dat onder de sneeuw ligt .. 1 keer naast een paard gelopen dat weggleed .. ik neem het risico liever niet..

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:28

Ik rij gewoon dat het een lieve lust is.
Paard staat dag en nacht buiten dus heeft geen last van opgepropte energie. Daarnaast staat hij rots vast op zijn ijzerlozen hoeven. We stappen draven en galoperen gewoon. Merk dat hij minder uitbundig is dan met "normale omstandigheden" hij past zelf zijn tempo al wel een beetje aan.
Moet eerlijk zeggen dat ik nu heel erg naar mijn paard luisterd. Hij is niet van het luie type dus komt hij nu terug in het tempo dan laat ik dat gebeuren en tot nu toe was dat alleen als het muller werd ofzo.
Heb een keer gehad dat we op ijs onder het sneeuw stonden. Heb toen alles los geloten en ben zo stil mogelijk gaan zitten en heb hem zelf zijn weg laten zoeken.
Ik vind het heerlijk!

pat85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:09

Ik heb m'n paardje nu een poosje niet gereden met dit weer
Hij glijdt snel uit en in onze polderwegjes is het allemaal aangereden sneeuw wat erg glad is.
Ik wilde de bak nog proberen maar onder de laag sneeuw zat toch een laagje ijs, wat dus ook weer glad was...
Jammer, maar ik laat m lekker in de wei gras zoeken is ie ook zoet haha

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:12

Ik heb ook al een poosje niet gereden. Ik vind het met mijn tinker een beetje onverantwoord! Ze is momenteel erg fris, dus opzij springen e.d. doet ze dan ook graag. Niet verstandig met de sneeuw, want je weet niet wat eronder zit..... Als ze gewoon rustig is zou ik het aandurven, maar nu? Nee.....

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:16

Ik heb ook al een tijd niet gereden.
Ik vraag mij af voor de mensen die in het bos en/of bak rijden.
Is de ondergrond bij jullie niet hard, door vorst?
Bij mij ligt een dik pak sneeuw en de ondergrond is bevroren.
Rijden jullie daar dan ook op?

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:38

Ik rij inderdaad in het bos op bevroren ondergrond met dikke laag sneeuw erop. Bijna alleen in stap, alleen klein drafje op 2 paden waarvan ik weet dat ze heel vlak zijn onder de sneeuw.
Mijn paard is wel enorm fris met dit weer en bokt/stuitert soms ook wat op de terugweg als ze niet harder dan stap.. ondanks dat ze dag en nacht buiten staat en vrijwel geen krachtvoer krijgt. Dus een beetje avontuurlijk is het wel en ik stap alleen maar op als ik me fit genoeg voel om een eventuele kleine rodeo uit te zitten.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:49

Ik rij niet in de sneeuw omdat de ondergrond van de weilanden en de bak zo ongelijk zijn, en hier in het noorden ligt ook maar erg weinig sneeuw (1 à 2cm). Dus voor mij is het een paar keer in de week naar een manege toe waar ik in een binnenbak kan.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:45

Nu er een dik pak sneeuw ligt, rijdt ik gewoon zoals ik nromaal in de zomer bv ook doe.
Maar als er maar een heel dun laagje ligt, waardoor je de bevroren ondergrond mee pakt, dan rijd ik wat rustiger.
Ik rijdt wel gewoon maar dan alleen stappen en een rustig drafje.