Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sonja schreef:In dat geval zou ik met de stalhouder afspreken dat jij 1 paddock klaar maakt voor jouw paard, en dat hij dus ook de enige is die de paddock gaat gebruiken. Dan maar in z'n eentje naar buiten, maar dat is 'ie er in ieder geval uit.
keshia schreef:ik vind het veel linker om je paard eerst een hele tijd binnen te houden, en dan zodra de sneeuw weg is, en de bovenlaag van de bodem weer ontdooit ineens buiten te gooien... die paarden gaan na een paar weken helemaal uit hun plaat....
ik heb mijn paard 24/7 buiten met inloopstal... ze staat altijd buiten, weer of geen weer... daar kiest ze zelf voor... ze vind de ongelijke bodem ook geen enkel probleem... loopt wat lastig meer niet...
ik zou er voor kiezen zelf mijn paardje elke dag buiten te zetten,... zo blijven ze het rustigst...
ik weet niet wat je kunt verwachten van een stalhouder... een paadje naar de plek waar je ze buiten kunt zetten, vind ik nog wel dat ze dat kunnen regelen voor de klanten... grond gelijk maken en houden, is gewoon heeeeeeeel moeilijk met dit weer.. denk ook niet dat je dat kunt verwachten...
elke keer als je paard een rondje in een paddock loopt, en het vriest dan zitten er weer gaten in de bodem, erg lastig dus...
ik zou gewoon zelf een paadje vrij maken als dat niet gedaan word, en lekker je paard buiten zetten in de paddock/wei... het is maar dat ze lekker een frisse neus halen... mocht hij/zij niet te gek doen dan...
dat mensen je raar aankijken, dat blijf je houden... er zijn ook mensen bij daar mogen de paarden ook met regen niet buiten, of compleet ingepakt(peesbeschermers strijklappen en springschoenen) gaan ze een uurtje naar buiten, nee dat hoeft voor mij niet..... lekker buiten zetten... laat ze maar genieten van de frisse lucht en sneeuw....
friesiszwart schreef:als pensionklant kun je best zelf ook helepen om het sneeuw zo veel mogelijk weg te houden. Het is in ieders belang dat de paarden naar buiten kunnen. De meeste stalhouders hebben met dit weer vaak toch al extra werk om de paarden van water en eten te voorzien.
Fleur_V schreef:..... Dat is ook de reden dat ik voor volpension heb gekozen.